October 4, 2002
Öwall wrote: [quote=Hauk]Men Öwall...rent tekniskt så skulle man kunna sätta fast en macka så hårt att katten dör vid separation, och om katten dör, landar den på benen då?? :bgrin:
Det är ju möjligt att kattens aerodynamiska egenskaper upphör när katten slutar leva...
Isåfall lossnar mackan och hamnar med smöret nedåt, medan katten kan hamna lite hursomhelst...
Annars landar mackan med smörsidan nedåt och katten med tassidan ner..
Har någon provat om en avliden katt landar med tassarna nedåt? 😀
October 28, 2002
MEN, formeln lyder ju lika mängd katt mot lika mängd macka, så ska man ta fem mackor måste man också ta fem katter O_o......
MEN, Öwall, OM man sätter fast mackan så att BÅDE mackan och kattens aerodynamiska egenskaper skulle slås ut, vad händer då?
Jo, det är inte praktiskt genomförbart att applicera en macka på en kattus domesticus för att sedan projektera ekipaget ut i luften.
November 26, 2002
Hauk wrote: MEN, formeln lyder ju lika mängd katt mot lika mängd macka, så ska man ta fem mackor måste man också ta fem katter O_o......
MEN, Öwall, OM man sätter fast mackan så att BÅDE mackan och kattens aerodynamiska egenskaper skulle slås ut, vad händer då?
Jo, det är inte praktiskt genomförbart att applicera en macka på en kattus domesticus för att sedan projektera ekipaget ut i luften.
å andra sidan så är en katt större än en macka, både räknat i volym, vikt och mängd päls.
om man förutsätter att mackans egenskaper är aerodynamiska måste man ha en macka som är lika stor som katten för att krafterna sa ta ut varandra...
gah, fasen att jag inte valde Fysik B, jag hade nog behövt det....
November 26, 2002
heimdal wrote: men om man smörar mackan på båda sidorna.. applicerar lite päls på kanterna å släpper den.. hur landar den?
det beror på.. om du tar päls från tassarna på ena sidan och päls från svansen på andra sidan så landar den med tasssidan neråt.. annars vet jag inte..
August 16, 2002
men om man smörar en macka på båda sidorna... skulle mackan klyvas i luften o landa med båda sidorna neråt? isofall skulle detta kunnas untyttjas vetenskapligt, om man tex vill klyva en atom eller nåt, typ ett kärnvapen... tänk bara, man tar lite plutonium, brer lite smör på båda sidor, o när man slänger den så klyvs atomerna i mitten, som sedan klyver atomerna i resten av plutoniet o man får ett kärnvapen... scary...
August 20, 2001
keffing wrote: men om man smörar en macka på båda sidorna... skulle mackan klyvas i luften o landa med båda sidorna neråt? isofall skulle detta kunnas untyttjas vetenskapligt, om man tex vill klyva en atom eller nåt, typ ett kärnvapen... tänk bara, man tar lite plutonium, brer lite smör på båda sidor, o när man slänger den så klyvs atomerna i mitten, som sedan klyver atomerna i resten av plutoniet o man får ett kärnvapen... scary...
En smör-bomb alltså? 🙄
November 26, 2002
keffing wrote: men om man smörar en macka på båda sidorna... skulle mackan klyvas i luften o landa med båda sidorna neråt? isofall skulle detta kunnas untyttjas vetenskapligt, om man tex vill klyva en atom eller nåt, typ ett kärnvapen... tänk bara, man tar lite plutonium, brer lite smör på båda sidor, o när man slänger den så klyvs atomerna i mitten, som sedan klyver atomerna i resten av plutoniet o man får ett kärnvapen... scary...
men det är svårt.. om du har smör på båda sidorna så kommer ämnet delas jag, men om du ska vara säker på att atomer kluyvs så kan du bara ha en plutoniumatom.
jag kan inte den exakta molekylformeln för smör men det är mycket kol, syr väte, och mineraler och annat tjafs..
