March 11, 2003
Svenska armén kan vara hyffsat oseriös också. Vi hade en löjtis som brukade gilla att ge det lätt kryptiska ordern:
-"Fritt val patron ur"
Vilket betydde att om man villle skjuta så sköt man slut, eller så gjorde man patron ur och lade sig på rygg i solen en stund....:)
March 21, 2003
denstore wrote: Svenska armén kan vara hyffsat oseriös också. Vi hade en löjtis som brukade gilla att ge det lätt kryptiska ordern:
-"Fritt val patron ur"
Vilket betydde att om man villle skjuta så sköt man slut, eller så gjorde man patron ur och lade sig på rygg i solen en stund....:)
Haha man kanske ska göra lumpen ändå 8)
May 17, 2002
Farbror wrote: [quote=denstore]Svenska armén kan vara hyffsat oseriös också. Vi hade en löjtis som brukade gilla att ge det lätt kryptiska ordern:
-"Fritt val patron ur"
gör du det om du känner för att få lite egna lumparhistorier att berätta. I försvaret finns det folk till allt så du kan alltid räkna med ett antal wierda händelser under lumparåret..
November 6, 2001
Krqagyzzz wrote: [quote=Farbror][quote=denstore]Svenska armén kan vara hyffsat oseriös också. Vi hade en löjtis som brukade gilla att ge det lätt kryptiska ordern:
-"Fritt val patron ur"
gör du det om du känner för att få lite egna lumparhistorier att berätta. I försvaret finns det folk till allt så du kan alltid räkna med ett antal wierda händelser under lumparåret..
Väntar med spänning på Öwalls historier när han kommer tillbaka 😀
May 17, 2002
shlumpen wrote: [quote=Krqagyzzz][quote=Farbror][quote=denstore]Svenska armén kan vara hyffsat oseriös också. Vi hade en löjtis som brukade gilla att ge det lätt kryptiska ordern:
-"Fritt val patron ur"
Väntar med spänning på Öwalls historier när han kommer tillbaka 😀
jag förstår fortfarande inte varför han inte är här fast han gör lumpen, någon fritid måste han väll ha. Iaf minst var tredje vecka eller något :bgrin:
December 15, 2002
ViperBoyy wrote: [quote=Odehn]Eld?
Eld@Fire
ELD ÅT SKOGEN @ Fire at forest
Tänt va de här @ fire in da hole
Fire at Will
Eld eller eldgivning är en order som används av militärer och den innebär att man avlossar sitt gevär.
looooooool. @ Shoot 'em up, förkortning av engelska Shoot them up, fritt översatt till svenska som skjut alla.
Shoot 'em up @ Fire At Will ( liknar varann? )
,blalba GIZOM QUAK
weiwie Painkiller är Shoot em up ju =D
tror inte det är bara jag som tycker dina inlägg är fruktansvärt störande...
May 17, 2002
Farbror wrote: [quote=Extatic]tror inte det är bara jag som tycker dina inlägg är fruktansvärt störande...
Nej det är inte bara du....
Ingen är ensam om det skulle jag tro. Men nu tycker jag inte vi skall ha Viperpojkeblodbad genom att hoppa på honom i varenda tråd som han lägger ett mer eller mindre nödvändigt inlägg. Vi får inte glömma att vi alla har varit 12 år och gjort en hel del misstag. Vp kommer nog att växa upp och innom en ej oöverskådlig framtid så kommer han säkerligen tillföra NH en hel del mer eller mindra värda inlägg, precis som alla vi andra som mest hänger i "Allmänt"
1 Guest(s)