Finns det någon billig affär som säljer träningsutrustning?|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Finns det någon billig affär som säljer träningsutrustning?
Collateral
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1760
sp_UserOfflineSmall Offline
924472
July 21, 2005 - 4:21 pm
sp_Permalink sp_Print

richardb wrote: Tror ni inte det skulle funka för mig att köpa en motionscykel och börja cykla en halvtimme eller en timme varje dag eller varannan dag? (Och lägga ner colan och godiset).

Det är bättre att springa, då tränas hela din kropp, självklart tränas din kropp när du cyklar också men till större delen så är hela din övre kropp stilla.
Skulle du cykla 365 dagar (1 år) så skulle din kropp se konstig ut pga din ben bara tränas så du skulle se ut som en cyklist 🙂

Jag har sett äckligt fula personer som tränat bara sin överkropp och har normala ben, ser så fult och äckligt ut så det bästa sättet är att träna hela kroppen.
Träning tar tid, det är inget du kan påskynda eller köpa så det är bara att göra ett schema och följa det till punkt och pricka.
Efter 1½ månad kommer du redan se och känna resultat.
Lyckta till!

Hauk
Member
Medlem
Forum Posts: 4055
924476
July 21, 2005 - 4:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Se till att "underhållsäta" hursom, ditt blodsocker sjunker för mkt iaf du låter det gå allt för länge i mellan! Då bryts dina muskler ner.

Dra en hårdbrömacka "bara för att" så du håller blodsockret på lagom nivå.

Ang. motionscykel är väl det bra, men gör det billigt för dig och skaffa ett hopprep istället (10 min hopprep brukar ge lika mkt som 50 min joggning säger man). Hur sant det är låter jag vara osagt, men effektivt är det.

Sen är det fan så mkt roligare iaf du kör musik till och fular dig lite 😉 (Dra på någe schysst EDM.. 😉 ).

richardb
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 986
924488
July 21, 2005 - 4:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Okej. Men är det någon som vet nån billig affär som säljer motionscyklar?

Vad är det för skillnad på magnetbromsade och rembromsade motionscyklar? 😕

Skulle inte palla att stå och hoppa hopprep (klarar av typ 2 hopp sen trasslar jag in mig i skiten) 🙂

nomic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1347
924536
July 21, 2005 - 6:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Tacka vet jag min super omsättning, dricker mer än 3 liter cola per dag och 1 / 2 chipspåsar om dagen, plus en massa nyttig mat också är klart

😉

väger 55kg och är i 1.76 CM 😮

😛

kan inget om kost, men jag tror faktiskt att bara ändra på matvanorna och skippa träningen skulle kunna funka

whak
Member
Medlem
Forum Posts: 4718
924538
July 21, 2005 - 6:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Jekyll 3000 wrote: [quote=Gueno] Samma här.
Står jag raklång och tittar ner ser jag nästan inte pitten för att magen är för stor. 🙁

Hmmm, det beror inte på att pitten är för liten då? 😉

🙄 [-X

Själv fick jag ett gratis årskort på det lokala gymmet när jag gick en "söka jobb kurs". 🙂

Black_light
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1851
924585
July 21, 2005 - 7:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: [quote=richardb] Tror ni inte det skulle funka för mig att köpa en motionscykel och börja cykla en halvtimme eller en timme varje dag eller varannan dag? (Och lägga ner colan och godiset).

Absolut.

Black_light wrote: Apelsin juice o äppel juice, de blir man väl inte tjock av?

Beror på.
De flesta billiga juicer innehåller mängder av socker, dvs ja, man blir tjock av dem.

Jag menar sånna juicer som man köper som koncentrat. Är de farliga?

Hauk
Member
Medlem
Forum Posts: 4055
924587
July 21, 2005 - 7:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Nomic wrote: Tacka vet jag min super omsättning, dricker mer än 3 liter cola per dag och 1 / 2 chipspåsar om dagen, plus en massa nyttig mat också är klart

😉

😛

kan inget om kost, men jag tror faktiskt att bara ändra på matvanorna och skippa träningen skulle kunna funka

Det där smäller en dag 😉

Juice fräter på dina tänder då det är syra i det. Appelsinjuice har ett GI på 74 och det är väl kanske inte ideellt direkt... Minimjölk ligger op 46 - bra skit 😉

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
924599
July 21, 2005 - 7:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Black_light wrote:
Jag menar sånna juicer som man köper som koncentrat. Är de farliga?

Jag skulle tro att det är mängder av socker i dem oxå.
Kolla näringsförteckningen.

Ska du dricka juice, köp apelsiner och pressa själv 🙂

Jekyll 3000
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1330
924637
July 21, 2005 - 9:07 pm
sp_Permalink sp_Print

richardb wrote: Okej. Men är det någon som vet nån billig affär som säljer motionscyklar?

Vad är det för skillnad på magnetbromsade och rembromsade motionscyklar? 😕

Har du ingen sportbutik typ sportringen, team sportia eller nån cykelnasare i byn? Eller rent av OBS eller liknande. Dom har motionscyklar i priser från ca 1500 och uppåt. Skillnaden ligger främst i ljudnivån, en rembromsad cykel har ett stort tungt svänghjul med en rem runt som ger motstånd genom att man drar åt remmen. En magnetbromsad får sitt mostånd via en magnet, även den går det att ändra motståndet på.

