May 17, 2002
Json_81 wrote: Nej man säger...hm...efterhand eld?
Fan, jag börjar nog bli seni, kommer inte ihåg.
Men det måste väl finnas någon med lumpen i lite färskare minne än mig?
används inte det mer på typ pekövningar eller något?
Jag har faktiskt inte så stor aning med tanke på att jag fick särskillt mycket stridsutbildning under min värnplikt.
November 4, 2003
Odehn wrote: Eld?
Eld@Fire
ELD ÅT SKOGEN @ Fire at forest
Tänt va de här @ fire in da hole
Fire at Will
Eld eller eldgivning är en order som används av militärer och den innebär att man avlossar sitt gevär.
looooooool. @ Shoot 'em up, förkortning av engelska Shoot them up, fritt översatt till svenska som skjut alla.
Shoot 'em up @ Fire At Will ( liknar varann? )
,blalba GIZOM QUAK
weiwie Painkiller är Shoot em up ju =D
November 4, 2003
Arny wrote: "Fri eldgivning" är ingen militär term. På PEK-övningar säger man iaf på P4 om man inte skjuter på tid:
-"AK5- (eller annat vapen) skyttar ladda. I valfri takt 3 (eller så många skott man ska skjuta på övningen) skott eld!
sveriges militär e mongo...:dead:
jag hade sagt när dom skulle skjuta , Skott eld@ SKUT FÖR I HELVETe
susning>
1. Ras
Människor som mestadels bebor Asien och via invandring över Berings sund hela Amerika (sk indianer). Karakteristiskt är en något gulaktig hudfärg, svart hår och mongolveck över ögonen som gör att de ser sneda ut.
2. Handikapp
Term för Downs syndrom, ett förståndshandikapp?. Ursprunget är att personer med Downs syndrom har sneda ögon på samma vis som asiater. En person med Downs syndrom har 47 kromosomer? istället för 46. Det är det 21:a kromosomparet som är tre istället för normalt två.
HAHAHAHAHA , - Vad sade salladssåsen när du öppnade kylskåpet?
- Please close the door, I'm dressing!
May 17, 2002
Arny wrote: "Fri eldgivning" är ingen militär term. På PEK-övningar säger man iaf på P4 om man inte skjuter på tid:
-"AK5- (eller annat vapen) skyttar ladda. I valfri takt 3 (eller så många skott man ska skjuta på övningen) skott eld!
Om det var utan tidskrav så löd orden så här:
* Intag respektive skjutställning
* Med ett magasin om 5 patroner, Ladda!
* (Mot respektive tavla), i egen takt, Eld!
Om det var skjutning under tidspress så löd orden så här:
* Intag respektive skjutställning
* Med ett magasin om 5 patroner, Ladda!
* Färdigställning (sikta, osäkra)
* ELD!
March 21, 2003
ViperBoyy wrote: [quote=Odehn]Eld?
Eld@Fire
ELD ÅT SKOGEN @ Fire at forest
Tänt va de här @ fire in da hole
Fire at Will
Eld eller eldgivning är en order som används av militärer och den innebär att man avlossar sitt gevär.
looooooool. @ Shoot 'em up, förkortning av engelska Shoot them up, fritt översatt till svenska som skjut alla.
Shoot 'em up @ Fire At Will ( liknar varann? )
,blalba GIZOM QUAK
weiwie Painkiller är Shoot em up ju =D
Och så tror du seriöst att det är ? "Shoot em up" ? Vi snackar om vad svenska armen använder för term istället för "fire at will" inte vad Arnold säger i T3.....
Du nog spelat förmycket FPS när du var spädbarn(nyss ?) Och snälla kan du lägga ner me 14is språket = blalba GIZOM QUAK weiwie looooooool. @
:bgrin:
3 Guest(s)