January 13, 2003
Mean Machine wrote: [quote=Arny]Callister: Klipp dig och skaffa dig ett jobb
Äntligen en dubbelpost värd att dubbelpostas!
beta: Ska nog till att man ledsnar rejält på först datorn och sen livet om man ska vara korkad nog att skaffa en förbannad mac. Åtminstone för min del.
Nej nej, det handlar om frihet. Vill man kunna göra allt skaffar man en mac.
En mac är en pc med det stora extra. Kompabilitet. 😉
November 27, 2003
Json_81 wrote: [quote=Mean Machine]beta: Ska nog till att man ledsnar rejält på först datorn och sen livet om man ska vara korkad nog att skaffa en förbannad mac. Åtminstone för min del.
Använd en mac ett tag så kommer du ångra det uttalandet.
Jag har använt Mac ganska mycket och jag delar helt hans åsikt 😉
//Andreas
January 13, 2003
Mean Machine wrote: [quote=Json_81]Använd en mac ett tag så kommer du ångra det uttalandet.
:)R
🙄
Jag sitter med fanskapen två dagar i veckan i skolan, varje gång vill jag bara begå rituellt självmord.
Varför? Mac kan göra allt som PC´n kan och lite till. Den kan till och med köra windose till dig. 😉 JAHA!!!! Det är där problemet är. Du vill inte att mac ska kunna köra windows för du är rädd att alla dina virus ska följa med.
February 12, 2003
beta wrote: Varför? Mac kan göra allt som PC´n kan och lite till. Den kan till och med köra windose till dig. 😉 JAHA!!!! Det är där problemet är. Du vill inte att mac ska kunna köra windows för du är rädd att alla dina virus ska följa med.
Vart ska jag börja nånstans. Jag ordnar en punktlista, vetja. Men först vill jag ställa frågan; vad är det jag vill kunna köra som jag inte kan med windows? Jag har knappt nytta av några funktioner ens i windows... Dessutom, spel? Vad är det vassaste grafikkortet apple använder sig av? Typ X1650?
1. Hemsk design. Jag tycker allt apple månglar ur sig ser ut som skit.
2. Priset. Jag tänker inte betala för hemsk design. Och ja, jag vet att några saker apple har är nästan likvärdiga med andra prylar i samma prisklass, men som sagt, du får antingen köra med mjukvara du inte vill veta av eller så får du den hemska designen. I värsta fall både och. *Host*ipod*host* (Inkludera även kasst ljud i ipoden)
3. Alla jävlar som hela tiden tjatar om att macar ska vara så jäkla bra, men aldrig kan komma med några godtagbara konkreta exempel på varför.
4. OS X ser ut som konstruerat för treåringar (går förvisso att inkludera i punkt ett)
5. Uppgraderingsmöjligheter och överklockbarhet. Jag köper inte nånting med en Core 2 Duo för 20 papp utan att kunna klocka eller inte ens ha möjligheten att byta grafikkort.
Om du känner ett trängande behov av fler argument emot står jag gärna till tjänst.
Förresten, en tråd om vart folk tar vägen från NH behövs inte en gång i kvartalet, folk kommer, folk går, blir bara off topic i de trådarna...
November 27, 2003
Mean Machine wrote: 4. OS X ser ut som konstruerat för treåringar (går förvisso att inkludera i punkt ett)
Det är något jag med retar mig på. Det är ungefär som om de utgått ifrån att folk är idioter när de konstruerat det. Jag är inget jättefan av Windows heller dock...
Det och det faktum att prisvärdheten hos en Mac är avsevärt lägre än PCs.
//Andreas
January 13, 2003
1: (Nu snackar jag om min iMac som jag även kommer använda sen) De har lyckats helt galet med att få plats med så mycket prestanda inbyggt på en knapp 5cm tjock skärm.
2: Jag satte ihop det billigaste systemet motsvarande mitt på komplett med OS, 24" skärm och hela kitet. 23,5k och då måste man stå ut med chassi och skit med. Min iMac kostade 21.5. Mac ÄR billigare.
3: Det är bra, stabilt, användarvänligt och ett väldigt simpelt och snabbt system.
4: Må så göra. En treåring bemästrar säkerligen nästan en mac bättre än en normal PC-användare bemästrar en PC.
5: Det "går" att byta hdd, minne och grafik och cpu, det man inte kan uppgradera är moderkort och skärm (doh)
Var det mer? 😉
February 12, 2003
beta wrote: Var det mer? 😉
Ja, du "glömde" det första stycket jag skrev...
Det är ett bra försök, men jag ser fortfarande inga konkreta exempel på varför jag ska gå över till apple, då jag uppenbarligen kan få en dator som piskar skiten ur din imac (omän inte lika liten till formatet, men det berör inte mig) för mindre än 10k. Förvisso jämfört med imac.
January 13, 2003
Mean Machine wrote: [quote=beta]Var det mer? 😉
Ja, du "glömde" det första stycket jag skrev...
