May 1, 2005
Vad är det för muppar som lägger ut sina mobiler på Blocket för 15-30 papp bara för att de har Flappy Bird installerat? Visst, har du iPhone så får du inte tag på det längre, men med Android är det ju bara att googla fram apk:n. Och har man iPhone, varför inte köpa en billig Android istället för att betala löjliga pengar på Blocket?
May 1, 2005
Mean Machine;1293413 wrote: Det var väl någon enstaka som var dum nog att betala för det när spelet försvann, sedan hakade alla på och tänkte "jag kan också".
Det som skapade mest publicitet visade sig ju vara en bluff sen:
Het andrahandsmarknad för Flappy Bird - DN.SE
Eller ja, av nån anledning plockades den auktionen ner innan avslut.
June 11, 2009
Det gick rykten om att en nisse fick sin telefon + Flappy birds såld på Ebay för 50.000:-, och direkt efter det så spreds sig fenomenet på blocket med.
Inte nog med att man kan tanka hem .apk filen, dessutom finns det massor av liknande spel som heter nästan likadant.
September 21, 2002
Ctrl;1293429 wrote: Folk är dumma i huvudet, och världen blir dummare för varje dag som går. Räkna bara med att det blir värre för varje dag, tills vi fixar vår egna undergång.
Det enda som är oändligt är den mänskliga dumheten.
Jag brukar - för att lugna mina nerver - applicera 95/5-regeln, som utgår från att oavsett vilket sammanhang man är i så är 95% av folket runtomkring totalt dumma i huvudet.
1 Guest(s)