May 23, 2002
Problem, problem bara jävla problem...
Story: Min bästa polare gjorde bröt upp med sin flickvän för några veckor sen. Det va hon som gjorde slut och polaren har inte kommit över henne på långa vägar, han är svartsjuk så in i helvete och vill inget annat än att göra sopor av killarna hon träffar. Har alltid kommit bra överrens med henne...
Problemet: Är ensam hemma i helgen och hon har frågat om hon inte kan få sova hos mig då, polaren skulle nog aldrig mer prata med mig igen om han fick reda på det... Ska jag låta henne komma?
May 5, 2003
August 7, 2003
Att han är svartsjuk är hans problem...
De flesta moraliska spörsmål kan besvaras med att tänka på hur du själv skulle vilja att andra gör mot dig.
Så om du varit ihop med en tjej, skulle du tycka det var okej att hon sov över hos din kompis i samma situation?
Sen är det ju en fråga om vad du själv tycker också. Vill du ha henne? (är hon hetare än Prescott?) och tänk också lite på alla konsekvenser av vad som kan hända...
Kan måla upp lite scenarior:
1) Hon vill egentligen bara sova men du tolkar det som hon vill mer, hon blir skitsur och sprider ut det på trakten.
2) Hon visar sig vara bra i sängen men jävligt jobbig i övrigt.
3) Efter några veckor blir hon ihop med din kompis igen.
4) 3 + efter ytterligare några veckor kommer det fram ni satt på varandra. Han blir skitsur på dig.
5) Hon blir med barn och vet inte vem som är pappan...
Nä, usch brudar är bara jobbigt 🙂 svettigt och äckligt är det också! :cy:
March 11, 2003
[Gamepredator wrote: Sulan]Problem, problem bara j**la problem...
Story: Min bästa polare gjorde bröt upp med sin flickvän för några veckor sen. Det va hon som gjorde slut och polaren har inte kommit över henne på långa vägar, han är svartsjuk så in i h*****e och vill inget annat än att göra sopor av killarna hon träffar. Har alltid kommit bra överrens med henne...
Problemet: Är ensam hemma i helgen och hon har frågat om hon inte kan få sova hos mig då, polaren skulle nog aldrig mer prata med mig igen om han fick reda på det... Ska jag låta henne komma?
Det är väl bara att fråga dig själv ifall du gillar fjortisar eller kompisar bäst?;)
Allvarligt talat så är det kanske inte läge att inleda något nu, när han fortfarande är nere. Kan du inte vänta lite? Jag har kompisar som inte har pratat ordentligt med varandra på 15 år efter liknande saker. Det är det inte värt. Och om sanningen skall fram, så är det ju 99% chans att hela anledningen att hon vill sova hos dig, är just för att såra din kompis.
En schysst pryl är i och för sig att låta henne sova på soffan. Det brukar pigga upp!:D
January 28, 2003
Ring polaren mitt i natten och säg att du just nu ligger och tittar på hans nakna, f.d, flickvän :bgrin:
Nä, men va fan. Det är slut mellan dem, dags för honom att släppa det. Dock får du ju väga fördelar mot nackdelar. En kvälls nöje är kanske inte värt framtida barnlöshet 😛
March 11, 2003
[Gamepredator wrote: Sulan]Han är min bästa kompis som sagt, så jag är jäkligt kluven... Hon är riktigt het, men hon kanske bara är ute efter att förstöra för honom... :S
Då är det inget snack. Strunta i bruden för tillfället, och låt grejer lugna ner sig. Om hon fortfarande vill senare, då är det ju en annan grej.
Men förklara för din polare hur det ligger till. Smyger du med det, så kommer hon att skvallra i vilket fall som helst, och sedan är det bara ditt fel i din kompis ögon.
4 Guest(s)