August 20, 2001
Öwall wrote: [quote=keffing]men om man smörar en macka på båda sidorna... skulle mackan klyvas i luften o landa med båda sidorna neråt? isofall skulle detta kunnas untyttjas vetenskapligt, om man tex vill klyva en atom eller nåt, typ ett kärnvapen... tänk bara, man tar lite plutonium, brer lite smör på båda sidor, o när man slänger den så klyvs atomerna i mitten, som sedan klyver atomerna i resten av plutoniet o man får ett kärnvapen... scary...
men det är svårt.. om du har smör på båda sidorna så kommer ämnet delas jag, men om du ska vara säker på att atomer kluyvs så kan du bara ha en plutoniumatom.
jag kan inte den exakta molekylformeln för smör men det är mycket kol, syr väte, och mineraler och annat tjafs..
En atom-smörgås då alltså? 😉
October 4, 2002
Det är väl inte smöret i sig som motverkar alla kända fysiska lagar, utan hela mackan 🙄
May 7, 2001
Hmmmm, men precis som med mäniskan måste det väll födas seamesiska katt-tvillingar. Om dessa nu skulle födas med ryggen ihopväxt, med tassarna rakt mot varandra. Och man slängde ut den/dem från ett fönster... vad skulle hända? Skulle man kunna kringå kirurgiska ingrepp för att sära på dem? Isf är detta något att ta till oss i forskningssyfte för liknande problem med människan, att lära oss att alltid landa på fötterna... Fast det funkar fan inte för mig, jag dröser alltid ner med träskallen i backen först... hmmm...
May 7, 2001
Tobiazzz wrote: [quote=keffing]men om man smörar en macka på båda sidorna... skulle mackan klyvas i luften o landa med båda sidorna neråt? isofall skulle detta kunnas untyttjas vetenskapligt, om man tex vill klyva en atom eller nåt, typ ett kärnvapen... tänk bara, man tar lite plutonium, brer lite smör på båda sidor, o när man slänger den så klyvs atomerna i mitten, som sedan klyver atomerna i resten av plutoniet o man får ett kärnvapen... scary...
Det är väl inte smöret i sig som motverkar alla kända fysiska lagar, utan hela mackan 🙄
Nä, jag tror att det är smöret i sig som alltid måste vara underst. Har någon nångång tappat ett helt smörpaket i backen? visst landar även det altid med den öppna sidan nedåt, och om det satt en smörkniv i smöret när man tappade det, så har smöret en viss styrka att kleta in denna med så mycket smör det bara går och skicka iväg den som en projektil ett par meter så att den kladdar smör även på tapeten eller annat känsligt materia.
August 20, 2001
jokkling wrote: Hmmmm, men precis som med mäniskan måste det väll födas seamesiska katt-tvillingar. Om dessa nu skulle födas med ryggen ihopväxt, med tassarna rakt mot varandra. Och man slängde ut den/dem från ett fönster... vad skulle hända? Skulle man kunna kringå kirurgiska ingrepp för att sära på dem? Isf är detta något att ta till oss i forskningssyfte för liknande problem med människan, att lära oss att alltid landa på fötterna... Fast det funkar fan inte för mig, jag dröser alltid ner med träskallen i backen först... hmmm...
Eller... hemska tanke... skulle katterna rent utav börja sväva???
May 7, 2001
DiDi wrote: [quote=jokkling]Hmmmm, men precis som med mäniskan måste det väll födas seamesiska katt-tvillingar. Om dessa nu skulle födas med ryggen ihopväxt, med tassarna rakt mot varandra. Och man slängde ut den/dem från ett fönster... vad skulle hända? Skulle man kunna kringå kirurgiska ingrepp för att sära på dem? Isf är detta något att ta till oss i forskningssyfte för liknande problem med människan, att lära oss att alltid landa på fötterna... Fast det funkar fan inte för mig, jag dröser alltid ner med träskallen i backen först... hmmm...
Eller... hemska tanke... skulle katterna rent utav börja sväva???
OH, DU MILDE!!! :whops: :cy: :cy:
1 Guest(s)