February 16, 2005
a det är hemsskt att säga men: så, två arslen mindre för samhället att bry sig om... tur i oturen att de krashade som de gjorde och inte frontade med en annan bil och drog med nån oskyldig småbarns förälder eller nått i olyckan.. som man bäddar får man ligga..
Ps. synd på bilen Ds.
December 31, 2001
Jag tror inte det finns någon gud.
Människan blir ofta väldigt rädd när de tänker på döden så jag tror att "gudarna" blevpåfunda för att lugna människan så att de skulle tro att de kom till ett bättre ställe så de inte skulle frukta döden.
Sen att detta har utnytjats extremt så som kristendomet gjort. Lyder du mig inte hamnar du i helvetet och människor vågade väll inte göra annat än att lyda så kyrkan fick enormt stor makt.
Min teori i alla fall.
zubbe wrote: [quote=ilg@dd]Finns Gud?
Nä, men Robert Lind i Kramfors har funnits i alla tider.
Dessvärre inte i Dals Långed..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
June 18, 2001
Death On Wings wrote: Jag tror inte det finns någon gud.
Människan blir ofta väldigt rädd när de tänker på döden så jag tror att "gudarna" blevpåfunda för att lugna människan så att de skulle tro att de kom till ett bättre ställe så de inte skulle frukta döden.Sen att detta har utnytjats extremt så som kristendomet gjort. Lyder du mig inte hamnar du i helvetet och människor vågade väll inte göra annat än att lyda så kyrkan fick enormt stor makt.
Min teori i alla fall.
Inte bara kyrkan. Demokrati och rättighetsprinciper hålls också tillbaka under en sträng, katolsk tro. Placerar man paradiset efter jordelivet finns det ett incitament för att vara självuppoffrande och hålla sig väl med aristokratin den tid man spenderar på jorden. Speciellt eftersom det är själva förutsättning för den senare lyckan att veta sin plats.
Nu är inte dagens kristendom lika krävande.
October 31, 2003
ilg@dd wrote: [quote=Sions]Som alla vet så har männsikan en gång i tiden varit Apor, dvs innan vi utvecklades till människor.
Men i biblen står de att människan är en avbild utav människan, betyder det att Gud är en apa?
Nu baserar du ditt uttalande på något som en del ser som religion..
Darwins evolutionsteori går även den att slå hål på..
Ja, det går. Det till skillnad mot religion är ju en teori. Man får ifrågasätta och diskutera, men slå hål? Det enda du kan visa är att det finns luckor, men har du läst bibeln? 😀
MoparPower wrote: [quote=ilg@dd][quote=Sions]Som alla vet så har männsikan en gång i tiden varit Apor, dvs innan vi utvecklades till människor.
Men i biblen står de att människan är en avbild utav människan, betyder det att Gud är en apa?
Nu baserar du ditt uttalande på något som en del ser som religion..
Darwins evolutionsteori går även den att slå hål på..
Ja, det går. Det till skillnad mot religion är ju en teori. Man får ifrågasätta och diskutera, men slå hål? Det enda du kan visa är att det finns luckor, men har du läst bibeln? 😀
Jodå, ganska ingående..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
3 Guest(s)