March 20, 2003
Vänster: innanför skärpet, eller om jag lyxat till det har jag träningsbrallor på mig.
Höger: växlar mellan mellan musen o t-bordet.
Skall det bedrivas seriös skrivning blir jag ibland illa tvungen att använda båda händerna, då har vänsterhanden alltid adsf och högerhanden hoppar omkring för att hitta rätt...hmmm läskigt...kom just på att det nog är för att jag ofta bara skriver med högerhanden :bgrin:
denstore wrote: Vänster pekfinger sköter vänster halva av tangentbordet, och höger pekfinger sköter höger halva. Ibland showar jag till det och slår mellanslag med tummen.....:)
Tillhör samma kategori.
Fast jag kör med långfingrarna emellanåt också.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
June 5, 2004
ilg@dd wrote: [quote=denstore]Vänster pekfinger sköter vänster halva av tangentbordet, och höger pekfinger sköter höger halva. Ibland showar jag till det och slår mellanslag med tummen.....:)
Tillhör samma kategori.
Fler än jag som lever kvar i den stilen alltså. 😀
February 12, 2003
azN- wrote: [quote=ilg@dd][quote=denstore]Vänster pekfinger sköter vänster halva av tangentbordet, och höger pekfinger sköter höger halva. Ibland showar jag till det och slår mellanslag med tummen.....:)
Tillhör samma kategori.
Fler än jag som lever kvar i den stilen alltså. 😀
Hrmm, du och pensionärerna...;)
May 17, 2002
ilg@dd wrote: [quote=denstore]Vänster pekfinger sköter vänster halva av tangentbordet, och höger pekfinger sköter höger halva. Ibland showar jag till det och slår mellanslag med tummen.....:)
Tillhör samma kategori.
måste testa, skriver en mening på måfå för att testa..
kom fram till att jag endast använder pekfingrarna, höger långfinger samt höger tumme (enbart för mellanslag)
btw: Någon måste ha tråkigt med tanke på att man intresserar sig för villken fingersättning folk har då de spammar, mycket intressant måste jag dock tillägga 😛
March 5, 2002
Vänster:
Lillfinger: Shift
Ringfinger: A
Långfinger: W
Pekfinger: D
Tumme: Space
Höger:
Lillfinger: Enter
Ringfinger: P
Långfinger: O
Pekfinger: K
Tumme: Space
Men man flyger ju över tangentbordet hela tiden så det är inte ofta man sitter still med fingrarna i "original-positionerna".
September 12, 2001
Delph1 wrote: [quote=Fackamato]Men man flyger ju över tangentbordet hela tiden så det är inte ofta man sitter still med fingrarna i "original-positionerna".
Ja att dina fingrar flyger fram det finns de någon ingen som helst tvekan om. :worship:
//Andreas
Och det är inte tangenbordet som hans fingrar flyger fram över. 🙂
November 27, 2003
skiroy wrote: [quote=Delph1][quote=Fackamato]Men man flyger ju över tangentbordet hela tiden så det är inte ofta man sitter still med fingrarna i "original-positionerna".
Ja att dina fingrar flyger fram det finns de någon ingen som helst tvekan om. :worship:
//Andreas
Och det är inte tangenbordet som hans fingrar flyger fram över. 🙂
Du skulle bara veta 😉
//Andreas
September 28, 2003
fps: (vänster)
lill: shift
ring: a
lång: w
pek: d
tum: space
----
mus
enhands: (vänster)
lill: s
ring: r
lång: y
pek: k
---
mus
tvåhands:
lill: a
ring: s
lång: d
pek: f
----
lill: ö
ring: l
lång: k
pek: j
fast när man skriver så flyttar man ju fingrarna och händer en del så....
August 11, 2002
denstore wrote: Vänster pekfinger sköter vänster halva av tangentbordet, och höger pekfinger sköter höger halva. Ibland showar jag till det och slår mellanslag med tummen.....:)
Påminner om de flesta tjejer, vad jag sett när de sitter och skriver så hammrar de tangentbordet med sina pekfingrar. Nästan så man lider lite med det :
2 Guest(s)