Går du på en lite dyrare magnetbromsad så brukar det ofta ligga olika program i dom så cyklingen blir olika tung utan att du behöver skruva på justeringen, allt för att simulera en backig väg samt ge lite variation.

Fördelen med en magnetbromsad är att den är nästan ljudlös men nackdelen är att den inte klarar av att ge lika mycket motstånd som en rembromsad. Min Monark kör jag konstant på tyngsta, men jag bor i lägenhet så av omtanke till mina grannar så får jag nöja mej så. Men det är klart, man slipper ju lukten som blir av en remjohan.

Vänjer man sej att sitta framför tvn och cykla så tänker man inte på det efter ett tag.

Collateral wrote:
Skulle du cykla 365 dagar (1 år) så skulle din kropp se konstig ut pga din ben bara tränas så du skulle se ut som en cyklist 🙂

Jag säger som Lance Armstrong: Muskler på överkroppen är dödvikt. 🙂
Sen ser ju en vanlig cyklist nästan normal ut jämfört med bancyklisterna, snacka om sjuka proportioner, dom ser ut som en T-rex ungefär.

Elektro
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 186
924646
July 21, 2005 - 9:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Något som jag kan rekomendera är ju att dra i dig något som ger dig lite energi innan du ska cykla eller vad du nu ska göra, tex druvsocker.

Black_light
Kommer du hit ofta?
Medlem
924751
July 22, 2005 - 2:08 am
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: [quote=Black_light] Jag menar sånna juicer som man köper som koncentrat. Är de farliga?

Jag skulle tro att det är mängder av socker i dem oxå.
Kolla näringsförteckningen.

Ska du dricka juice, köp apelsiner och pressa själv 🙂

sheisse! Men tror du de blir dyrt om man köper apelsiner som ska räcka till minst 2 liter juice minst 4 gånger i veckan?

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
924754
July 22, 2005 - 2:23 am
sp_Permalink sp_Print

Som folk redan sagt skit i att träna hemma, det kan vara ett sätt att underhålla din träning om du redan går på gym och inte hinner med någon dag i veckan men inget man ska förlita sig på då det oftast brukar balla ur.

Vad vill du uppnå med din träning ?
Vill du bränna fett så börja gå i raskt tempo då du förbränner mer fett då än när du joggar, dock ökar inte konditionen lika mycket.

Vill du få lite muskler på kroppen så börja på gym, du kommer inte gå ner i vikt utan tvärt om, jag har gått up 20kg sen jag började träna. Sen när du har uppnöt ett önskat resultat kan du deffa bort fettet 🙂

Black_light
Kommer du hit ofta?
Medlem
924756
July 22, 2005 - 2:26 am
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: Som folk redan sagt skit i att träna hemma, det kan vara ett sätt att underhålla din träning om du redan går på gym och inte hinner med någon dag i veckan men inget man ska förlita sig på då det oftast brukar balla ur.

Vad vill du uppnå med din träning ?
Vill du bränna fett så börja gå i raskt tempo då du förbränner mer fett då än när du joggar, dock ökar inte konditionen lika mycket.

Vill du få lite muskler på kroppen så börja på gym, du kommer inte gå ner i vikt utan tvärt om, jag har gått up 20kg sen jag började träna. Sen när du har uppnöt ett önskat resultat kan du deffa bort fettet 🙂

De där låter ganska bra. Du har nog rätt om det där med att man går upp när man tränar också, väger typ 96 kilo nu, kommer inte ihåg vad jag vägde innan, men mindre va det iaf :p . Ska testa de där med att gå i raskt tempo runt en stor park som jag delvis bor vid, va tror du om 5 varv runt den parken i rask takt? Parken är Pildammsparken förresten.

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
924757
July 22, 2005 - 2:28 am
sp_Permalink sp_Print

Har inte en aning om hur stor den är.
Vill du bränna som mest så ta det innan frukosten, du kan ta en banan eller liknande innan du går.

serdna
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 135
937602
August 15, 2005 - 7:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Spring 5km 3gånger i veckan är ett enkelt sätt att komma i form. Kombinera det med att göra armhävningar innan du går och lägger dig. Bästa av allt är att det är gratis 😀

HomeBurneR
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 262
937606
August 15, 2005 - 7:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Nomic, jag säger bara en sak: Kolesterol-halten! Vare sig du blir fet eller ej hör inte dit.

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
937626
August 15, 2005 - 7:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Nomic wrote: Tacka vet jag min super omsättning, dricker mer än 3 liter cola per dag och 1 / 2 chipspåsar om dagen, plus en massa nyttig mat också är klart

😉

😛

Omg, jag som tycker jag är tunn... 175cm/60kg.

Uno!
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 309
937639
August 15, 2005 - 8:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Mean Machine wrote: [quote=Nomic]Tacka vet jag min super omsättning, dricker mer än 3 liter cola per dag och 1 / 2 chipspåsar om dagen, plus en massa nyttig mat också är klart

😉

😛

Omg, jag som tycker jag är tunn... 175cm/60kg.

Baraföratt: Omg, vad är jag då... 190cm/60-65kg

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
937642
August 15, 2005 - 8:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Uno! wrote: Baraföratt: Omg, vad är jag då... 190cm/60-65kg

Ok, jag lägger mig. Du klår både mig och dehman. :worship:

rilo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 273
937656
August 15, 2005 - 9:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Kosttillskott kanske ??
http://www.cuur.com/default.asp

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 92
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL