Näe, kött e gött..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
March 14, 2004
Delph1 wrote: Har funderat på det, men jag anser inte att de ersättningar som finns hade gjort att jag kunnat fortsätta med min träning på det sätt jag gör nu så det får vara tyvärr.
//Andreas
Vad är anledningen på att du har funderat på att bli vegetarian då? Tycker du synd om djuren eller?
September 12, 2001
skinner wrote: Som topic. Finns det några vegetarianer eller veganer på forumet. Vore kul om du kunde berätta lite varför du är det också. Ska ha det till en undersökning i skolan.
Jag är vegetarian till hälften kanske man kan säga.
Varför jag mer än gärna äter vegetariskt beror på att det är gott och att jag blir inte lika slö efteråt av att äta mig mätt som med kött.
Kött är gott men det är vettigt att dra ner på kött och variera kosten mera tycker jag. Nackdelen med vegetariskt är att ofta tar lite längre tid att förbereda allt.
January 12, 2004
skiroy wrote: [quote=skinner]Som topic. Finns det några vegetarianer eller veganer på forumet. Vore kul om du kunde berätta lite varför du är det också. Ska ha det till en undersökning i skolan.
Jag är vegetarian till hälften kanske man kan säga.
Varför jag mer än gärna äter vegetariskt beror på att det är gott och att jag blir inte lika slö efteråt av att äta mig mätt som med kött.
Kött är gott men det är vettigt att dra ner på kött och variera kosten mera tycker jag. Nackdelen med vegetariskt är att ofta tar lite längre tid att förbereda allt.
Lite OT.
Jag har haft planer på att skära ner köttätandet, men så länge jag ska gå ner i vikt så kommer jag att "frossa" i kött...
Kan bara säga att jag håller med skiroy, man blir inte lika tung efter maten om man skär ner på köttet.
November 27, 2003
skinner wrote: [quote=Delph1]Har funderat på det, men jag anser inte att de ersättningar som finns hade gjort att jag kunnat fortsätta med min träning på det sätt jag gör nu så det får vara tyvärr.
//Andreas
Vad är anledningen på att du har funderat på att bli vegetarian då? Tycker du synd om djuren eller?
Tycker synd om skulle jag inte säga. Utan snarare respekt för dom.
//Andreas
April 25, 2005
skinner wrote: [quote=Krqagyzzz]Jag var vegan igår. Var på Max och åt enbart morötter.
Varför, duger inte burgarna eller?
Kanske låg en Burger King bredvid 🙄
Är inte vegetarian, även om jag skulle kunna tänka mej att vara det(grönsaker kan också vara gott), men oftast så är kött för gott för att kunna låta bli! wink: (jämför sönderkokta morötter med en saftig, mör, lagom röd ugnsstekt oxfilé 🙂 )
March 14, 2004
hulken90 wrote: [quote=skinner][quote=Krqagyzzz]Jag var vegan igår. Var på Max och åt enbart morötter.
Är inte vegetarian, även om jag skulle kunna tänka mej att vara det(grönsaker kan också vara gott), men oftast så är kött för gott för att kunna låta bli! wink: (jämför sönderkokta morötter med en saftig, mör, lagom röd ugnsstekt oxfilé 🙂 )
Är du dum eller bara korkad? 😛 Den ska vara grillad!
October 31, 2003
skinner wrote: [quote=hulken90][quote=skinner][quote=Krqagyzzz]Jag var vegan igår. Var på Max och åt enbart morötter.
Är du dum eller bara korkad? 😛 Den ska vara grillad!
Sluta bråka nu. Båda går bra, smördegsinbakad då alltså.
1 Guest(s)