Folk|Page 4|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Folk
Cezar
Member
Medlem
Forum Posts: 2708
sp_UserOfflineSmall Offline
1108779
January 9, 2007 - 6:23 am
sp_Permalink sp_Print

Haha tänk om man sitter på NH hela livet. Har man ett liv då eller inte?

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1108781
January 9, 2007 - 6:31 am
sp_Permalink sp_Print

beta wrote: Hört talas om kvalité? Varför tror du mac är överrepresenterade inom mediaproduktion? Just det, för de är bäst där och där är skärmen otroligt viktig. Konstigt en skärm som är gjord för maximal korrekthet i färger osv är dyrare än en budgettskärm? (Sen igen, jag jämförde min 24" iMac mot exakt samma PC-hårdvara (med sämre skärm då) och iMacen är fortfarande 2papp billigare, ska jag behöva dra in exakt kundvagn för PC´n för du ska fatta att den är dyrare?

Ledsen, men Apples skärmar lika mycket en tredjepartskonstruktion som Dells är. Att Apple används inom media är mest tradition.

Apple har även precis lika mycket problem med konstruktion och hårdvara som vilken annan systembyggare som helst. Apple och kvalité hör lika mycket ihop som HP gör det. Det finns ingen särskild koppling, det är ett felaktigt rykte som sprids av fanatiker som andra plockar upp.

//Andreas

beta
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1736
1108786
January 9, 2007 - 7:01 am
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: [quote=beta]Hört talas om kvalité? Varför tror du mac är överrepresenterade inom mediaproduktion? Just det, för de är bäst där och där är skärmen otroligt viktig. Konstigt en skärm som är gjord för maximal korrekthet i färger osv är dyrare än en budgettskärm? (Sen igen, jag jämförde min 24" iMac mot exakt samma PC-hårdvara (med sämre skärm då) och iMacen är fortfarande 2papp billigare, ska jag behöva dra in exakt kundvagn för PC´n för du ska fatta att den är dyrare?

Ledsen, men Apples skärmar lika mycket en tredjepartskonstruktion som Dells är. Att Apple används inom media är mest tradition.

Apple har även precis lika mycket problem med konstruktion och hårdvara som vilken annan systembyggare som helst. Apple och kvalité hör lika mycket ihop som HP gör det. Det finns ingen särskild koppling, det är ett felaktigt rykte som sprids av fanatiker som andra plockar upp.

//Andreas

Jo, och Dells skärmar är också bra. Det är ju det enda Dell har överhuvudtaget som jag skulle kunna tänka mig köpa.
Klart att kvalitén hos Apple inte kan bli bättre än produkterna de använder, dvs nvidia, ati, WD, intel osv. Apple kan ju omöjligen ta Intels processorer och göra de bättre. Saken är att Apple har optimerat sina system för att fungera så bra som möjligt ihop vilket varken Dell HP osv har gjort i samma utsträckning, annars hade de inte skickat med Win... 😉 Hade jag pressat min htpc i närheten av lika mycket som min iMac hade den antingen hängt sig direkt eller varit helt obrukbar pga. hur seg den är (Win MCE... :spy: )

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1108787
January 9, 2007 - 7:05 am
sp_Permalink sp_Print

beta wrote: [quote=Delph1][quote=beta]Hört talas om kvalité? Varför tror du mac är överrepresenterade inom mediaproduktion? Just det, för de är bäst där och där är skärmen otroligt viktig. Konstigt en skärm som är gjord för maximal korrekthet i färger osv är dyrare än en budgettskärm? (Sen igen, jag jämförde min 24" iMac mot exakt samma PC-hårdvara (med sämre skärm då) och iMacen är fortfarande 2papp billigare, ska jag behöva dra in exakt kundvagn för PC´n för du ska fatta att den är dyrare?

//Andreas

Jo, och Dells skärmar är också bra. Det är ju det enda Dell har överhuvudtaget som jag skulle kunna tänka mig köpa.
Klart att kvalitén hos Apple inte kan bli bättre än produkterna de använder, dvs nvidia, ati, WD, intel osv. Apple kan ju omöjligen ta Intels processorer och göra de bättre. Saken är att Apple har optimerat sina system för att fungera så bra som möjligt ihop vilket varken Dell HP osv har gjort i samma utsträckning, annars hade de inte skickat med Win... 😉 Hade jag pressat min htpc i närheten av lika mycket som min iMac hade den antingen hängt sig direkt eller varit helt obrukbar pga. hur seg den är (Win MCE... :spy: )

Problem med logikkort (hatar den termen, det heter moderkort ...) är knappast okänt det heller och det är helt och hållet Apples komponent 😉

//Andreas

beta
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1736
1108789
January 9, 2007 - 7:20 am
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: [quote=beta][quote=Delph1][quote=beta]Hört talas om kvalité? Varför tror du mac är överrepresenterade inom mediaproduktion? Just det, för de är bäst där och där är skärmen otroligt viktig. Konstigt en skärm som är gjord för maximal korrekthet i färger osv är dyrare än en budgettskärm? (Sen igen, jag jämförde min 24" iMac mot exakt samma PC-hårdvara (med sämre skärm då) och iMacen är fortfarande 2papp billigare, ska jag behöva dra in exakt kundvagn för PC´n för du ska fatta att den är dyrare?

//Andreas

Problem med logikkort (hatar den termen, det heter moderkort ...) är knappast okänt det heller och det är helt och hållet Apples komponent 😉

//Andreas

Jo, det är en sak man kan beskyla dom för och tro mig, börjar det bråka med dimm-platser eller vad som kommer jag whina på det. Det trådlösa tangentbordet är stabilt iaf. Hälde ett stort glas (4dl) julmust i mitt, tog ut batterierna, sköljde av det ordentligt under kranen och lät det torka ordentligt. Inga problem. 😀

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 358
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL