August 11, 2001
Detta kan ni ju se som en fortsättning/avslutning på mitt tidigare inlägg.
Men råd önskas på nedanstående scenario:
Träffade en tjej på nätet, dejtade henne och vi blev snabbt ett par. Massor med känslor, 6 och övrigt som bör infinna sig. Så långt allt bra
Därefter hade vi ett mindra tjafs på fyllan, som snabbt reddes ut(Samma kväll faktiskt). Men veckan efter betedde hon sig annorlunda och tog avstånd. Jag konfronterade henne med detta och fick ett brev av henne. Där förklarade hon att hon blivit rädd för att allt gick så snabbt, och att det blivit så mycket känslor, från bägge håll.
Nåja, vi började träffas igen och allt var perfa i typ en och en halv vecka. Nu är hon likadan igen...Visar inga känslor mer än puss i avslutet på mess, samt att hon håller sig undan. Säger att hon är trött och har mycket att göra.
Idag skickade jag blommor till henne, för att kunna få en reaktion.
Hon ringde och tackade, men inget mer! Var för trött för att komma över.
Till historien hör oxå att jag är 33 år. Hon är 25. Jag har ett barn sedan tidigare, som är hos mig varannan vecka. Vi bor 200 meter från varann.
Att jag skickade blommorna var egentligen ett sista försök att få henne till att visa lite känslor. Ändrar hon sig inte inom en vecka så hoppar jag nog av allt.
Vad hade ni gjort i liknande läge???
June 13, 2001
Enligt min mening så tycker jag att du har gjort tillräckligt, hon verkar ju knappt bry sig. Så mitt råd till dig är att inte ta kontakt med henne något mer, har hon intressen så får hon väl höra av sig till dig. Det här är hur jag ser på det hela, om jag vore du alltså.
July 18, 2003
Annars vänta lite, hon kanske har det jobbigt med andra saker just nu. Är du på henne hela tiden så kan du bara stressar henne.
Men det är ju ett faktum att brudar is NOT the shit!
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
May 11, 2005
Det beror ju antagligen på just det hon skrev i brevet, att hon vill ta det lite lugnare. Det gick för fort.
Så samla ihop en hel del tålamod och självdiciplin och avvakta. Låt henne ta kontakt när/om hon känner för det och ägna dig åt andra saker så länge.
Många tjejer gillar inte killar som är för på, inte ens under den nykära tiden. Utan lite mer svårfångade...
Lycka till!
September 12, 2001
sofly. wrote: Det beror ju antagligen på just det hon skrev i brevet, att hon vill ta det lite lugnare. Det gick för fort.
Så samla ihop en hel del tålamod och självdiciplin och avvakta. Låt henne ta kontakt när/om hon känner för det och ägna dig åt andra saker så länge.
Många tjejer gillar inte killar som är för på, inte ens under den nykära tiden. Utan lite mer svårfångade...Lycka till!
Dessvärre. Bara det faktum att hon skrev ett brev till honom är ett extra tydligt bevis på att hon vill distansera sig.
Jag vill kanske inte direkt framstå som en pessimist men det ser inte bra ut för trådskaparen.
August 22, 2001
Alltså, det måste ju vara jättesvårt att ta råd ifrån en massa okända folk på internet i en sån här fråga. Vi får ju bara veta det du berättar för oss och det är ju sällan objektivt. Nog för jag tror att du kan förhålla dig kritiskt till våra "råd" men jag ville bara säga det 😉
Nu till mitt råd:
Försök att tänka igenom hennes reaktion och verkligen ärligt känna efter vad du tror att den står för. Misstänker du att hennes intresse för dig faktiskt börjar svalna eller kan det vara så att hon upptäckte en ny sida hos dig under "grälet", som hon behöver tid att smälta? Hon kanske helt enkelt är trött som hon säger eller bara behöver tid för sig själv?
Om du inte vill fråga henne rakt ut och ev. få ett svar, kan du väl rent praktiskt ligga lågt ett tag med uppvaktningar av olika slag men visa att du finns där. Hon kanske har mycket med sig själv eller vad som helst, vad vet jag. Det sämsta du kan göra är väl att sätta upp en domedag, om hon inte inom en vecka etc...
Min filosofi är att ett förhållande måste ha ett givande och tagande men inte nödvändigtvis i samma portioner samtidigt. Ge henne vad du tror hon behöver nu (utan att utplåna dig själv givetvis) det borde du få tillbaka en annan gång om hon är kvinnan som kommer att vara i ditt liv. :blink:
May 10, 2002
Vitamin-C wrote: [quote=abishai]Hur är det det gammel svengelska ordspråket går.. Älskar du henne let her go och skiter det sig skaffa en ny hoe?
Sådär ja.
:bgrin:
det finns en anledning till varför vissa aldrig får barn.
Jag skulle skriva den där, om det nu finns någon, seriösa ordspråksgrejen fast minnet sviker mig på gamla dar så jag fick komma på något eget istället.
July 18, 2003
jag och en polare diskuterar tjejer, och då kommer detta lysande stycke in på ett ställe.
"Ja skit är dom fan......men killar är ju typ som flugor....dom gillar skit..."
Tänkte att det kan passa här.
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
September 29, 2005
Ring henne och säg att du älskar henne om du verkligen, verkligen gör det. Sedan säger du att du förstår henne, för i själva verket gör du det. Det är bara det att killar verkar inte tänka på nuet så mycket. Dom tänker mest på att "Den här underbara tjejen ska jag tillbringa hela livet med" Medans tjejer tänker " Är det här rätt kille? Ska detta bli min man som ska hjälpa mig uppfostra mina barn."
Hur som helst så tycker jag att du ska ringa och säga såhär till henne. "Hej "Hennes namn". Hur är det? Jag ville bara säga att jag älskar dig jättemycket och jag förstår dig om du tycker allt går för fort fram....."Låt henne prata om hon vill"... Jag vill att du ska vara glad. Om du fortfarande vill ha mig så finns jag här, men inte för all framtid.
Du kan väl höra av dig snart. puss.
....Och om du inte får något svar efter en liten stund så lägger du på.
Det värsta med den här metoden skulle nog vara att inte ha en gävla aning om vad hon tycker o tänker, om hon ens kommer höra av sig. Och så går man o väntar dag ut o dag in på att hon ska ringa. Kanske hon gör det.... Kanske hon inte.
1 Guest(s)