May 17, 2002
Arny wrote: [quote=addeee]alla säger skaffa ny lägenhet, är inte alltid så lätt att "bara skaffa ny lägenhet". jag bor hemma fortfarande med den anledningen att jag bor i sthlm men omnejd
Alla måste inte bo i Stockholm
Jo, alla måste tyvär det, Sveriges baksida måste befolkas - FFFFFKH (FolkFront För beFolkningsförflyttning till den Kongliga Hufvudstaden)
September 5, 2001
Combat wrote: tack för alla svar 🙂 (trotts någon form av Homo-diskutering 😉
Jag har pratat med min flcikvän nu.
Hon tog det förvånadsvärt bra.förklarade läget om att jag inte har lust och vänta på henne i 4 år för att sedan kunna få mera platts. förklarade även att jag inte kmr ha råd med att försörja henne i 3 år medans hon går i skolan.
för tt göra en 3 timmar diskution kort, kom vi i slutändan fram till att vi ska ta en diskution med hennes morsa. det är trotts allt hennes ansvar när det gäller hennes unge att se till så att flickan har tak över huvudet, mat ,kläder etc.
Vi kom dessutom fram till att jag kommer att flytta till en annan lägenhet (om man hittar någon dvs.) och hon får flytta med mig tills hon börjar skolan. hoppas att hennes morsa hittar något annat tills dess.
tack återigen för all hjälp!
/En lycklig pöjjk! =)
Okej, så det enda som har hänt är att du har talat om för henne hur du känner, men inget kommer ändras?
Om 1½ månad är din brud på egen hand, och mamman har redan en överbefolkad lägenhet, går hon till soc. kommer dom ta hennes barn från henne.. barn får inte bo hur som hellst. Har för mig att jag läste att läget där inte är så bra?
Därimot, så kan bruden din söka eget med hjälp av soc. med vilken anledning vet jag inte, men "it better be good".
Detta var en jävla soppa du satt dig i, ärligt talat.
June 17, 2005
Arny wrote: [quote=addeee]alla säger skaffa ny lägenhet, är inte alltid så lätt att "bara skaffa ny lägenhet". jag bor hemma fortfarande med den anledningen att jag bor i sthlm men omnejd
Alla måste inte bo i Stockholm
ne men eftersom han gör det och har jobb osv i sthlm så kan det ju bli jobbigt om han flyttar till tex umeå...eller det kanske bara är jag...
tottaly OFF: jag gillar min dualcore cpu, core 1: 93 grader och core 2: 56 grader, men trots det super stable hahaha
September 19, 2002
Verkar ju iaf som att ni fått upp en dialog med varandra, och jag instämmer med en av föregående talare som poängterade att kommunikation är A och O för ett fungerande och välmående förhållande. Man får aldrig gå och dra på såna här tankar för sig själv, ut med skiten så fort som möjligt och prata med varandra! Kan ni inte prata fullt ut om såna saker så är det bättre att lägga ner för det kommer inte att funka i längden. 😉
Men som andra skrivit, att ha tid för sig själv är otroligt viktigt. Man kan känna hur starkt som helst för en person, men ingen människa har tålamodet att umgås varje ledig stund på dygnet med en och samma människa livet ut. 🙂 Man bör ha både skiljda aktiviteter, typ hobby, samt självklart gemensamma också. Jag tycker att ett träningspass två-tre ggr i veckan, en utekväll med bara grabbarna nån gång och så räcker gott och väl för min del om tjejen känns rätt. Men man måste ha lite "Me-time" för att behålla förståndet ibland. 😛 Men min tjej är inte bara min sambo utan hon är tveklöst den bästa vän jag har också och vi har skitkul tillsammans varje dag, förhållandet är inne på sjätte året nu och still going strong. Men vi har en pakt att så fort det är nåt, minsta lilla bara, så slänger vi ur oss det direkt istället för att gå och älta det för en själv, och det funkar bevisligen. 🙂
My 2c.
February 10, 2004
[ToMaHaWk wrote: ]Verkar ju iaf som att ni fått upp en dialog med varandra, och jag instämmer med en av föregående talare som poängterade att kommunikation är A och O för ett fungerande och välmående förhållande. Man får aldrig gå och dra på såna här tankar för sig själv, ut med skiten så fort som möjligt och prata med varandra! Kan ni inte prata fullt ut om såna saker så är det bättre att lägga ner för det kommer inte att funka i längden. 😉
Men som andra skrivit, att ha tid för sig själv är otroligt viktigt. Man kan känna hur starkt som helst för en person, men ingen människa har tålamodet att umgås varje ledig stund på dygnet med en och samma människa livet ut. 🙂 Man bör ha både skiljda aktiviteter, typ hobby, samt självklart gemensamma också. Jag tycker att ett träningspass två-tre ggr i veckan, en utekväll med bara grabbarna nån gång och så räcker gott och väl för min del om tjejen känns rätt. Men man måste ha lite "Me-time" för att behålla förståndet ibland. 😛 Men min tjej är inte bara min sambo utan hon är tveklöst den bästa vän jag har också och vi har skitkul tillsammans varje dag, förhållandet är inne på sjätte året nu och still going strong. Men vi har en pakt att så fort det är nåt, minsta lilla bara, så slänger vi ur oss det direkt istället för att gå och älta det för en själv, och det funkar bevisligen. 🙂
My 2c.
hehe.. ja det är så sant som det är sagt.
För er ovan som snackar bidrag.
Hon är född 89, dvs 18 år i år (2007). Hon kmr plugga om från 1an på gymnasiet så hennes inkoms kommer ligga på 1050:- /mån vilket suger om man ska flytta 🙂
i övrig så kan jag ju säga som så:
hyra just nu är 3619:-/mån (svin dyrt)
+ mina övriga räkningar,avbetalningar, lån etc. ca 6000:- = 9619:-/mån å jag får ut typ 12000:- efter skatt, lite vill man väl försöka spara, elr göra nått roligt för själv. man behöver mat, kläder, toaartiklar etc. så det blir inte mkt kvar.
men det lär lösa sig på nått vänster. 🙂 vem vet, man kanske vinner på lotto (A)
2 Guest(s)