Flygande katt?|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Flygande katt?
Tooobe
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1743
sp_UserOfflineSmall Offline
338877
May 18, 2003 - 2:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Öwall wrote: [quote=Hauk]Men Öwall...rent tekniskt så skulle man kunna sätta fast en macka så hårt att katten dör vid separation, och om katten dör, landar den på benen då?? :bgrin:

Det är ju möjligt att kattens aerodynamiska egenskaper upphör när katten slutar leva...
Isåfall lossnar mackan och hamnar med smöret nedåt, medan katten kan hamna lite hursomhelst...
Annars landar mackan med smörsidan nedåt och katten med tassidan ner..

Har någon provat om en avliden katt landar med tassarna nedåt? 😀

Hauk
Member
Medlem
Forum Posts: 4055
338987
May 18, 2003 - 4:50 pm
sp_Permalink sp_Print

MEN, formeln lyder ju lika mängd katt mot lika mängd macka, så ska man ta fem mackor måste man också ta fem katter O_o......

MEN, Öwall, OM man sätter fast mackan så att BÅDE mackan och kattens aerodynamiska egenskaper skulle slås ut, vad händer då?

Jo, det är inte praktiskt genomförbart att applicera en macka på en kattus domesticus för att sedan projektera ekipaget ut i luften.

Öwall
Member
Medlem
Forum Posts: 4377
339030
May 18, 2003 - 5:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Hauk wrote: MEN, formeln lyder ju lika mängd katt mot lika mängd macka, så ska man ta fem mackor måste man också ta fem katter O_o......

MEN, Öwall, OM man sätter fast mackan så att BÅDE mackan och kattens aerodynamiska egenskaper skulle slås ut, vad händer då?

Jo, det är inte praktiskt genomförbart att applicera en macka på en kattus domesticus för att sedan projektera ekipaget ut i luften.

å andra sidan så är en katt större än en macka, både räknat i volym, vikt och mängd päls.

om man förutsätter att mackans egenskaper är aerodynamiska måste man ha en macka som är lika stor som katten för att krafterna sa ta ut varandra...
gah, fasen att jag inte valde Fysik B, jag hade nog behövt det....

heimdal
Member
Medlem
Forum Posts: 2779
339154
May 18, 2003 - 8:08 pm
sp_Permalink sp_Print

men om man smörar mackan på båda sidorna.. applicerar lite päls på kanterna å släpper den.. hur landar den?

Öwall
Member
Medlem
339158
May 18, 2003 - 8:10 pm
sp_Permalink sp_Print

heimdal wrote: men om man smörar mackan på båda sidorna.. applicerar lite päls på kanterna å släpper den.. hur landar den?

det beror på.. om du tar päls från tassarna på ena sidan och päls från svansen på andra sidan så landar den med tasssidan neråt.. annars vet jag inte..

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
339353
May 19, 2003 - 7:12 am
sp_Permalink sp_Print

Hur funkar det om man börjar räkna med från vilken höjd man kastar ut ekipaget?

Keffing
Member
Medlem
Forum Posts: 5118
339505
May 19, 2003 - 1:30 pm
sp_Permalink sp_Print

men om man smörar en macka på båda sidorna... skulle mackan klyvas i luften o landa med båda sidorna neråt? isofall skulle detta kunnas untyttjas vetenskapligt, om man tex vill klyva en atom eller nåt, typ ett kärnvapen... tänk bara, man tar lite plutonium, brer lite smör på båda sidor, o när man slänger den så klyvs atomerna i mitten, som sedan klyver atomerna i resten av plutoniet o man får ett kärnvapen... scary...

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
339515
May 19, 2003 - 1:41 pm
sp_Permalink sp_Print

keffing wrote: men om man smörar en macka på båda sidorna... skulle mackan klyvas i luften o landa med båda sidorna neråt? isofall skulle detta kunnas untyttjas vetenskapligt, om man tex vill klyva en atom eller nåt, typ ett kärnvapen... tänk bara, man tar lite plutonium, brer lite smör på båda sidor, o när man slänger den så klyvs atomerna i mitten, som sedan klyver atomerna i resten av plutoniet o man får ett kärnvapen... scary...

En smör-bomb alltså? 🙄

NH|Noddan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1390
339540
May 19, 2003 - 2:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Alltså, när det man vardagligt disskuterar sånt här så borde man nästan inse att det är psyk-huset nästa 🙂

Öwall
Member
Medlem
339544
May 19, 2003 - 2:13 pm
sp_Permalink sp_Print

keffing wrote: men om man smörar en macka på båda sidorna... skulle mackan klyvas i luften o landa med båda sidorna neråt? isofall skulle detta kunnas untyttjas vetenskapligt, om man tex vill klyva en atom eller nåt, typ ett kärnvapen... tänk bara, man tar lite plutonium, brer lite smör på båda sidor, o när man slänger den så klyvs atomerna i mitten, som sedan klyver atomerna i resten av plutoniet o man får ett kärnvapen... scary...

men det är svårt.. om du har smör på båda sidorna så kommer ämnet delas jag, men om du ska vara säker på att atomer kluyvs så kan du bara ha en plutoniumatom.
jag kan inte den exakta molekylformeln för smör men det är mycket kol, syr väte, och mineraler och annat tjafs..

