January 5, 2002
Hämta DN och kolla på sid 12!
Är det bara jag som blir seriöst förbannad när jag läser den helt sjuka artikeln om de som inte får gymnasieplats? Vad är det för jävla idioti egentligen? Först av allt går flickorna på något slags jävla feministskola driven av "Kvinnoforum" vars ordförande Bam Björling självklart säger att det är samhällssystemet det är fel på när folk med usla betyg inte kommer in någonstans.
Det är inte Isabelles fel att hon inte klarat skolan. Hon har varit utsatt för en rad elaka människor
Vad är det för jävla sosserier, att skylla ifrån sig på allt och alla, men Isabelle själv hade absolut ingenting att göra med att hon "gick om åttan, hoppade av nian och var i stort sett petad från skolsystemet", va? Jag slår vad om att hon skolkade, betedde sig allmänt svinigt och sket fullständigt i skolan, men det talas det inte om nu.
Ännu bättre:
Jag är så ledsen och besviken. Hon har bra betyg och kommer ändå inte in
Detta säger mamman till en tjej som har godkänt i kärnämnena; tre av sexton ämnen.
Det allra värsta kommer dock sist.
Nu har alla politiker kontaktats och skolorna som inte antagit flickorna kan förvänta sig att bli nerringda
Vad fan väntar man sig, kan slå vad om att de kommer in på grund av allt jävla lobbande. Det sänder klara signaler; i Sverige behöver man inte anstränga sig för att komma någonvart, det räcker med att vara kvinna och gnälla tillräckligt mycket.
Höj betygskraven till minst 160p och skicka de som inte klarar det till Bergslagen eller något, här bland oss andra har de fan ingenting att göra, detta jävla patrask. Fula var de också!
Detta är ingen politisk debatt, jag bara spyr galla över en artikel i DN
Det är så att man blir seriöst upprörd när man läser sånt här.
January 5, 2002
obelix wrote: Och vad ska vi göra med dom som bllir mobbade, utstötta, och inte får den hjälp dom behöver av läraren?
Jag tror att man lyckas med studierna om man vill, oavsett vad som händer. Om man inte får hjälp av läraren är det tråkigt, men då ser man till att få det åtgärdat direkt och inte efter att ha gått om på en annan skola med en annan lärare och ändå misslyckats.
January 12, 2004
snyde wrote: [quote=obelix]Och vad ska vi göra med dom som bllir mobbade, utstötta, och inte får den hjälp dom behöver av läraren?
Jag tror att man lyckas med studierna om man vill, oavsett vad som händer. Om man inte får hjälp av läraren är det tråkigt, men då ser man till att få det åtgärdat direkt och inte efter att ha gått om på en annan skola med en annan lärare och ändå misslyckats.
Tyvärr så är verkligheten helt annorlunda...
January 12, 2004
Smirnoff wrote: Nollor är dom allihopa...
Seriöst, har man varit taskig i skolan och skolkat och inte brytt sig så varför i hela världen skall man få en gymnasieplats?Att få 160p är inte alls svårt, kom till skolan var med på lektionerna.
Det beror helt och hållet på varför det har blivit som det har blivit...
January 5, 2002
obelix wrote: Tyvärr så är verkligheten helt annorlunda...
Verkligheten är inte annorlunda, det är folk som är ryggradslösa och gnäller för minsta lilla skitgrej. Jag har aldrig behövt min umgängeskrets för att klara skolarbetet - det är snarare så att vänner och flickvän ibland kommer i vägen för studierna. Självklart är det inte kul att inte ha några kompisar, men att säga att man inte klarar studierna på grund av det? Skitsnack.
January 12, 2004
snyde wrote: [quote=obelix]Tyvärr så är verkligheten helt annorlunda...
Verkligheten är inte annorlunda, det är folk som är ryggradslösa och gnäller för minsta lilla skitgrej. Jag har aldrig behövt min umgängeskrets för att klara skolarbetet - det är snarare så att vänner och flickvän ibland kommer i vägen för studierna. Självklart är det inte kul att inte ha några kompisar, men att säga att man inte klarar studierna på grund av det? Skitsnack.
Den är inte så rosaskimrande som din är för alla...
