May 12, 2005
Hej!
Ska flytta framåt sommaren och funderar på hur jag bäst gör med bredband (ADSL) och telefon. Har nu bredbandsbolaget för båda. Pratade med dem igår och de tar 495:- för flytten och jag riskerar att bli utan bredband i 5 veckor. Skulle det funka bättre (snabbare) att säga upp brebandsbolaget och teckna nytt abonnemang med exempelvis Telia på den nya adressen? Skulle det nya kunna vara inkopplat när jag flyttar in i så fall? Någon som har erfarenhet av detta?
/Carl
December 17, 2005
Du har troligtvis 3 månadersuppsägningstid på bredbandsbolaget... Men lättast är nog att säga upp skiten redan idag
Sen beställa Telia på den nya adressen (så får du 12mån digital-tv på köpet)
När du beställer Telia adsl går det väldigt fort.. Tar ungefär 4-7 arbetsdagar från beställning.. Eftersom det tar så kort tid är det ju ingen idé att stressa och beställa i förväg.. Utan beställ den dagen du flyttar in..
May 12, 2005
Har pratat med telia nu. Tydligen är bredbandsabonnemanget låst till telefonnummret så det tar tid för dem att flytta det även om jag tecknar abonnemanget hos dem. Alternativet var att beställa ett helt nytt telefonnummer/abonnemang, då fixar de det tills jag ska flytta in. Det får nog bli så!
/carl
1 Guest(s)