October 27, 2001
hawkie wrote: [quote=PaiN]En liten fråga till hawkie: Tycker du att det är patetiskt när folk tilltalar sina komisar med deras smeknamn/nickname?
Ja, nicknames som de använder för att spela.
1. Man behöver inte ett nickname för att spela, man kan heta sitt riktiga namn. (ang. "...använder för att spela")
2. Så du tycker att t.ex. Jocke som kan vara ett smeknamn för Joakim är ok? Eller är det patetiskt också?
Jag vet en hel del som har smeknamn som inte har något att göra med sina riktiga namn och inte heller med deras nick i spel. Är de som kallar dem sina smeknamn patetiska?
August 16, 2002
ang det här med att använda ord som lol och omg irl, det är ju fan lättare än att använda de riktiga orden... lirar själv cs kanske en gång varannan vecka, men ändå säger jag typ "men svara i telefon EFF EFF ESS" eller nåt... eller om nån drar ett skitdåligt skämt säger man bara "lol" med värsta pokerfejset... fast softast är "ROFLMAO" som uttalas som det stavas... det använder jag för att beteckna de absolut sämsta skämten eller skummaste situationerna... så ere
November 26, 2002
keffing wrote: ang det här med att använda ord som lol och omg irl, det är ju fan lättare än att använda de riktiga orden... lirar själv cs kanske en gång varannan vecka, men ändå säger jag typ "men svara i telefon EFF EFF ESS" eller nåt... eller om nån drar ett skitdåligt skämt säger man bara "lol" med värsta pokerfejset... fast softast är "ROFLMAO" som uttalas som det stavas... det använder jag för att beteckna de absolut sämsta skämten eller skummaste situationerna... så ere
LOL = Haha!
OMG = Herregud!
FFS = För fan!
Personligen tycker jag inte att det finns någon anledning att säga lol, omg, ffs, osv irl.
Däremot har jag slutat irritera mig på folk som skriver så på internet 🙂
July 27, 2002
Öwall wrote: [quote=keffing]ang det här med att använda ord som lol och omg irl, det är ju fan lättare än att använda de riktiga orden... lirar själv cs kanske en gång varannan vecka, men ändå säger jag typ "men svara i telefon EFF EFF ESS" eller nåt... eller om nån drar ett skitdåligt skämt säger man bara "lol" med värsta pokerfejset... fast softast är "ROFLMAO" som uttalas som det stavas... det använder jag för att beteckna de absolut sämsta skämten eller skummaste situationerna... så ere
LOL = Haha!
OMG = Herregud!
FFS = För fan!
Personligen tycker jag inte att det finns någon anledning att säga lol, omg, ffs, osv irl.
Däremot har jag slutat irritera mig på folk som skriver så på internet 🙂
lol 🙂 :bgrin:
March 20, 2001
CoLiC wrote: Det komiska är att det verkar bara dom som har ett liv som blir riktigt bra i CS! Med det menar jag dom som inte bara sitter framför datorn och tok kör CS 24/7!
vet du varför dom har ett liv? Det är därför att dom jobbar med att spela cs. Det är så pass mycket sponsorpengar och prispengar så dom kan leva på att spela cs. Med andra ord dom har 8 timmar om dan att spela på om man räknar det som ett vanligt jobb.
October 27, 2001
ROFLMAO= Rolling On the Flor Laughing My Ass Off
Om man rullar runt på golvet och garvar är det nog inget kass skämt, fast iofs kan man ju hånskratta åt den som drog det kassa skämtet 😛
Öwall, vi.. *host* ...några kallar tysken i vår klass för just "tysken" också 😛
Ogre, jag försökte bara påpeka att: nick = nick
Smeknamn = nickname
nickname = nick
nick = vad folk kallar sig i spel
hawkie tycker alltså att folk som t.ex. kallar öwall för sebbe är patetiska, vilket jag finner väldigt lustigt.
November 26, 2002
PaiN wrote: Öwall, vi.. *host* ...några kallar tysken i vår klass för just "tysken" också 😛
Men.. jag är ju inte ens tysk..
En gång försökte de (samma personer) kalla mig jude också, de tyckte att jag hade stor näsa.
Kärt barn har många namn 🙂
Förresten, kallas du Pain på riktigt också?
1 Guest(s)