February 24, 2003
ManicBlue wrote: [quote=Gueno][quote=ManicBlue]Hmmm.....anar en viss bögfobi i forumet....
Vad sägs om killarna i Tour de France? De cyklar sträckor på en så där 15-18 mil/dag i 2 veckor....och rakar benen. Dessutom sker de vurpor i 80km/h (ibland med dödlig utgång)...fjolligt?
Menar du mig så har jag inget emot homosxuella, det är fjollorna jag stör mig på.
Att dom rakar benen har ett syfte - luftmotstond.
Det är ju samma i simning.
nja de har inte så mycket med luftmotstånd att göra egentligen, är mer en psykologisk sak att raka benen.
haha ja dte har ju knappast med luftmotstånd att göra.
Psykologiskt kan det nog vara till viss del, hade en klasskamrat som cyklade han sa att han rakade benen för när/om dem vurpade så tar det bara hälften av tiden för såret och sårskorpan att läka om benen är rakade....Och då går det nog ltie enklare att hoppa upp på biken igen
December 15, 2002
Gueno, en som krashar med bil (välj vilket fordon du vill) eller motorcykel, och glider på asfalten 50m har han anledning till att börja tjuta? Nej. Däremot en fotbollsspelare som blir sparkad har han anledning att lipa? Ja. För som du kanske vet så kan han få frispark m.m, kan föraren av en bil få frispark (eller liknande) Nej.
Jag tror inte en fotbollsspelare skulle börja lipa ifall han visste att han inte skulle få nått för det. Men sen finns det ju det faktum att man kan få jävligt ont ifall korsbandet i knät slets av t.ex. I det fallet du tog upp (antar att du menade i VM förra året) så blev spelaren som skjöt bollen efter matchen avstängd i nästa match.
Så sluta tjata om att fotbollsspelare är gnälliga. Dom gör det för att dom vet att det lönar sig, eller att dom fick jävligt ont.
June 3, 2001
GoggeL: Det där var nog det dummaste jag har hört.
I vilken sport är det flest dödsolyckor/olyckor med lång tid på sjukhus som följd?
Fotboll eller motorsport?
"-Oj nån sparkade en boll i arslet på mig jag hamnar nog i koma."
99% av alla forbollsspelare filmar ju bara. Jefla töntar!
Dom "trillar", håller på att avlida i 25 sekunder sen när dom får frispark är det onda som bortblåst.
Får dom inte frispark bärs dom ut på bår och kan inte spela på 2-3 månader.
Vad jag försöker säga här är att fotboll är för folk som får ont av att se en stukad fot.
heimdal: Om du noppar håret runt skitan vill jag inte veta men inlägget stoppar jag i citattråden.
FonzzziE: Jaså.. har du vurpa i 200 knutar?
Har du gjort en highline nångång kanske?
Farsan vurpade på offroaden i 90 km/h och bröt benet så att den lösa biten hängde i hälsenan + en hel del blåmärken över hela kroppen.
kottetrance: Tack ska du ha.
December 15, 2002
Gueno, jag vet att fotboll inte är en sport där man kan dö m.m, jag menar att man kan bli ordentligt skadad i fotboll också. Sliter du av korsbandet så kan du ju räkna med att inte kunna utföra några större ansträngningar på ett jävla tag. Bara för att det inte är en totalt livsfarlig sport där man kan hamna på sjukhus och sånt skit, betyder det då att det är en mesig sport? De som utövar fotboll gör det förmodligen av samma anledning som dina hjältar inom motorsporten, att dem tycker det är kul.
August 11, 2002
GoggeL wrote: Gueno, jag vet att fotboll inte är en sport där man kan dö m.m, jag menar att man kan bli ordentligt skadad i fotboll också. Sliter du av korsbandet så kan du ju räkna med att inte kunna utföra några större ansträngningar på ett j**la tag. Bara för att det inte är en totalt livsfarlig sport där man kan hamna på sjukhus och sånt skit, betyder det då att det är en mesig sport? De som utövar fotboll gör det förmodligen av samma anledning som dina hjältar inom motorsporten, att dem tycker det är kul.
thats right go get him
July 19, 2001
GoggeL wrote: Helix, har du spelat fotboll något mer än när du var liten på rasterna? Kan säga att det är fruktansvärt mycket roligare att spela när man kommit upp på en liten högre nivå, då man verkligen spelar om något.
Njae, jag brukade alldrig spela fotboll när jag var mindre.. Det var mer burken eller tjuv och polis som gällde..
December 15, 2002
HELIX wrote: [quote=GoggeL]Helix, har du spelat fotboll något mer än när du var liten på rasterna? Kan säga att det är fruktansvärt mycket roligare att spela när man kommit upp på en liten högre nivå, då man verkligen spelar om något.
Njae, jag brukade alldrig spela fotboll när jag var mindre.. Det var mer burken eller tjuv och polis som gällde..
hehe tjuv o polis är skoj 🙂
February 12, 2002
Gueno wrote:
Farsan vurpade på offroaden i 90 km/h och bröt benet så att den lösa biten hängde i hälsenan + en hel del blåmärken över hela kroppen.
OT men ville tillägga: Jag har vurpat i ca 80 ( kan ha gått 70-90 vet inte riktigt) med cross.
Fick ner hjulet i en grop gjorde en dryg 180 framlänges med cykeln, gled ner med cykeln halft ovanpå mig för en brant väg med sand och slutade när jag kom fram till en lite större väg med oljegrus..( friktionen blev lite högre då )
Bara att lyfta bort cykeln som låg och brände på mitt smalben med sitt väldigt varma avgasrör och åka hem..
Jag hade föresten bara shorts å skor (ganska idiotiskt men det var varmt)
Nä fotboll gör ondare... ( Jag har slutat nu men jag har spelat i ca 10 år)
1 Guest(s)