February 10, 2004
hej
jag undrar om någon vet hur det här med sms-tävlingar funkar?
Ni vet, på tv kan man se "vilka färger har sverige på sin flagga?", så ska man skicka ett sms med sin gissning till nått nr så kan man vinna nått pris.
Jag är med i en förening som har funderat på att fixa ovan, men vi vet inte riktigt hur man gör eller var man ska vända sig. är det någon som kan hjälpa mig? 🙂
tack på förhand
/Adde
July 27, 2006
Tänk bara på att lotterier/tävlingar kan kräva tillstånd, så se till att kolla upp med lotteriinspektionen först.
Nu är ju reglerna olika beroende på om det är just ett lotteri eller en tävling, men det sista man vill är ju att hamna i tvist mot staten (även om man vinner så förlorar man oftast)...
February 10, 2004
MangeM wrote: Tänk bara på att lotterier/tävlingar kan kräva tillstånd, så se till att kolla upp med lotteriinspektionen först.
Nu är ju reglerna olika beroende på om det är just ett lotteri eller en tävling, men det sista man vill är ju att hamna i tvist mot staten (även om man vinner så förlorar man oftast)...
true words.. fan försökte få tag på telia igår, men den snubbens om jag skulle snacka med var "inte anträffbar", vad som menas med de har jag ingen aning om, han satt väl å fika å käka kex... 😛 nå jag får försöka i dag igen 🙂
2 Guest(s)