March 15, 2004
Ja nu var det äntligen dags att flytta hemifrån! Ska flytta nu till helgen så det vore bra om jag hade en checklista! Tänkte vi kunde bygga en 🙄
Har lite olika kategorier jag vill fylla ut så har ni nåt förslag så säg till!
Möbler:
Soffa
Säng
Tv-bord / Matbord
Tv-bänk / Hylla
Bokhylla
Köksbord (Ska inte ha nåt vad jag vet, får se om jag finner plats för det.
Pappershållare
Hemelektronik:
TV
Mediacenter
Bärbar dator
Xbox 360
Hemmabio system
Telefon (Mobil i mitt fall)
Köksartiklar:
Kaffebryggare
Osthyvel
diskborste
sax
knivar
salt
peppar
mjöl
Matknivar
Wettex-Trasor
Diskmedel
gafflar
teskedar
Matskedar
Kastruller
Stekpanna
Mikrovågsugn
Hushållspapper
konservöppnare
korkskruv
visp
bunke
stekspade
ungsfast form
fryspåsar
lådor för frys och micro
Sådan där manick man rensar diskhon med (Namn nån?)
Badrumsartiklar:
Tandborste
Tandkräm
Tvål
Dusch schampoo
TOAPAPPER!
toalettborste
Basmat:
Makaroner
Nudlar
Bröd
Smör
Ost
Billigt och lättlagat:
?
Övrigt:
Taklampa
Svinto
Strykbräda och strykjärn. (Om det inte finns i tvättrummet)
Dammsugare
Fläck borttagningsmedel
Golvmopp
hink
Det var min lilla lista hitils. Kan ju påpeka att det är en 1:a på 33 kvm med kombinerat kök/rum. Ny renoverad, ljus och fräsch!
Vill inte att lägenheten ska vara fylld av tomhet. Utan det ska vara en fin känsla över det. Så lite små "prydnadssaker" vore ju bra att få förslag på.
Troligen kommer det upp lite bilder i morgon!
March 15, 2004
Ni är alltför smarta 🙂 har ju inga knivar, handdukar eller taklampa kom jag på nu! måste köpa 2 taklampor.
och vad det gäller mikro så får det bli nästa månad när jag har det lite bättre ställt.
och kläder har jag ju så klart!
däremot måste man ju lära sig tvätta nu. vad är grundreglerna för det? vilka färger man får blanda osv...
February 21, 2003
glömde köksbord själv
enligt farsan så var mor min bra jävla lång i ansiktet då de kom hem och saknade sitt helt plötsligt
😛
så köksbord då
P5E64 WS EVOLUTION | INTEL Q9650 CORE2QUAD@3000 | 8 GB | CLUB 3D 4870X2 | 2xSamsung SM 2493HM 24""@1900x1280 | Windows 7 Ultimate 64
February 17, 2004
maedhros wrote: Ni är alltför smarta 🙂 har ju inga knivar, handdukar eller taklampa kom jag på nu! måste köpa 2 taklampor.
och vad det gäller mikro så får det bli nästa månad när jag har det lite bättre ställt.och kläder har jag ju så klart!
däremot måste man ju lära sig tvätta nu. vad är grundreglerna för det? vilka färger man får blanda osv...
Du måste boka tvättid när du ska tvätta. Det ogillas skarpt om man bryter mot reglerna med tvättid. Det uppstår också en hel del bråk i samband med tvätt... Så se upp!
Glöm inte:
strykbräda
svinto
strykjärn
vattenkanna för blommor
telefon
Pappershållare (hushållspapper)
sopställ (för soppåse)
soptillbehör (med sopa + uppsamlare), käckt när du snabbt vill sopa rent golvet
dammsugare
/Dani
March 15, 2004
Dani wrote: [quote=maedhros]Ni är alltför smarta 🙂 har ju inga knivar, handdukar eller taklampa kom jag på nu! måste köpa 2 taklampor.
och vad det gäller mikro så får det bli nästa månad när jag har det lite bättre ställt.och kläder har jag ju så klart!
Du måste boka tvättid när du ska tvätta. Det ogillas skarpt om man bryter mot reglerna med tvättid. Det uppstår också en hel del bråk i samband med tvätt... Så se upp!
Glöm inte:
strykbräda
svinto
strykjärn
vattenkanna för blommor
telefon
Pappershållare (hushållspapper)
sopställ (för soppåse)
soptillbehör (med sopa + uppsamlare), käckt när du snabbt vill sopa rent golvet
dammsugare
/Dani
svinto måste jag ha 😛
men tror jag skippar vattenkanna (vilka blommor liksom?)
telefon. ska inte ha någon. har mobilen. sen har jag bredbandsuttag.
vad det gäller pappershållare och sopgrejerna så ska jag kolla vad som redan finns.
Dammsugare måste jag ha med. Måste bara få råd med det 🙄
Sen en fråga. Hur gör man med grannarna? Har 2-3 st i min korridor. Undrar om jag ska hälsa på dom o presentera mig o så. Eller om jag bara ska vänta tills dom gör det eller när man stöter på varandra i korridoren.
March 15, 2004
hULt0 wrote: Fläckborttagningsmedel (TaBort eller liknande)
Har du gardiner, mattor, duschdraperi, lite basic verktyg, trasor å torka av saker med etc.?
rengöringsmedel får jag ju skaffa med. gardiner behöver jag nog inga eftersom att jag bara har små källarfönster. matta tar jag med mig och sen får jag köpa lite diskmedel och tvättsvampar och trasor.
ruf an wrote: Glöm för allt i världen inte de obligatoriska flytt-ölen...
Det är jobbigt att flytta, så det gäller att fylla på med vätska :snurr:
Flyttöl? varför stanna där. är det inte lag på att alltid ha minst 2 öl hemma? 😛
Dani wrote:
Du måste boka tvättid när du ska tvätta. Det ogillas skarpt om man bryter mot reglerna med tvättid. Det uppstår också en hel del bråk i samband med tvätt... Så se upp!/Dani
Ja, icke att förglömma..
Det finns ALLTID en eller flera gnällkärringar som håller koll på tvättstugan..Bara väntar på att få gnälla över någonting där.
Vi har 2 sådana där jag bor.
:cy:
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
February 17, 2004
maedhros wrote:
Sen en fråga. Hur gör man med grannarna? Har 2-3 st i min korridor. Undrar om jag ska hälsa på dom o presentera mig o så. Eller om jag bara ska vänta tills dom gör det eller när man stöter på varandra i korridoren.
Glöm för Guds skull INTE att hälsa på grannarna. Chansen finns att du bor granne med en läcker brud som står i underkläder och ser allmänt trevlig ut. Då får du tillfälle att bjuda henne på kaffe eller varför inte ett glas rött...
/Dani
March 15, 2004
Dani wrote: [quote=maedhros]
Glöm för Guds skull INTE att hälsa på grannarna. Chansen finns att du bor granne med en läcker brud som står i underkläder och ser allmänt trevlig ut. Då får du tillfälle att bjuda henne på kaffe eller varför inte ett glas rött...
/Dani
Haha. Jo risken finns ju. Får väl kolla vad det står för namn på dörren. Tror nog grannarna blir lite mer toleranta mot vissa misstag också ifall man hälsar och är trevlig.
1 Guest(s)