May 17, 2004
160p är inte alls svårt, som tidigare sagt är det bara att komma till lektionenrna men man måste använda dom också. gör du det får du direkt g. jag känner en som inte är den bäste i matte men hon lyckades sista året då hon försökte och sattsade hårt på det. bara man gör det så lyckas man. om man då inte kan göra det av någon anledning tex att man har ett problem i skallen så är det ju en ursäkt om den begränsar dig
Jag är så ledsen och besviken. Hon har bra betyg och kommer ändå inte in
... dom över huvud taget säjer så har ingen koll på sina barn om de har 30p av 160
May 17, 2004
SuperNova wrote: Folk som blir mobbade eller är sjuka så att dom inte kan gå i plugget har jag MYCKET sto förståelse för.
Övriga som bara skiter i det och tycker det är ballare med att drick pilsner på skolgården dom får ju skylla sig själva.
helt rätt, om man inte gör nått för det så ska man itne klaga sen. de som är utsatta eller sjuka ska man respektera men man ska inte se dom som totalt handikappade i ren sympati. de kan lyckas med det mästa ändå men man ska vara sympatiska. en annan nära vän (fler kompisar ;)) är dyslectiker och inte allt för duktig, han lyckades jobab till sig 210p då han var vass i annat
March 4, 2002
snyde wrote: Jag slår vad om att hon skolkade, betedde sig allmänt svinigt och sket fullständigt i skolan, men det talas det inte om nu.
Snyde:
Jag tycker faktiskt inte att du inte ska bli så förbannad på någonting du inte vet nåt om, det tjänar ingenting till. Du vet ingenting om vad den tjejen blivit utsatt för eller någonting. Att grunda ett sådant hat på en tidningsartikel från DN känns ganska onödigt i mina öron.
Visst får alla ta ansvar för sig och sina betyg, men det är tyvärr så ibland att alla inte har samma möjligheter här i livet/sverige. Många som skolkar och sådant har varit med om jobbiga saker i sitt liv, och alla bearbetar sådant på olika sätt. Det betyder verkligen inte att det berättigar någon form om smitande/skolkning, men det är en förklaring. Jag har t.ex. flera vänner som inte går till skolan/skolkar (ibland). Jag kan tala om för er att samtliga av dessa har varit med om jobbiga saker i sitt liv, riktigt jobbiga.
August 27, 2003
snyde wrote: Höj betygskraven till minst 160p och skicka de som inte klarar det till Bergslagen eller något, här bland oss andra har de fan ingenting att göra, detta jävla patrask. Fula var de också!
Varför ska vi få dom? 😮
Läste lite i den lokala blaskan om precis samma sak, massa föräldrar som blir ledsna för att deras dotter inte kommer in på Natur för att de inte har godkänt i alla ämnen, G i Svenska, Engelska, Matte ocj idrott måste väll änna räcka till en plats på Natur? Jag bokstavligt spydde på insändarsidorna, G i fyra ämnen är inte på nått sätt acceptabelt, framförallt inte på en Studieförberedande linje där man måste plugga för att klara sig. Längre ner påstås modern att hennes dotter jobbat så hårt och verkligen försökt plugga hårt i alla ämnen. Min lillebror går i nian och visste vem detta var och enligt han tyckte hon att de var roligare att tjuvröka i buskarna och knäa manliga lärare i skrevet än att gå på lektion. Föräldrarna tror att de är skolan fel att hon bara har 15% närvaro och G i fyra ämnen, hennes dotter är en mönsterelev. Personligen tycker jag att skolan är ett privilegum och om man inte tar vara på det så ska man sparkas ut. "Vill du inte gå i skolan så begöver du inte men du får fan ta konsekvenserna", så tycker jag att skolan borde filosofera. Sen kanske man skulle införa en lägsta poängs gräns, kommer du inte över 100 poäng så får du gå om, inget snack om saken. Sjävklart måste de finnas undantag för folk som är sjuka,mobbade eller precis kommit till Sverige.
Sen kan man undra varför IV programmet är det största programmet på gymnasiet (min kommun), de har vuxit något enormt men vad är anledningen? jag vet då inte.
1 Guest(s)