March 20, 2003
caged wrote: Jag öppnade dator igår för att dra in en hdd, plockade ut en hel del damm måste jag säga. Hur gör man så mindre damm kommer in? Måste ju gå att stoppa på något sätt...
Nylonstrumpa, men då måste du rengöra den ofta för att inte minska luftflödet => skit samma.
November 4, 2003
Steel wrote: [quote=cHeNg_Ho]De e en led-fläkt också, så de kan bara inte motstå..
Tror jag ska hänga ledfläktar i taket till sommaren som både "flugfångare" och kylning av rummet. :bgrin:
hahah smart 😉 kommer vara fluglik i hela rumet efter att några flugor har råkat ut för detta hemska öde
January 6, 2003
caged wrote: Jag öppnade dator igår för att dra in en hdd, plockade ut en hel del damm måste jag säga. Hur gör man så mindre damm kommer in? Måste ju gå att stoppa på något sätt...
Finns filter på Gtek, Datorbutiken m.m.
Dator :Asus M3A32 MVP Deluxe||Amd 64 X2 6400+||ASUS EAH3850 Gold||6GB DDR2||4TB HDD||Logitech Z-680||Moddat Lian-Li PC 71
July 8, 2003
The Dragon wrote: [quote=caged]Jag öppnade dator igår för att dra in en hdd, plockade ut en hel del damm måste jag säga. Hur gör man så mindre damm kommer in? Måste ju gå att stoppa på något sätt...
Kanske får köra på det. Jag får ju vattenkylning så det innebär ju att bara radiatorfläkten blåser in i datorn. Funderar på att bygga en plexiglastunnel för luftflödet vid hddarna eftersom de fortfarande ska kylas med fläkt. =)
January 6, 2003
caged wrote: [quote=The Dragon][quote=caged]Jag öppnade dator igår för att dra in en hdd, plockade ut en hel del damm måste jag säga. Hur gör man så mindre damm kommer in? Måste ju gå att stoppa på något sätt...
Kanske får köra på det. Jag får ju vattenkylning så det innebär ju att bara radiatorfläkten blåser in i datorn. Funderar på att bygga en plexiglastunnel för luftflödet vid hddarna eftersom de fortfarande ska kylas med fläkt. =)
Radiatorfläkten bör du ha till utblås eftersom den då får ut värmen som alstras i radiatorn istället för att möka temperaturen i datorn.
Dator :Asus M3A32 MVP Deluxe||Amd 64 X2 6400+||ASUS EAH3850 Gold||6GB DDR2||4TB HDD||Logitech Z-680||Moddat Lian-Li PC 71
2 Guest(s)