August 16, 2002
asså hur fan gör man... min dygnsrytm är heeelt fuckad just nu.. klockan är snart sju på morronen men jag har inte somnat än... har försökt sova i typ två timmar men det går fan inte...
funderar på att dra till doktorn o fixa lite starka sömnmedel eller shit, men man har ju hört historier om såna läkemedel...
January 15, 2004
Jag trodde jag hade fixat till min dygnsrytm senast igår. Höll mig uppe och somnade vid 22 och vaknade 7 i 2 dagar, helnöjd. Nu sitter jag här igen, fast det är lite andra omständigheter än vanligt. Jag somnade snyggt vid 22 som planerat, men vaknade vid 1 och va pigg som en brödrost.
Jag tror verkligen min sovklocka är totalt paj. Kroppen har vant sig vid att vara uppe på natten, så det är onaturligt att sova då. Skulle nog krävas en lång tids systematiskt sovande på "rätt" tider för att ordna upp det där. Jag sover inte ens normalt när jag jobbar/pluggar. Hatar att gå upp på morgonen, så jag går ofta hellre som en zombie sålänge jag får sova ostört.
August 20, 2001
keffing wrote: funderar på att dra till doktorn o fixa lite starka sömnmedel eller shit, men man har ju hört historier om såna läkemedel...
Oftast kan man bli beroende av de starka sömnmedlen... Men där finns svagare alternativ...
Men jag rekommenderar ju dig att först försöka lägga dig vid rätt tid. Lägg dig innan 24.00 gärna innan 23.00 och sätt klockan på 9.00. Första gångerna kanske det inte funkar men efter ett tag så vänjer sig kroppen...
December 10, 2001
Får själv rätta till det lite då och då, som idag. Vaknade 17:30 igår. Fast känner mig inte trött än som tur är, var och köpte frallor och apelsinjuice nyss =).
Något man lärt sig med tiden är att man aldrig ska lägga sig i sängen eller soffan. Då somnar man till 100% efter en stund. Man får se till att hitta på lite saker hela tiden
August 20, 2001
Hans-Erik wrote: Köp några receptfria sömntabletter/insomningstabletter på Apoteket och knacka i dig dom en timme innan du vill gå o lägga dig. Det gör jag!
Valerina Natt heter dom
De funkade inte alls för mig... Däremot fick jag utskrivet Propavan av min läkare. De är inte beroendeframkallande fast de har dock röd triangel...
August 16, 2002
Hans-Erik wrote: Köp några receptfria sömntabletter/insomningstabletter på Apoteket och knacka i dig dom en timme innan du vill gå o lägga dig. Det gör jag!
Valerina Natt heter dom
hmm... hittade såna i medecinskåpet här hemma... kanske ska ta ett par...
edit: hmm nu när jag tänker efter har jag typ superduper koffeintabletter som jag köpte på naturensdroger ett tag sen... typ 40 koppar kaffe i en tablett...
May 1, 2003
Strasser wrote: Skaffa ett par trevliga föräldrar...mina gör allt för att jag inte skall sova för "länge". Kvittar ifall jag går och lägger mig 06:30...de kommer och skriker på mig vid 11-12 ändå. Den bästa väckarklockan som finns =/
Det där känner jag igen, bara att mina kommer vid 9-10... 🙁
July 8, 2003
F**ked up dygnsrytm? Testa jobba som tidningsbud. I början så gick jag och la mig vid tio på kvällen, somnade aldrig före ett och vaknade tre när klockan ringde, seg som satan.
Nu är jag uppe tills jag kommer hem från jobbet vid sex på morgonen, går och lägger mig vid sju (efter frukost och surfande) och sover till halv tre ungefär. =)
October 26, 2002
caged wrote: F**ked up dygnsrytm? Testa jobba som tidningsbud. I början så gick jag och la mig vid tio på kvällen, somnade aldrig före ett och vaknade tre när klockan ringde, seg som f*n.
Nu är jag uppe tills jag kommer hem från jobbet vid sex på morgonen, går och lägger mig vid sju (efter frukost och surfande) och sover till halv tre ungefär. =)
och tjänar??
July 8, 2003
chippen wrote: [quote=caged]F**ked up dygnsrytm? Testa jobba som tidningsbud. I början så gick jag och la mig vid tio på kvällen, somnade aldrig före ett och vaknade tre när klockan ringde, seg som f*n.
och tjänar??
Mindre än dig, troligtvis... =)
Vet faktist inte om jag ska vara ärlig.... Ungefär 5000 kr/månad om man tar ut semesterersättningen skulle jag tro. Det är lite olika beroende på hur många extrablad osv men ca 4500-5000 kr
1 Guest(s)