Det är ett bra försök, men jag ser fortfarande inga konkreta exempel på varför jag ska gå över till apple, då jag uppenbarligen kan få en dator som piskar skiten ur din imac (omän inte lika liten till formatet, men det berör inte mig) för mindre än 10k. Förvisso jämfört med imac.
Säger det igen men på lättare svenska.
Min iMac ÄR en PC för 23,5k med allt inbyggt i en 24" skärm med allt vad det innebär (prestanda, system osv) PLUS OS10 och då 2000kr BILLIGARE.
Bara skärmen går på 11papp. Så då vill jag se dig dra ihop en dator med minst c2d 2,16, 1gb ddr2, 7600gt, 250gb hdd, blåtand tangentbord och mus, högtalare och operativsystem, chassi, dvd DL , osv för de resternade 10,5pappen. Det ska vara en helt komplett burk som rastar detta. Glöm inte att du måste ha allt. Just ja, glöm inte ir-fjärr, wlan och alla såna lyxprylar med.
Som sagt har jag precis jämfört priset på hårdvaran rakt av och iMac ÄR minst 2papp billigare och då är ALLT i skärmen utom tangentbord och mus.
Hur kan den då bli sämre? Den har allt en pc har, 2 papp billigare, smidigt som satan packeterat och man kan köra den som vilken pc som helst eller med OSX.
February 12, 2003
beta wrote: Säger det igen men på lättare svenska.
Min iMac ÄR en PC för 23,5k med allt inbyggt i en 24" skärm med allt vad det innebär (prestanda, system osv) PLUS OS10 och då 2000kr BILLIGARE.
Bara skärmen går på 11papp. Så då vill jag se dig dra ihop en dator med minst c2d 2,16, 1gb ddr2, 7600gt, 250gb hdd, blåtand tangentbord och mus, högtalare och operativsystem, chassi, dvd DL , osv för de resternade 10,5pappen. Det ska vara en helt komplett burk som rastar detta. Glöm inte att du måste ha allt. Just ja, glöm inte ir-fjärr, wlan och alla såna lyxprylar med.Som sagt har jag precis jämfört priset på hårdvaran rakt av och iMac ÄR minst 2papp billigare och då är ALLT i skärmen utom tangentbord och mus.
Hur kan den då bli sämre? Den har allt en pc har, 2 papp billigare, smidigt som satan packeterat och man kan köra den som vilken pc som helst eller med OSX.
Förvisso trevligt att du försöker, men det jag syftade på var det här:
Mean Machine wrote: Men först vill jag ställa frågan; vad är det jag vill kunna köra som jag inte kan med windows? Jag har knappt nytta av några funktioner ens i windows... Dessutom, spel? Vad är det vassaste grafikkortet apple använder sig av? Typ X1650?
Ge mig ett svar på det, så ska vi se...
Eftersom den här tråden redan är lagom urspårad känner jag inte att det här inlägget spelar någon större roll, känns mest roligt.
January 13, 2003
Mean Machine wrote: [quote=beta]Säger det igen men på lättare svenska.
Bara skärmen går på 11papp. Så då vill jag se dig dra ihop en dator med minst c2d 2,16, 1gb ddr2, 7600gt, 250gb hdd, blåtand tangentbord och mus, högtalare och operativsystem, chassi, dvd DL , osv för de resternade 10,5pappen. Det ska vara en helt komplett burk som rastar detta. Glöm inte att du måste ha allt. Just ja, glöm inte ir-fjärr, wlan och alla såna lyxprylar med.Som sagt har jag precis jämfört priset på hårdvaran rakt av och iMac ÄR minst 2papp billigare och då är ALLT i skärmen utom tangentbord och mus.
Förvisso trevligt att du försöker, men det jag syftade på var det här:
Mean Machine wrote: Men först vill jag ställa frågan; vad är det jag vill kunna köra som jag inte kan med windows? Jag har knappt nytta av några funktioner ens i windows... Dessutom, spel? Vad är det vassaste grafikkortet apple använder sig av? Typ X1650?
Ge mig ett svar på det, så ska vi se...
Eftersom den här tråden redan är lagom urspårad känner jag inte att det här inlägget spelar någon större roll, känns mest roligt.
Vassaste kortet mac har är x1950xtx om dom inte kommit med något nytt sen jag var där sist.
Använder du knappt något i win iheller så spelar det ju än mindre roll. Då är det ju än bättre med ett billigare system.
edit: nu vet jag, nu vet jag, i OSX får man installera patians själv. Det är därför ingen vill ha mac.
February 12, 2003
beta wrote: edit: nu vet jag, nu vet jag, i OSX får man installera patians själv. Det är därför ingen vill ha mac.
Klart, det är ju jävligt drygt att lägga 20k på nånting som först ser ut som skit, sen presterar som skit, och som grädde på moset kan man inte ens lira patiens.
4 Guest(s)