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
339785
May 19, 2003 - 6:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Öwall wrote: [quote=keffing]men om man smörar en macka på båda sidorna... skulle mackan klyvas i luften o landa med båda sidorna neråt? isofall skulle detta kunnas untyttjas vetenskapligt, om man tex vill klyva en atom eller nåt, typ ett kärnvapen... tänk bara, man tar lite plutonium, brer lite smör på båda sidor, o när man slänger den så klyvs atomerna i mitten, som sedan klyver atomerna i resten av plutoniet o man får ett kärnvapen... scary...

men det är svårt.. om du har smör på båda sidorna så kommer ämnet delas jag, men om du ska vara säker på att atomer kluyvs så kan du bara ha en plutoniumatom.
jag kan inte den exakta molekylformeln för smör men det är mycket kol, syr väte, och mineraler och annat tjafs..

En atom-smörgås då alltså? 😉

Tooobe
Kommer du hit ofta?
Medlem
339974
May 19, 2003 - 9:30 pm
sp_Permalink sp_Print

DiDi wrote: Hur funkar det om man börjar räkna med från vilken höjd man kastar ut ekipaget?

Höjden påverkar inte dessa lagar mer än när vi räknar på hur tyngdkraften påverkar en person... m*g*h vet du, där g inte förändras... 😀

Tooobe
Kommer du hit ofta?
Medlem
339977
May 19, 2003 - 9:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är väl inte smöret i sig som motverkar alla kända fysiska lagar, utan hela mackan 🙄

jokkling
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 640
340244
May 20, 2003 - 11:41 am
sp_Permalink sp_Print

Hmmmm, men precis som med mäniskan måste det väll födas seamesiska katt-tvillingar. Om dessa nu skulle födas med ryggen ihopväxt, med tassarna rakt mot varandra. Och man slängde ut den/dem från ett fönster... vad skulle hända? Skulle man kunna kringå kirurgiska ingrepp för att sära på dem? Isf är detta något att ta till oss i forskningssyfte för liknande problem med människan, att lära oss att alltid landa på fötterna... Fast det funkar fan inte för mig, jag dröser alltid ner med träskallen i backen först... hmmm...

jokkling
Kommer du hit ofta?
Medlem
340246
May 20, 2003 - 11:44 am
sp_Permalink sp_Print

Tobiazzz wrote: [quote=keffing]men om man smörar en macka på båda sidorna... skulle mackan klyvas i luften o landa med båda sidorna neråt? isofall skulle detta kunnas untyttjas vetenskapligt, om man tex vill klyva en atom eller nåt, typ ett kärnvapen... tänk bara, man tar lite plutonium, brer lite smör på båda sidor, o när man slänger den så klyvs atomerna i mitten, som sedan klyver atomerna i resten av plutoniet o man får ett kärnvapen... scary...

Det är väl inte smöret i sig som motverkar alla kända fysiska lagar, utan hela mackan 🙄

Nä, jag tror att det är smöret i sig som alltid måste vara underst. Har någon nångång tappat ett helt smörpaket i backen? visst landar även det altid med den öppna sidan nedåt, och om det satt en smörkniv i smöret när man tappade det, så har smöret en viss styrka att kleta in denna med så mycket smör det bara går och skicka iväg den som en projektil ett par meter så att den kladdar smör även på tapeten eller annat känsligt materia.

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
340248
May 20, 2003 - 11:46 am
sp_Permalink sp_Print

jokkling wrote: Hmmmm, men precis som med mäniskan måste det väll födas seamesiska katt-tvillingar. Om dessa nu skulle födas med ryggen ihopväxt, med tassarna rakt mot varandra. Och man slängde ut den/dem från ett fönster... vad skulle hända? Skulle man kunna kringå kirurgiska ingrepp för att sära på dem? Isf är detta något att ta till oss i forskningssyfte för liknande problem med människan, att lära oss att alltid landa på fötterna... Fast det funkar fan inte för mig, jag dröser alltid ner med träskallen i backen först... hmmm...

Eller... hemska tanke... skulle katterna rent utav börja sväva???

jokkling
Kommer du hit ofta?
Medlem
340354
May 20, 2003 - 1:35 pm
sp_Permalink sp_Print

DiDi wrote: [quote=jokkling]Hmmmm, men precis som med mäniskan måste det väll födas seamesiska katt-tvillingar. Om dessa nu skulle födas med ryggen ihopväxt, med tassarna rakt mot varandra. Och man slängde ut den/dem från ett fönster... vad skulle hända? Skulle man kunna kringå kirurgiska ingrepp för att sära på dem? Isf är detta något att ta till oss i forskningssyfte för liknande problem med människan, att lära oss att alltid landa på fötterna... Fast det funkar fan inte för mig, jag dröser alltid ner med träskallen i backen först... hmmm...

Eller... hemska tanke... skulle katterna rent utav börja sväva???

OH, DU MILDE!!! :whops: :cy: :cy:

Metz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1533
340887
May 21, 2003 - 2:18 am
sp_Permalink sp_Print

Älska denna paradoxala värld

hercules jag ser fram emot en film som bevisar vad som händer hercules kan du inte låna en DV kamera och en katt 😀

Bol^
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 434
341757
May 22, 2003 - 8:20 am
sp_Permalink sp_Print

Vad händer om man brer smör på ryggen på katten och häller ströbröd på den då?

jokkling
Kommer du hit ofta?
Medlem
341830
May 22, 2003 - 11:32 am
sp_Permalink sp_Print

Hmm.... det där med ströbröd är nog en dimension för mycket för mig, är jag rädd...

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 107
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL