July 27, 2002
Läste citat tråden och en hel del roliga nick har ju försvunnit totalt. 🙁 Caged, heimdal, peter@20ghz, pim_, PaiN.
Vissa består, vissa inte.
Vet ni vart någon av dessa nissar är någonstans?
June 23, 2002
whak wrote: [quote=Gueno]Dom har skaffat sig ett liv.
Word, hoppas att jag själv snart "slipper" hänga på NH hela j**la tiden.
No offense, men fan så j**la trist att bara hänga vid den här plåtburken.
Det är fan ledsamt att se hur du sitter och bönar och ber om ett liv, gå och skaffa dig ett för i helvete. :bgrin:
Andra kan hantera sina liv med NH och andra har NH som ett sekundärt liv verkar det som. 🙄
EDIT: Folket på NH kanske kan ge dig en kick i rätt riktning.
November 29, 2003
macrus wrote: [quote=whak][quote=Gueno]Dom har skaffat sig ett liv.
Det är fan ledsamt att se hur du sitter och bönar och ber om ett liv, gå och skaffa dig ett för i h*****e. :bgrin:
Andra kan hantera sina liv med NH och andra har NH som ett sekundärt liv verkar det som. 🙄
Have you ever heard about "sparka aldrig på den som ligger"? 😉
Nej men jag försöker gör något åt det. Men det går ju inte att bara ändra på det över en natt, men som sagt en dag så ska datorn vara minst prioriterad.
Jag har fan inte ens uppgraderat eländet sedan 2001-2002 🙂
June 23, 2002
whak wrote: [quote=macrus][quote=whak][quote=Gueno]Dom har skaffat sig ett liv.
Det är fan ledsamt att se hur du sitter och bönar och ber om ett liv, gå och skaffa dig ett för i h*****e. :bgrin:
Nej men jag försöker gör något åt det. Men det går ju inte att bara ändra på det över en natt, men som sagt en dag så ska datorn vara minst prioriterad.
Men alltså, allt handlar ju om vad man vill. Jag hänger fortfarande på NH för det är kul och underhållande och jag prioriterar inte på något sätt datorn längre. Att vara så trångsynt och tro att man inte kan använda datorn för man har ett liv. Sen kan man ju undra vad definationen på ett liv är, att inte har någon fritid? Om NH/datorn är hela din fritid, varför då inte skaffa en annan hobby?
November 27, 2003
macrus wrote: [quote=Delph1][quote=macrus]Ogrebeast
Hauk
keffing
Helix
Death On WingsHauk tittar väl åandra sidan in ibland.
En del är närmare än du tror 😉
//Andreas
Vissa som gett upp Allmänt-forumet bara eller? Vilka är närmare än jag tror? DOW? 😛
Han/dom blir nog ledsna om jag säger för mycket. Det finns ledtrådar, men de är knappast lätta att hitta 😉
//Andreas
November 22, 2001
whak wrote: [quote=macrus][quote=whak][quote=Gueno]Dom har skaffat sig ett liv.
En kille på jobbet kom en dag o hade krängt av datorn och tv-spelen och skulle starta nytt liv. Det gick på i princip en natt.
Och jag förstår inte varför man inte skulle kunna titta in här trots att man har ett liv? Jag har liv så det räcker och blir över, men hinner ändå kolla här mellan varven.
January 13, 2003
whak wrote: Have you ever heard about "sparka aldrig på den som ligger"? 😉
Saken är ju att det är som med alla andra beroenden bara att datorn har man oftast tillgänglig hemma. För att bli av med ett beroende gäller det att se till att man har något annat att göra, för att gå från att använda något väldigt ofta till att dra ner på det nästan helt så skapar man otoligt mycket dödtid, har man inget att göra då så är det så himla lätt att falla tillbaka, så börja umgås mer med vänner, hitta hobby, skaffa körkort eller vad som bara man gör något annat.
September 12, 2001
Callister wrote: Läste citat tråden och en hel del roliga nick har ju försvunnit totalt. 🙁 Caged, heimdal, peter@20ghz, pim_, PaiN.
Vissa består, vissa inte.
Vet ni vart någon av dessa nissar är någonstans?
Du lever i det förgånga killen.
Man får acceptera att vissa försvinner med tiden, så är det i alla forum. Nya kommer hela tiden.
Jag vet att vissa har ett liv helt enkelt och har inte tid att sitta vid datorn så mycket nuförtiden.
February 17, 2004
whak wrote: Word, hoppas att jag själv snart "slipper" hänga på NH hela j**la tiden. No offense, men fan så j**la trist att bara hänga vid den här plåtburken.
whak har några tips hur du slipper hänga vid datorn hela tiden. Om du är intresserad, så PM:a mig , så ger jag lite tips. Har själv haft ett jäkligt patetiskt, tragiskt liv framför datorn som jag har lagt bakom mig...
/Dani
February 12, 2003
Json_81 wrote: Och jag förstår inte varför man inte skulle kunna titta in här trots att man har ett liv? Jag har liv så det räcker och blir över, men hinner ändå kolla här mellan varven.
Amen to that. Tillochmed jag har vissa tillstymmelser till liv mellan NH och IRC också.
November 29, 2003
Oj det var många som skrev.
Ni får det att låta som att jag är datorberoende eller liknande. Men icke, jag tillbringar visserligen många timmar framför datorn. De gågnger jag har varit bortrest eller så då har det bara kännts bra att vara helt borta från datorn. Det är tillexempel fan så mycket roligare att vara i garaget och skruva eller så.
Men jag vet inte vad jag ska göra istället för att sitta här. På sommaren så hänger man ute mycket och bara "glider". well.
3 Guest(s)