December 28, 2004
richardb wrote: Tror ni inte det skulle funka för mig att köpa en motionscykel och börja cykla en halvtimme eller en timme varje dag eller varannan dag? (Och lägga ner colan och godiset).
Det är bättre att springa, då tränas hela din kropp, självklart tränas din kropp när du cyklar också men till större delen så är hela din övre kropp stilla.
Skulle du cykla 365 dagar (1 år) så skulle din kropp se konstig ut pga din ben bara tränas så du skulle se ut som en cyklist 🙂
Jag har sett äckligt fula personer som tränat bara sin överkropp och har normala ben, ser så fult och äckligt ut så det bästa sättet är att träna hela kroppen.
Träning tar tid, det är inget du kan påskynda eller köpa så det är bara att göra ett schema och följa det till punkt och pricka.
Efter 1½ månad kommer du redan se och känna resultat.
Lyckta till!
October 28, 2002
Se till att "underhållsäta" hursom, ditt blodsocker sjunker för mkt iaf du låter det gå allt för länge i mellan! Då bryts dina muskler ner.
Dra en hårdbrömacka "bara för att" så du håller blodsockret på lagom nivå.
Ang. motionscykel är väl det bra, men gör det billigt för dig och skaffa ett hopprep istället (10 min hopprep brukar ge lika mkt som 50 min joggning säger man). Hur sant det är låter jag vara osagt, men effektivt är det.
Sen är det fan så mkt roligare iaf du kör musik till och fular dig lite 😉 (Dra på någe schysst EDM.. 😉 ).
July 14, 2004
Tacka vet jag min super omsättning, dricker mer än 3 liter cola per dag och 1 / 2 chipspåsar om dagen, plus en massa nyttig mat också är klart
😉
väger 55kg och är i 1.76 CM 😮
😛
kan inget om kost, men jag tror faktiskt att bara ändra på matvanorna och skippa träningen skulle kunna funka
November 29, 2003
Jekyll 3000 wrote: [quote=Gueno] Samma här.
Står jag raklång och tittar ner ser jag nästan inte pitten för att magen är för stor. 🙁
Hmmm, det beror inte på att pitten är för liten då? 😉
🙄 [-X
Själv fick jag ett gratis årskort på det lokala gymmet när jag gick en "söka jobb kurs". 🙂
May 1, 2005
Json_81 wrote: [quote=richardb] Tror ni inte det skulle funka för mig att köpa en motionscykel och börja cykla en halvtimme eller en timme varje dag eller varannan dag? (Och lägga ner colan och godiset).
Absolut.
Black_light wrote: Apelsin juice o äppel juice, de blir man väl inte tjock av?
Beror på.
De flesta billiga juicer innehåller mängder av socker, dvs ja, man blir tjock av dem.
Jag menar sånna juicer som man köper som koncentrat. Är de farliga?
October 28, 2002
Nomic wrote: Tacka vet jag min super omsättning, dricker mer än 3 liter cola per dag och 1 / 2 chipspåsar om dagen, plus en massa nyttig mat också är klart
😉
😛
kan inget om kost, men jag tror faktiskt att bara ändra på matvanorna och skippa träningen skulle kunna funka
Det där smäller en dag 😉
Juice fräter på dina tänder då det är syra i det. Appelsinjuice har ett GI på 74 och det är väl kanske inte ideellt direkt... Minimjölk ligger op 46 - bra skit 😉
April 18, 2003
richardb wrote: Okej. Men är det någon som vet nån billig affär som säljer motionscyklar?
Vad är det för skillnad på magnetbromsade och rembromsade motionscyklar? 😕
Har du ingen sportbutik typ sportringen, team sportia eller nån cykelnasare i byn? Eller rent av OBS eller liknande. Dom har motionscyklar i priser från ca 1500 och uppåt. Skillnaden ligger främst i ljudnivån, en rembromsad cykel har ett stort tungt svänghjul med en rem runt som ger motstånd genom att man drar åt remmen. En magnetbromsad får sitt mostånd via en magnet, även den går det att ändra motståndet på.
Går du på en lite dyrare magnetbromsad så brukar det ofta ligga olika program i dom så cyklingen blir olika tung utan att du behöver skruva på justeringen, allt för att simulera en backig väg samt ge lite variation.
Fördelen med en magnetbromsad är att den är nästan ljudlös men nackdelen är att den inte klarar av att ge lika mycket motstånd som en rembromsad. Min Monark kör jag konstant på tyngsta, men jag bor i lägenhet så av omtanke till mina grannar så får jag nöja mej så. Men det är klart, man slipper ju lukten som blir av en remjohan.
Vänjer man sej att sitta framför tvn och cykla så tänker man inte på det efter ett tag.
Collateral wrote:
Skulle du cykla 365 dagar (1 år) så skulle din kropp se konstig ut pga din ben bara tränas så du skulle se ut som en cyklist 🙂
Jag säger som Lance Armstrong: Muskler på överkroppen är dödvikt. 🙂
Sen ser ju en vanlig cyklist nästan normal ut jämfört med bancyklisterna, snacka om sjuka proportioner, dom ser ut som en T-rex ungefär.
January 15, 2004
May 1, 2005
Json_81 wrote: [quote=Black_light] Jag menar sånna juicer som man köper som koncentrat. Är de farliga?
Jag skulle tro att det är mängder av socker i dem oxå.
Kolla näringsförteckningen.
Ska du dricka juice, köp apelsiner och pressa själv 🙂
sheisse! Men tror du de blir dyrt om man köper apelsiner som ska räcka till minst 2 liter juice minst 4 gånger i veckan?
December 31, 2001
Som folk redan sagt skit i att träna hemma, det kan vara ett sätt att underhålla din träning om du redan går på gym och inte hinner med någon dag i veckan men inget man ska förlita sig på då det oftast brukar balla ur.
Vad vill du uppnå med din träning ?
Vill du bränna fett så börja gå i raskt tempo då du förbränner mer fett då än när du joggar, dock ökar inte konditionen lika mycket.
Vill du få lite muskler på kroppen så börja på gym, du kommer inte gå ner i vikt utan tvärt om, jag har gått up 20kg sen jag började träna. Sen när du har uppnöt ett önskat resultat kan du deffa bort fettet 🙂
May 1, 2005
Death On Wings wrote: Som folk redan sagt skit i att träna hemma, det kan vara ett sätt att underhålla din träning om du redan går på gym och inte hinner med någon dag i veckan men inget man ska förlita sig på då det oftast brukar balla ur.
Vad vill du uppnå med din träning ?
Vill du bränna fett så börja gå i raskt tempo då du förbränner mer fett då än när du joggar, dock ökar inte konditionen lika mycket.Vill du få lite muskler på kroppen så börja på gym, du kommer inte gå ner i vikt utan tvärt om, jag har gått up 20kg sen jag började träna. Sen när du har uppnöt ett önskat resultat kan du deffa bort fettet 🙂
De där låter ganska bra. Du har nog rätt om det där med att man går upp när man tränar också, väger typ 96 kilo nu, kommer inte ihåg vad jag vägde innan, men mindre va det iaf :p . Ska testa de där med att gå i raskt tempo runt en stor park som jag delvis bor vid, va tror du om 5 varv runt den parken i rask takt? Parken är Pildammsparken förresten.
February 12, 2003
Nomic wrote: Tacka vet jag min super omsättning, dricker mer än 3 liter cola per dag och 1 / 2 chipspåsar om dagen, plus en massa nyttig mat också är klart
😉
😛
Omg, jag som tycker jag är tunn... 175cm/60kg.
March 23, 2004
Mean Machine wrote: [quote=Nomic]Tacka vet jag min super omsättning, dricker mer än 3 liter cola per dag och 1 / 2 chipspåsar om dagen, plus en massa nyttig mat också är klart
😉
😛
Omg, jag som tycker jag är tunn... 175cm/60kg.
Baraföratt: Omg, vad är jag då... 190cm/60-65kg
November 29, 2002
Kosttillskott kanske ??
http://www.cuur.com/default.asp
2 Guest(s)