August 28, 2004
https://www.nordichardware.se/.....c8357362aa
Ja, i den tråden pratas det lite om evolution och grejor. Nu kom jag att tänka på en sak. Det finns en väldans massa sjukdomar som är rätt vanliga att folk får. Diabetes/Cancer med mera. Alltså virus/bakterier och annat kraffs som smiter in och förstör i kroppen.
Varför finns det inga "snälla" virus/bakterier som istället ger en fördelar?
Låt säga att de ändrar kroppen på ett bra sätt, så att man får superstyrka eller något annat trevligt.
September 22, 2005
January 12, 2004
visserligen inget virus men ändock en sjukdom...
Manodepressivitet kan vara bra för vissa, det finns de som mår extremt bra under sina maniska faser och kan klara av det och vara framgångsrika.
Sedan har vi ju psykopater, de lärda räknar ju på att uppåt 80% av alla inom bankvärlden och näringstoppar är psykopater.
August 11, 2005
Delph1 wrote: Vi har ett par kilo bakterier i GI-systemet och lite till på huden. De på huden är mest för att konkurrera ut andra elaka bakterier dock.
Virus däremot är alla eleka, men det går att programmera om dom att göra nytta i vissa fall. 😉
//Andreas
Men det roligaste är ändå att vi i och på vår kropp har fler bakterier än vi har egna celler =)
June 17, 2005
vår kropp sammarbetar redan med flertalet organismer. finns ju vissa träd som ger myror mat och myrorna ger trädet skydd.
vårt största sammarbete är i tarmen med baterier som lever där, 95% av vår avföring är döda bakterier. vi ger dom skydd och mat medan dom hjälper våran kropp med nedbrytning av maten.
dock är bakterierna i tarmen mkt farliga så det är därför ca 60% av imunförsvaret står och "håller vakt" så att inga smiter ut i kroppen och bråkar.
blindtarms infektion får man oftast av att dessa bakterier skaffat sig ett "stonghold" i blindtarmen.
August 11, 2005
addeee wrote: vår kropp sammarbetar redan med flertalet organismer. finns ju vissa träd som ger myror mat och myrorna ger trädet skydd.
vårt största sammarbete är i tarmen med baterier som lever där, 95% av vår avföring är döda bakterier. vi ger dom skydd och mat medan dom hjälper våran kropp med nedbrytning av maten.
dock är bakterierna i tarmen mkt farliga så det är därför ca 60% av imunförsvaret står och "håller vakt" så att inga smiter ut i kroppen och bråkar.
blindtarms infektion får man oftast av att dessa bakterier skaffat sig ett "stonghold" i blindtarmen.
Okej skrivet, men var har du fått siffrorna från om jag får fråga?
November 27, 2003
Kame_boy wrote: skulle vara najs om man hade bakterier som kunde producera energi/kolhydrater med hjälp av soljus.
Då skulle man kunna sola och dricka vatten i stället för att äta några dagar t.ex.
Skulle förmodligen rädda en hel del folk från svält ^^
http://www2.hik.se/dokument/Pr.....energi.pdf
//Andreas
June 17, 2005
csm101 wrote: [quote=addeee]vår kropp sammarbetar redan med flertalet organismer. finns ju vissa träd som ger myror mat och myrorna ger trädet skydd.
Okej skrivet, men var har du fått siffrorna från om jag får fråga?
diverse skol böcker, såg något program på SVT för längesen, sen kan du nog hitta mer exact siffror på howstuffworks eller något, böckerna hade några år på nacken 🙂
December 21, 2005
August 11, 2005
@ addeee= Personligen har jag svårt att smälta det du skriver om antalet procent bakterier i avföring och så länge du inte citerar med källa så håller jag fast vid min övertygelse.
Ett gram avförging innehåller miljontals bakterier, men därmed inte sagt att 0,95g är bakterier.
Angående howstuffwors så hittade jag inget om hur mycjet av avföring som består av bakterier, länka gärna.
Edit: http://en.wikipedia.org/wiki/Human_feces i mina ögon en mycket mer trovärdig beskrivning av feces...
August 28, 2004
Det är klart att jag vet att det finns goda bakterier i kroppen. Det jag syftade på var att det finns massvis med virus och grejor som förstör och bryter ner kroppen. Alltså bakterier som kommer utanför kroppen, och inte finns vanligtvis.
Bakterier som gör något fint för kroppen som man kan bli "smittad" utav.
June 17, 2005
csm101 wrote: @ addeee= Personligen har jag svårt att smälta det du skriver om antalet procent bakterier i avföring och så länge du inte citerar med källa så håller jag fast vid min övertygelse.
Ett gram avförging innehåller miljontals bakterier, men därmed inte sagt att 0,95g är bakterier.
Angående howstuffwors så hittade jag inget om hur mycjet av avföring som består av bakterier, länka gärna.
Edit: http://en.wikipedia.org/wiki/Human_feces i mina ögon en mycket mer trovärdig beskrivning av feces...
då var det nog en gammal bok jag läst det i, eftersom jag var osäker på källan!
1 Guest(s)