January 17, 2002
Folk måtte bli mer och mer korkade för varje dag som går!
Sitter i cafeterian på skolan och fikar med några från klassen, brevid oss sitter 6 st 1or/2or (Gymnasiet såklart 😀 ) och är djupt involverade i en diskussion om... Headshots och klaner (Haha, hörde du om *insert clanname here*, f*n, du skulle ha sett mitt HS igår!) i CS! Visst det är ett kul spel, men att folk gör det till en livsstil är åt hel*ete! Dessutom verkar varenda sånt där psykfall dyrka HeatoN som om han vore en gud!
Man hör sådana där diskussioner varje dag, och tyvärr har jag 2 st i min klass som är korkade dom med...
Det komiska är att det verkar bara dom som har ett liv som blir riktigt bra i CS! Med det menar jag dom som inte bara sitter framför datorn och tok kör CS 24/7!
MEN!! Det jag irriterar mig mer än allt annat är folk som går omkring och säger "LOL" eller "noob" (Får lust att skrikande slita lemmarna av folk som springer omkring och uttalar noob som det stavas, inte som det är meningen att uttalas: NEWBIE! Och dessutom är det fjortis stämpel på hela alltet) IRL! Finns ingen som står så långt ner på min värderings lista som en äkta inbiten CS NÖRD!
December 28, 2002
March 5, 2002
CoLiC wrote: Folk måtte bli mer och mer korkade för varje dag som går!
Sitter i cafeterian på skolan och fikar med några från klassen, brevid oss sitter 6 st 1or/2or (Gymnasiet såklart 😀 ) och är djupt involverade i en diskussion om... Headshots och klaner (Haha, hörde du om *insert clanname here*, f*n, du skulle ha sett mitt HS igår!) i CS! Visst det är ett kul spel, men att folk gör det till en livsstil är åt hel*ete! Dessutom verkar varenda sånt där psykfall dyrka HeatoN som om han vore en gud!
Man hör sådana där diskussioner varje dag, och tyvärr har jag 2 st i min klass som är korkade dom med...Det komiska är att det verkar bara dom som har ett liv som blir riktigt bra i CS! Med det menar jag dom som inte bara sitter framför datorn och tok kör CS 24/7!
MEN!! Det jag irriterar mig mer än allt annat är folk som går omkring och säger "LOL" eller "noob" (Får lust att skrikande slita lemmarna av folk som springer omkring och uttalar noob som det stavas, inte som det är meningen att uttalas: NEWBIE! Och dessutom är det fjortis stämpel på hela alltet) IRL! Finns ingen som står så långt ner på min värderings lista som en äkta inbiten CS NÖRD!
*W O R D* 8)
allt det där stämmer! det är helt sjukt!!!!!!!!!!!!!!!!
October 28, 2002
vaddå?? har "det vanliga" folket kommit och snott "h4xx5or" språket för dig??? 😛 😀 nerå---
Intressant med cs som livvsstil, om du kollar lite längre ner har jag en tråd "arbete om eSports" att skriva om att cs e en livvsstil vore en grrej---!!!
tack o bock för iden!!
om du har mer på hjärtat posta gärna i min tråd!
thnx!
December 20, 2001
Svensk grammatik, ordförståelse, skillnader i tal- och skriftspråk är, och kommer troligen att fortsätta vara, något av en brist i detta forum.
Att använda "smilies" för att utrycka sinnsesstämmningar och känslor gjorde det lättare att förstå varandra då man chattade. Att förkorta vanliga uttryck med bokstäver och siffror. exempelvis "LOL, BRB, L8ER, CY" och så vidare gjorde att det går snabbare att skriva.
Men att sedan ta tillbaka dessa förkortningar i talspråk eller använda dem i ett forum där det inte finns någon egentlig brist på tid, anledningen till det förstår jag inte. Hur många använder förkortningar i sitt talspråk?
Alltså säger saker som [Be eL A] och menar bl a (bland annat).
Att sedan uttryck som "HEXor" talar om att den som kallas eller kallar sig så programmerar hexadecimalt kan kanske förstås.
Förklara däremot gärna för mig uttrycket "N00b"... Och vad betyder den avslutande bokstaven K i "Newbie2K", att det handlar om någon som är nybörjare inför något (newbie to K) förstod jag .. .. men vad ?
Jag får be om ursäkt, mitt inlägg här passar inte in med tanke på rubriken...
--- --- ---
när jag nu undrar så mycket - här är lite om mig;
haft PC sedan -91 / på internet sedan -95 / programerat i assembler, C och VB / pysslar just nu mest med TCP/IP packet och VPN
April 20, 2002
2K står helt enkelt för 2000.
K=kilo=1000
2K=2kilo=2000
Nu kanske du förstår?
BTW tycker jag också att det är löjligt att förkorta när man talar. När man skriver är en sak men inte när man talar.
Men ibland är det roligt att säga lite sånt tex. ROFLMAO...hehe....de e alltid kul...
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
December 20, 2001
December 17, 2001
mm.. sen vet jag vissa som inte kan spela andra spel för
"det e inte alls som cs" har ja hört nån säga hur kan man säga så?
okej cs kan va rätt skoj i lagom! mängder typ lite på lan o då och då på internet... men det e bara en MOD inte ett spel, man behöver fortfarande half-life för att spela det!
October 28, 2002
Newbie ar upptaget när jag reggade mig här på NH, så tänkte jag Newbie2, men för att det skulle låta liet "1337" så lade jag dit K, eftersom det lät lite mer "h4xxor"...
Svensk grammatik, ordförståelse, skillnader i tal- och skriftspråk är, och kommer troligen att fortsätta vara, något av en brist i detta forum.
Att använda "smilies" för att utrycka sinnsesstämmningar och känslor gjorde det lättare att förstå varandra då man chattade. Att förkorta vanliga uttryck med bokstäver och siffror. exempelvis "LOL, BRB, L8ER, CY" och så vidare gjorde att det går snabbare att skriva.
Men att sedan ta tillbaka dessa förkortningar i talspråk eller använda dem i ett forum där det inte finns någon egentlig brist på tid, anledningen till det förstår jag inte. Hur många använder förkortningar i sitt talspråk?
Alltså säger saker som [Be eL A] och menar bl a (bland annat).
Du har väl itne brottom när du ska starta ett spel heller??? men du vill att det ska gå fort endå o köper ny processor mm mm.... 8) eller???
tror folk gör det av vana mest, eftersom man alltid gör det när man chattar med folk, det blir så segt utan förkortningar....så om man skriver det varje dag så sätter det sig i huvet...
jag har till ecx börjat säga "men FFS!!" i vardagen,.,....skitstörigt!!
försöker vänja mig av vid det....FFS!!
November 5, 2001
Tråkigt att folk har CS som utgångspunkt för hur "bra" andra spel är. Kanske beror på att det var det första spel de spelade. Tycker också att CS är ett ganska uttjatat spel med tråkiga vapen och ful grafik. Spelet och modden var bra när det kom men det var ju trots allt ett tag sedan. Jag menar inte på nått något sätt att gammla spel inte kan vara bra men för att hänga med i utvecklingen krävs ändå lite nya initiativ.
December 20, 2001
September 3, 2001
CS hatare dit och hit... varenda dag...
CS hatare är oftast sådana som aldrig spelat CS mer än en stund... och därefter dragit sin slutsats om att dom ska hålla med "cshatarna". Bilda en klub för fasiken!!
Kör själv inte CS numera... jag tröttnade efter 2 års relativt intensiva körande. Men jag hatar inte CS för det...
Och ni som försöker värna om språket och spelar oförstådda inför alla dessa förkortningar, jag blir bara irriterad på er. Det händer i ALLA språk och har inte bara med datorsammanhang att göra. Vadå vanvårdar språket??? Tror du att nånting kommer att förändras?? Och du som vill lemmlästa alla som säger "noob", vadå? har du trångsyntheten 2k3 eller?
Precis som alla datanissar (inkl. mig själv) kallar processor för prolle och moderkort för mobo och grafikkort för graffe... så kallar extremistiska spelgurun och/eller chattmonster olika saker för andra förkortningar. Det händer inom varenda område man befinner sig i. Blir man advokat så har man sina egna dumma förkortningar, blir man läkare så är det likadant. Bor man i ryssland, kina, spanien eller var fan du vill så är det exakt likadant.
CounterStrike ÄR ett bra spel.... att du inte förstått det eller att din smak är alldeles för avvikande (vilket inte är fel), så är det ditt Problem. Om ett spel kom som passade in i din smak precis, skulle du oxå gå runt och snacka goja om ditt spel. Så om du blir arg på s.k. CS-nördar så är det bara och endast för att du är trångsynt!!!
Men du kanske är en sån där rolig filur som alltid går mot strömmen? alltid irriterar dig på vad mängden gör??? Hopplöst fall om så...
Finns ju minst lika många Quake-nördar och strategi á lá starcraft och AOE-nördar där ute i samhället. Quake-nördarna har ju funnits ännu längre och vissa har inte gillat det.... nu har de som inte gillat Quake fått CS i sina händer och har kunnat ge igen, därav att de är lite mer extremistiska och gör CS till en livsstil.
............................................
Jag håller dock med om en grej delvist. Grafiken i CS är föråldrat. Och man ska INTE använda det för att jämföra nyare spel.
Däremot kan känslan lätt användas som måttstock. Känslan i CS är långt bättre än alla spelen som har kommit till PC senaste 2 åren. Inget spel gör att man känner ett likadant sug, eller gör att man får kalla kårar varje gång man dödar någon. Många har försökt men inget spel lyckas.
Tycker faktiskt att det är synd att jag tröttnat på CS... men FFS.... 2 år får ju räcka.
May 23, 2001
http://stormaz.servebeer.com/s...../quake.jpg
hehe, säkert många som sett den redan men den är ju så bra 🙂
Jag tyckte CS blev tråkigt efter version 5.2 någongång. Nu far ju skotten hit och dit och inte alls där man siktar.....
December 20, 2001
Jag är inte trött på någon form av spel nördar, det är ju upp till var och en att spela vad de nu vill .. .. ..
Om man nu inte tycker om ett eller annat spel är en sak. Att hata något tar en hel del energi och man kan undra över det vettiga i att anstränga sig så mycket över något man inte ens tycker är roligt.
När det gäller språket tycker jag det är synd och aningen skrämmande att medlemmarna här inte behärskar det i skrift.
Visst finns det många grupper som har ett "eget" språk men eftersom jag betraktar mig själv som datorgäck blir jag lite fundersam när jag inte förstår vad som avses. Det kan ju vara så att det inte är den stora gruppen "datanissar" utan den mindre gruppen NH-medlemmar som är referens här ?
Nu är jag säkert en gammal stofil i sammanhanget men jag tycker likväl om att förstå vad jag läser, i alla fall ha en lite aning... .. .
December 25, 2000
stormaz wrote: http://stormaz.servebeer.com/s...../quake.jpg
hehe, säkert många som sett den redan men den är ju så bra 🙂
Jag tyckte CS blev tråkigt efter version 5.2 någongång. Nu far ju skotten hit och dit och inte alls där man siktar.....
Cs blev dåligt runt beta 7.0 när valve blandade sig i leken, vid 1.0 hade jag slutat spela helt (spelat sedan beta 4).
2 Guest(s)