Flytta till egen lya? *Att tänka på?*|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Flytta till egen lya? *Att tänka på?*
BarateaU
Member
Medlem
Forum Posts: 4597
sp_UserOfflineSmall Offline
956811
September 29, 2005 - 2:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Skype-In
Skype-Out

What u nead more? 😀
300:- om året för att folk ska kunna ringa till dig, sen får du ladda på ditt skype konto efter tiden när krediten tar slut.
Som kontantkort ungefär.
för du hade ju gratis el/bredband så då kan du ha en dator som hanterar skype på dygnet runt.

Trådlös skype lur går på 995:- typ.
Ska leta upp länk,

http://www.clasohlson.se/shop/.....#N0q64q942

Eller, IP ADAPTER för 495:- så man själv kan välja vilken lur man vill koppla in.

hmm, kör autogiro på mobben och det är rätt bekvämt så man inte glömmer betala det.
Så det kan vara bra att köra på fler räkningar så man inte glömmer.

Caso
Member
Medlem
Forum Posts: 3507
956826
September 29, 2005 - 2:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Black_light, nej det där lilla vita huset är studentlägenheter, och just där ska jag bo 😛 folk på turningtorso kommer väl flytta in snart, man lär känna igen ett par ansikten här och där från balkongen min.

Gällande telefongrejen, jag får nog låta det vila ett tag, har man råd med de efter en månad eller så, så får man väl ta och fixa det oxå.

Starscream wrote: inte är väl de nåt o vara orolig för 🙂 kommer bli kul, ofta iaf 🙂

hehe thnx, ahh jag fick kalla fötter två gånger innan då jag skulle hyra lägenhet och då sket jag i det. men nu har jag bestämt mig och vi får se tills dess.

Jürgen Mc Kvack
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 892
956840
September 29, 2005 - 3:08 pm
sp_Permalink sp_Print

planera din ekonomi nogrant. gör en budget över regelbundna kostnader
och inkomster. några tusen på ett konto som du inte använder är väldigt
bra att ha för oförutsägbara kostnader

Black_light
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1851
956849
September 29, 2005 - 3:23 pm
sp_Permalink sp_Print

CasO wrote: Black_light, nej det där lilla vita huset är studentlägenheter, och just där ska jag bo 😛 folk på turningtorso kommer väl flytta in snart, man lär känna igen ett par ansikten här och där från balkongen min.

Gällande telefongrejen, jag får nog låta det vila ett tag, har man råd med de efter en månad eller så, så får man väl ta och fixa det oxå.

[quote=Starscream]inte är väl de nåt o vara orolig för 🙂 kommer bli kul, ofta iaf 🙂

hehe thnx, ahh jag fick kalla fötter två gånger innan då jag skulle hyra lägenhet och då sket jag i det. men nu har jag bestämt mig och vi får se tills dess.

Lär känna en massa Torsofolk då, så kan du ju låna festvåningen wink

TERdON
Member
Medlem
Forum Posts: 2919
956850
September 29, 2005 - 3:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Tele2 och RixTelecom har också IP-telefoni, fast med vanlig telefon och en särskild dosa. Tror de är dyrare i uppstart bägge än Skype (Tele2 vill ha 6-700 för dosan), men i alla fall med Tele2 så betalar du därefter inga fasta månadskostnader alls, endast samtalsavgifter (eller om du ringer mycket går det att teckna ett flatrateavtal också).

MoparPower
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1613
956852
September 29, 2005 - 3:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag skulle börja med att stötta upp detdäringa sneda huset bredvid. Man vill ju inte få oväntat besök av det.

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
956875
September 29, 2005 - 4:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Black_light wrote: [quote=CasO]Black_light, nej det där lilla vita huset är studentlägenheter, och just där ska jag bo 😛 folk på turningtorso kommer väl flytta in snart, man lär känna igen ett par ansikten här och där från balkongen min.

[quote=Starscream]inte är väl de nåt o vara orolig för 🙂 kommer bli kul, ofta iaf 🙂

Det är inte bara massa knösar som bor i Turso. Där bor allt från busschaufförer till direktörer.

Black_light
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1851
956923
September 29, 2005 - 6:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: [quote=Black_light][quote=CasO]Black_light, nej det där lilla vita huset är studentlägenheter, och just där ska jag bo 😛 folk på turningtorso kommer väl flytta in snart, man lär känna igen ett par ansikten här och där från balkongen min.

