October 22, 2002
Flyttar snart till egen lägenhet. Nu undrar jag ifall det är något speciellt man borde tänka på när man flyttar. Känner mig lite nervös och orolig. Jag har tecknat försäkring och skickat bostadsbidrag ansökan. Något mer man borde göra? Det blir även tid att åka ner till ikea och köpa lite möbler. Men vi får se hur det blir.
[Image Can Not Be Found]
April 15, 2001
Du kan ju börja med ett läsa dessa trådar.
Flytta hemifrån
Flytta hemifrån.
April 8, 2001
Hålla sig väl med grannar.
Sno andras tvätttider. :p
Det går åt mer av allt än vad man tror. Trodde jag hade mycket grejer när jag flyttade. Räknade alla sparade kvitton igår. Jag har köpt prylar till lägenheten för 7000. Ändå är det en låg summa mot vad andra kan råka få. (jag har hyreslägenhet)
Håller man efter på städningen är städningen aldrig ett problem, samma sak med disken.
Autogiro är ruskigt smart. Så slipper man tänka på att hushålla med pengarna på samma sätt, autoskickar pengar till ett konto som jag har anslutit autogirot till.
January 4, 2001
CasO wrote: ahh funderade nyss på att köpa en begagnad mobil och köra med det som hemtelefon (finns det några bättre alternativ?).
Jag tycker det är rätt skönt att ha hemtelefon, så man aldrig behöver tänka på att det kostar något direkt att ringa folk, även att folk har råd att ringa till mig. 200:- i månaden betalar jag för hemtelefonen, då ringer jag gratis efter 18 och på helger.
Att tänka på när man flyttar... hmm, det är inte så mycket att tänka på, fixa försäkring är ju viktigt, resten kommer med tiden.
September 28, 2005
Har du porttelefon måste du ha hemtele, de kopplar inte till mobil av kostnadsskäl.
Vad kostar en hyreslägenhet där nere ? Här i stockholm är det ju vansinniga summor för nybygge, de tror ju att folk ska betala 6-7000/månaden för en tvåa ute i förorterna till och med.
October 22, 2002
ahh tack för tipsen.. för att besvara ett par fråger:
Hyran kommer landa på ca 3700 kr och då ingår el och bredband (fiber). Man har haft lite tur. Jag får nog fundera lite mer på hemtelefon och ifall det är värt att inskaffa det. Jag betalar redan 200:- för abonnemanget med comviq.
Men vi får se, angående inredning osv, tänkte köpa ny säng, soffa, arbetsbord och lite mer små saker som man behöver (tänkte ta ett 6 månader räntefritt lån på IKEA). Sen måste man också ut och handla lite mat. Lär bli en fullbokat helg.
May 6, 2002
Köp en bra kockkniv, rätt dyrt men fruktansvärt användbart. Antar att du skall börja laga mat nu när inte mammsen förser dig 😉
En bra kniv håller 10-20 år så är det en vettig investering. Räcker egentligen med 1 stor kockkniv, resten av knivarna kan man ta från Ikea eller likn.
May 1, 2005
CasO wrote: Flyttar snart till egen lägenhet. Nu undrar jag ifall det är något speciellt man borde tänka på när man flyttar. Känner mig lite nervös och orolig. Jag har tecknat försäkring och skickat bostadsbidrag ansökan. Något mer man borde göra? Det blir även tid att åka ner till ikea och köpa lite möbler. Men vi får se hur det blir.
[Image Can Not Be Found]
😮 Ska du bo i Torson? Är du också rik eller? :p
March 10, 2002
Black_light wrote: [quote=CasO]Flyttar snart till egen lägenhet. Nu undrar jag ifall det är något speciellt man borde tänka på när man flyttar. Känner mig lite nervös och orolig. Jag har tecknat försäkring och skickat bostadsbidrag ansökan. Något mer man borde göra? Det blir även tid att åka ner till ikea och köpa lite möbler. Men vi får se hur det blir.
[Image Can Not Be Found]
Nej det ska han inte, titta en gång till på bilden.
May 1, 2005
Dehman wrote: [quote=Black_light][quote=CasO]Flyttar snart till egen lägenhet. Nu undrar jag ifall det är något speciellt man borde tänka på när man flyttar. Känner mig lite nervös och orolig. Jag har tecknat försäkring och skickat bostadsbidrag ansökan. Något mer man borde göra? Det blir även tid att åka ner till ikea och köpa lite möbler. Men vi får se hur det blir.
[Image Can Not Be Found]
Nej det ska han inte, titta en gång till på bilden.
Tycker det ser ut som det där huset som är "kopplat" till torson, men jag har nog fel. Fast ändå, det är inte billigt att bo på BO01
November 29, 2003
[-Pale- wrote: ]Att inte ha någe med Telia att göra, se till så att TV'n inte syns ifrån hallen.
Ja det va nog allt.
Hur kan man ha en hemtelefon som inte har något som helst med Telia att göra? Tycker Telia fungerar klockrent under alla dessa år jag/vi haft dom som leverantör till hem tele/mobil/internet.
1 Guest(s)