July 16, 2004

http://www.hugi.is/hahradi/big.....;f_id=1159
Hahahahaha. går nog fort att klippa tomten med den :bgrin: :bgrin: :bgrin: :bgrin: :bgrin:
Edit: Sry att det blev 2 trådar. Mitt Firefox fick spel
March 11, 2003

keffing wrote: hur i h*****e??? asså... kan nån förklara för mig hur den där gräsklipparn kan flyga?
Skulle tro att det är ett modellflygplan. Kolla hjulen, de ser tunna ut, och handtaget ser ut att fungera som stjärtfena. Attans kul grej dock. Hade nog kunnat ruska om i stadsparker både här och där.:)
February 1, 2002

MULLVADEN wrote: [quote=keffing]hur i h*****e??? asså... kan nån förklara för mig hur den där gräsklipparn kan flyga?
Syns ju på långa vägar att det e gjort på dator...
* Jag fattar inte hur dom gjort det på datorn, jag ser knappt att det är fake..
Om det inte är fake (?)
* Jag fattar inte hur den kan flyga!
June 28, 2001

bah det är vell inte så svårt, det sitter en proppeler längst fram och handtaget är sjärtfena.
http://www.flyingthingz.com/
Bevis

March 10, 2003

Nej, inte Halloween. Snarare roligare runt Påsk då häxorna skall flyga till blåkulla.
Personligen ogillar/hatar jag halloween. Mest för att detta inte har något
som helst med våra svenska högtider att göra. Kommersiellt jippo på hög nivå.
Allhelgona eller Halloween?
Allhelgona helgen blandas ibland samman med en tradition som kommit till Sverige under senare år, Halloween. De båda helgerna har beröringspunkter men är långt ifrån samma sak. Alla helgons dag och dagen därefter, Alla själars dag firas på den lördag som infaller mellan den 31 oktober och den 6 november. Egentligen infaller Allhelgonadagen den 1 november men firas alltså inte då.
Allhelgona helgen är dagar ägnade de som har gått före oss. Den första dagen ägnas helgonen som genom sitt liv varit förebilder för oss. Den andra dagen ägnas minnet av de som har avlidit. Vi smyckar nära och käras gravar och tänder gravljus som får lysa i höstmörkret. En helg för eftertanke alltså, att få glädjas åt de goda minnena och att få sörja. En möjlighet att samlas och att minnas.
Ordet halloween kommer av engelskans all hallows eve, alltså alla helgons afton, namnet på kvällen före allhelgonadagen. Det är ursprungligen en keltisk tradition som markerade att sommaren var slut. I denna naturens brytningspunkt fanns föreställningen att de onda krafterna var extra aktiva. Att tända eldar var ett sätt att skrämma dessa mörka krafter.
Traditionen spred sig från de brittiska öarna, till USA. Där firas idag Halloween den 31 oktober med att barnen klär ut sig, gärna till läskiga figurer. De går sedan runt i husen och ber att få godis annars hittar man på bus. Mycket vanligt är lyktor där man skär ut ansikten i pumpor och sätter ljus inuti. Sedan 1990-talet firas Halloween av en del människor även i Sverige, kanske främst som ett tillfälle att ordna spökfester.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
July 18, 2003

denstore wrote: [quote=keffing]hur i h*****e??? asså... kan nån förklara för mig hur den där gräsklipparn kan flyga?
Skulle tro att det är ett modellflygplan. Kolla hjulen, de ser tunna ut, och handtaget ser ut att fungera som stjärtfena. Attans kul grej dock. Hade nog kunnat ruska om i stadsparker både här och där.:)
tror det jag med..

May 17, 2002

Ctrl wrote: Nej, inte Halloween. Snarare roligare runt Påsk då häxorna skall flyga till blåkulla.
Personligen ogillar/hatar jag halloween. Mest för att detta inte har något
som helst med våra svenska högtider att göra. Kommersiellt jippo på hög nivå.
Så sant, så sant.
Fast en flygade häxa vore kul att ha
1 Guest(s)