Det är inte bara massa knösar som bor i Turso. Där bor allt från busschaufförer till direktörer.

Ja, men de va inte så ja mena. Mena bara att han kunde bli polare med folket där, enklare att få låna gym o sånt då om man inte bor där 🙂 Vad kostar en lägenhet i månaden där egentligen? Det ska ju tydligen inte vara bostadsrätt längre.

Cezar
Member
Medlem
Forum Posts: 2708
956931
September 29, 2005 - 6:21 pm
sp_Permalink sp_Print

padda wrote: Köp en bra kockkniv, rätt dyrt men fruktansvärt användbart. Antar att du skall börja laga mat nu när inte mammsen förser dig 😉

En bra kniv håller 10-20 år så är det en vettig investering. Räcker egentligen med 1 stor kockkniv, resten av knivarna kan man ta från Ikea eller likn.

Micro är för den delen väldigt effektivt att ha för det blir nog en del snabbmat :).

azN-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1651
956933
September 29, 2005 - 6:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Cezar wrote: [quote=padda]Köp en bra kockkniv, rätt dyrt men fruktansvärt användbart. Antar att du skall börja laga mat nu när inte mammsen förser dig 😉

En bra kniv håller 10-20 år så är det en vettig investering. Räcker egentligen med 1 stor kockkniv, resten av knivarna kan man ta från Ikea eller likn.

Micro är för den delen väldigt effektivt att ha för det blir nog en del snabbmat :).

gärna en frys som man kan ha alla panpizzorna i också.

Boomhauer
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 732
956939
September 29, 2005 - 6:33 pm
sp_Permalink sp_Print

padda wrote: [quote=CasO]ahh funderade nyss på att köpa en begagnad mobil och köra med det som hemtelefon (finns det några bättre alternativ?).

Skall du köra ADSL måste man ha ett teleabb, enligt Telia och BBB iaf.

Blev det inte olagligt att kräva teleabbonnemang för ADSL för en tid sedan? Har för mig det iaf.

padda
Member
Medlem
Forum Posts: 2163
957237
September 30, 2005 - 1:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Boomhauer wrote: [quote=padda][quote=CasO]ahh funderade nyss på att köpa en begagnad mobil och köra med det som hemtelefon (finns det några bättre alternativ?).

Skall du köra ADSL måste man ha ett teleabb, enligt Telia och BBB iaf.

Blev det inte olagligt att kräva teleabbonnemang för ADSL för en tid sedan? Har för mig det iaf.

Olagligt vet jag inte men Telia har fått press på sig att lösa det iaf. Stod något om det på idg.se igår tror jag men som jag uppfattat det är dom inte klara än.

padda
Member
Medlem
Forum Posts: 2163
957239
September 30, 2005 - 1:54 pm
sp_Permalink sp_Print

whak wrote: [quote=[-Pale-]]Att inte ha någe med Telia att göra, se till så att TV'n inte syns ifrån hallen.
Ja det va nog allt.

Hur kan man ha en hemtelefon som inte har något som helst med Telia att göra? Tycker Telia fungerar klockrent under alla dessa år jag/vi haft dom som leverantör till hem tele/mobil/internet.

Man kan numera välja vilken leverantör man vill ha så det går utmärkt att slippa Telia. Och visst fungerar deras tjänster men dom är dyrast på alla områden. Jag sparar 150-200.- /månad på att flytta telefoni & bredband till BBB, ingen enorm summa men det blir en besparing på ca 10k över 5 år.

Dani
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1854
957546
October 1, 2005 - 12:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Telia har ju tappat sitt Monopol på sin fasta telefoni, så det finns billigare alternativ. Det går ju att kombinera med bredband så får man lite rabatt på köpet.

Kolla så att du har rätt el kopplat till spisen, dvs vilken fas du har. När jag flyttade till min hade jag fas 1 typ, tog 30 min innan plattan blev varm på max 🙁 . Nu har jag väl fas 2 tror jag och det är sprutt i spisen :). Har du bostadsrätt får du fixa det själv, helst kontakta elfirma, har du hyresrätt ska hyresvärden fixa detta!

/Dani

Boomhauer
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 732
Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 118
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL