January 6, 2004
Hej, något jag inte har berättat om mig är att jag gillar flöjten väldigt mycket så nu undrar jag om ni kan hjälpa mig hitta några grymma artister som spelar lugna låtar med en Flöjt =).
Så öppna er och kom med fler förslag.
En artist/grupp som jag redan har lyssnat på är
"Douglas Spotted Eagle" och dem är asgrymma.
Den här låten är att rekommendera för er
"Douglas Spotted Eagle - Tears Alone"
September 28, 2002
May 19, 2003
Dry_Ice wrote: [quote=Mind][quote=dree]finns ett par indianer som brukar spela på stan här i norrköping som är asgrymma på panflöjt 🙂
finns en grupp i GBG oxå, har sett dom vid Gekås oxå.
dom kanske turnerar på gatorna =)
En i Uppsala också... 😛
Uppsala? Vart vart? 😀
August 7, 2001
Mind wrote: [quote=dree]finns ett par indianer som brukar spela på stan här i norrköping som är asgrymma på panflöjt 🙂
Jag såg dom som brukar spela här i norrköping förra sommaren spela på marknaden i markaryd, dom verkar turnera land och rike. Det kanske är samma indianer som vi pratar om 🙂
GroundX wrote: inte flöj med fiol med metallica.. Albumet heter "Metallica-Plays appocalyptica" eller något i stil med det! Unforgiven & Sad but true är RIKTIGT sköna!
är det inte cello dom spelar?
May 17, 2002
Dry_Ice wrote: [quote=Mind][quote=dree]finns ett par indianer som brukar spela på stan här i norrköping som är asgrymma på panflöjt 🙂
En i Uppsala också... 😛
Har sätt det där gänget lite här och var i landet, bla. Skövde, Göteborg, Stockholm, Jönköping.
De åker runt, tycker iaf att det alltid ser ut att vara samma gäng.
August 20, 2001
Delph1 wrote: [quote=DiDi][quote=GroundX]inte flöj med fiol med metallica.. Albumet heter "Metallica-Plays appocalyptica" eller något i stil med det! Unforgiven & Sad but true är RIKTIGT sköna!
Apocalyptica - Plays Metallica...
Dom har släppt minst 4 album iofs.
//Andreas
Minst 5...
November 27, 2003
DiDi wrote: [quote=Delph1][quote=DiDi][quote=GroundX]inte flöj med fiol med metallica.. Albumet heter "Metallica-Plays appocalyptica" eller något i stil med det! Unforgiven & Sad but true är RIKTIGT sköna!
Apocalyptica - Plays Metallica...
Dom har släppt minst 4 album iofs.
//Andreas
Minst 5...
Jag fick det bara till fyra fullängdare om man inte räknar live och best of, samt nyutågvan av deras första singel som innehållerbetydligt fler låtar än en singel gör i regel. (nyutgåven dvs.) 😉
http://www.apocalyptica.com/releases/index.php
//Andreas
July 18, 2003
Vamp wrote: [quote=Dry_Ice][quote=Mind][quote=dree]finns ett par indianer som brukar spela på stan här i norrköping som är asgrymma på panflöjt 🙂
En i Uppsala också... 😛
Uppsala? Vart vart? 😀
Buss torget.... (stora torget), Utanför rådhuset
December 15, 2003
Tänkte på något helt annat när jag såg topicens namn (särskriv inte). Men när jag läste igenom detta så tänkte jag tipsa om inom den klassiska musiken finns det mycket flöjter, själv lyssnar jag på mycket Vivaldi när jag ligger bakfull på helgförmiddagarna. (Nu får jag förtydliga att det minsann inte är VARJE helg jag ligger bakfull.)
Vivaldi har gjort en "konsert för piccolablockflöjt" som i mitt tycke är gutt.
2 Guest(s)