March 19, 2003
Skype-In
Skype-Out
What u nead more? 😀
300:- om året för att folk ska kunna ringa till dig, sen får du ladda på ditt skype konto efter tiden när krediten tar slut.
Som kontantkort ungefär.
för du hade ju gratis el/bredband så då kan du ha en dator som hanterar skype på dygnet runt.
Trådlös skype lur går på 995:- typ.
Ska leta upp länk,
http://www.clasohlson.se/shop/.....#N0q64q942
Eller, IP ADAPTER för 495:- så man själv kan välja vilken lur man vill koppla in.
hmm, kör autogiro på mobben och det är rätt bekvämt så man inte glömmer betala det.
Så det kan vara bra att köra på fler räkningar så man inte glömmer.
October 22, 2002
Black_light, nej det där lilla vita huset är studentlägenheter, och just där ska jag bo 😛 folk på turningtorso kommer väl flytta in snart, man lär känna igen ett par ansikten här och där från balkongen min.
Gällande telefongrejen, jag får nog låta det vila ett tag, har man råd med de efter en månad eller så, så får man väl ta och fixa det oxå.
Starscream wrote: inte är väl de nåt o vara orolig för 🙂 kommer bli kul, ofta iaf 🙂
hehe thnx, ahh jag fick kalla fötter två gånger innan då jag skulle hyra lägenhet och då sket jag i det. men nu har jag bestämt mig och vi får se tills dess.
May 1, 2005
CasO wrote: Black_light, nej det där lilla vita huset är studentlägenheter, och just där ska jag bo 😛 folk på turningtorso kommer väl flytta in snart, man lär känna igen ett par ansikten här och där från balkongen min.
Gällande telefongrejen, jag får nog låta det vila ett tag, har man råd med de efter en månad eller så, så får man väl ta och fixa det oxå.
[quote=Starscream]inte är väl de nåt o vara orolig för 🙂 kommer bli kul, ofta iaf 🙂
hehe thnx, ahh jag fick kalla fötter två gånger innan då jag skulle hyra lägenhet och då sket jag i det. men nu har jag bestämt mig och vi får se tills dess.
Lär känna en massa Torsofolk då, så kan du ju låna festvåningen
October 7, 2002
Tele2 och RixTelecom har också IP-telefoni, fast med vanlig telefon och en särskild dosa. Tror de är dyrare i uppstart bägge än Skype (Tele2 vill ha 6-700 för dosan), men i alla fall med Tele2 så betalar du därefter inga fasta månadskostnader alls, endast samtalsavgifter (eller om du ringer mycket går det att teckna ett flatrateavtal också).
March 10, 2002
Black_light wrote: [quote=CasO]Black_light, nej det där lilla vita huset är studentlägenheter, och just där ska jag bo 😛 folk på turningtorso kommer väl flytta in snart, man lär känna igen ett par ansikten här och där från balkongen min.
[quote=Starscream]inte är väl de nåt o vara orolig för 🙂 kommer bli kul, ofta iaf 🙂
Det är inte bara massa knösar som bor i Turso. Där bor allt från busschaufförer till direktörer.
May 1, 2005
Dehman wrote: [quote=Black_light][quote=CasO]Black_light, nej det där lilla vita huset är studentlägenheter, och just där ska jag bo 😛 folk på turningtorso kommer väl flytta in snart, man lär känna igen ett par ansikten här och där från balkongen min.
Det är inte bara massa knösar som bor i Turso. Där bor allt från busschaufförer till direktörer.
Ja, men de va inte så ja mena. Mena bara att han kunde bli polare med folket där, enklare att få låna gym o sånt då om man inte bor där 🙂 Vad kostar en lägenhet i månaden där egentligen? Det ska ju tydligen inte vara bostadsrätt längre.
January 20, 2002
padda wrote: Köp en bra kockkniv, rätt dyrt men fruktansvärt användbart. Antar att du skall börja laga mat nu när inte mammsen förser dig 😉
En bra kniv håller 10-20 år så är det en vettig investering. Räcker egentligen med 1 stor kockkniv, resten av knivarna kan man ta från Ikea eller likn.
Micro är för den delen väldigt effektivt att ha för det blir nog en del snabbmat :).
June 5, 2004
Cezar wrote: [quote=padda]Köp en bra kockkniv, rätt dyrt men fruktansvärt användbart. Antar att du skall börja laga mat nu när inte mammsen förser dig 😉
En bra kniv håller 10-20 år så är det en vettig investering. Räcker egentligen med 1 stor kockkniv, resten av knivarna kan man ta från Ikea eller likn.
Micro är för den delen väldigt effektivt att ha för det blir nog en del snabbmat :).
gärna en frys som man kan ha alla panpizzorna i också.
January 13, 2004
padda wrote: [quote=CasO]ahh funderade nyss på att köpa en begagnad mobil och köra med det som hemtelefon (finns det några bättre alternativ?).
Skall du köra ADSL måste man ha ett teleabb, enligt Telia och BBB iaf.
Blev det inte olagligt att kräva teleabbonnemang för ADSL för en tid sedan? Har för mig det iaf.
May 6, 2002
Boomhauer wrote: [quote=padda][quote=CasO]ahh funderade nyss på att köpa en begagnad mobil och köra med det som hemtelefon (finns det några bättre alternativ?).
Skall du köra ADSL måste man ha ett teleabb, enligt Telia och BBB iaf.
Blev det inte olagligt att kräva teleabbonnemang för ADSL för en tid sedan? Har för mig det iaf.
Olagligt vet jag inte men Telia har fått press på sig att lösa det iaf. Stod något om det på idg.se igår tror jag men som jag uppfattat det är dom inte klara än.
May 6, 2002
whak wrote: [quote=[-Pale-]]Att inte ha någe med Telia att göra, se till så att TV'n inte syns ifrån hallen.
Ja det va nog allt.
Hur kan man ha en hemtelefon som inte har något som helst med Telia att göra? Tycker Telia fungerar klockrent under alla dessa år jag/vi haft dom som leverantör till hem tele/mobil/internet.
Man kan numera välja vilken leverantör man vill ha så det går utmärkt att slippa Telia. Och visst fungerar deras tjänster men dom är dyrast på alla områden. Jag sparar 150-200.- /månad på att flytta telefoni & bredband till BBB, ingen enorm summa men det blir en besparing på ca 10k över 5 år.
February 17, 2004
Telia har ju tappat sitt Monopol på sin fasta telefoni, så det finns billigare alternativ. Det går ju att kombinera med bredband så får man lite rabatt på köpet.
Kolla så att du har rätt el kopplat till spisen, dvs vilken fas du har. När jag flyttade till min hade jag fas 1 typ, tog 30 min innan plattan blev varm på max 🙁 . Nu har jag väl fas 2 tror jag och det är sprutt i spisen :). Har du bostadsrätt får du fixa det själv, helst kontakta elfirma, har du hyresrätt ska hyresvärden fixa detta!
/Dani
1 Guest(s)