May 1, 2005
davidhellmyrs wrote: Visst kanske man kunde formulera sig bättre ibland, som du påpekar. Men det man vill få fram borde komma fram ändå tycker jag.
Jo, man kan ju tycka det. Men att folk missuppfattar är snarare regel än undantag, så en diskussion är inte sällan 20% diskussion och 80% utredande av missförstånd.
davidhellmyrs wrote: Om man letar "fel" så hittar man ofta fel. Men innehållet borde ju komma fram ganska tydligt ändå. Helheten.
Fel kommer alltid din "opposition" att leta, vilket gör att de gärna vill missförstå så att säga bara för att kunna sätta dit dig. Din helhet framkommer klart och tydligt tycker jag, men det är alltid på detaljnivå folk letar fel.
davidhellmyrs wrote: Nu gräver vi ner stidsyxan. Jag behöver hitta en bil nu på Blocket.
Hehe, lugnt. Skönt att få rensa lite luft så här innan helgen.
November 26, 2002
Funderar starkt på att rösta på FP efter "skandalen", företagsamhet och framåtanda är precis vad svensk politik behöver.
Vad är det som är så förbannat hemligt på Socialdemokraternas servrar?
Hur kan FP dra sådan nytta av informationen att det skulle kunna räknas som valfusk?
Nej, bort med allt hemlighetsmakeri och gör alla partiers information offentlig.
September 7, 2006
Vänsterns svar ?
http://www.dn.se/DNet/jsp/polo.....nderType=6
Inte lär det vara några borgerliga som lagt ut denna bomb iallafall, det är sådant här vänstern är beredda att göra för att behålla makten.
Sanslöst, detta är terrorism, dags att spärra in alla sossar och kommunister.
November 27, 2003
zx5 wrote: Vänsterns svar ?
http://www.dn.se/DNet/jsp/polo.....nderType=6
Inte lär det vara några borgerliga som lagt ut denna bomb iallafall, det är sådant här vänstern är beredda att göra för att behålla makten.
Sanslöst, detta är terrorism, dags att spärra in alla sossar och kommunister.
Din förvirrade stackare ...
http://www.osynligapartiet.se/
//Andreas
February 4, 2003
Frågeställning. Genom att starta ett "nytt" parti under ett annat namn så kan man undvika konsekvenser ?
Det är borgarna och alliansen som Osynliga Partiet attackerar mest. Det innebär väl kanske lite långsökt att man kan anta de är mer på "vänster" sidan.
Observer att jag inte är 100% uppdaterad angående "osynliga partiet". Kan mycket väl ha fel.
Dock kom här det jag satte mig "emot".
http://www.aftonbladet.se/vss/.....23,00.html
Sinnessjuk skillnad enligt mig.
September 12, 2001
davidhellmyrs wrote: Frågeställning. Genom att starta ett "nytt" parti under ett annat namn så kan man undvika konsekvenser ?
Vad allt för många missar är att folk i gemen knappast stödjer dessa förvirrade stackare som osynliga partiet faktiskt är.
Det borde egentligen vara hur klart som helst utan att det ska påstås en massa dumheter !
Det som osynliga partiet sysslar med är helt befängt!
November 22, 2001
davidhellmyrs wrote:
Dock kom här det jag satte mig "emot".
http://www.aftonbladet.se/vss/.....23,00.htmlSinnessjuk skillnad enligt mig.
Sen kan man ju se att de fem översta förutom FP är sossarna.
February 4, 2003
Förmodligen är 99% av Folkpartisterna emot datorintrånget.
Ändå får partiet (med rätta) ta ansvar för vad enstaka personer inom organisationen ställer till med.
Man kan inte försvara sig bara med argumentet "att inte gemene man" stödjer det dom gör. Eller visserligen kan man det, men då måste även FP kunna göra det. Eller?
September 12, 2001
davidhellmyrs wrote: Förmodligen är 99% av Folkpartisterna emot datorintrånget.
Ändå får partiet (med rätta) ta ansvar för vad enstaka personer inom organisationen ställer till med.Man kan inte försvara sig bara med argumentet "att inte gemene man" stödjer det dom gör. Eller visserligen kan man det, men då måste även FP kunna göra det. Eller?
Men är du på riktigt...?
Det skiljer ljusår mellan Osynliga partiet och FP.
Det är inte ens jämförbart.
February 4, 2003
Jag har inte jämfört partierna. Jämförde ditt argument (som du förde fram) att man inte behöver ta ansvar för vad en liten skara personer gör, om inte resten stödjer dom.
Jag förstår skillnaden på OP och FP. OP är radikala extrimister.
Det var dock du som förde fram argumentet.
Det ligger förmodligen mycket närmare till hands att det är "föredetta" vänsternissar som ligger bakom OP än höger. Så min fråga var bara om det räcker starta nytt parti för att undvika konsekvenser. Du försvarade detta med att majoriteten av framför allt vänstern inte stödjer metorderna / tankesättet. Jag undrade vart gränsen för "linjerna går".
Jag jämför inte OP med FP. Men min frågeställning är inte så "dum" som du tror.
September 7, 2006
Det står inte ord på deras sajt att de skulle ligga bakom, men om det är dom så bevisar det ju att det var vänstern som stod bakom.
Med andra ord, det hela är mycket enkelt, vänstern tar till terrorism för att vinna valet.
Vad är mest skandalöst ?
Vänstern vill vinna med hjälp av skandaler och bomber, högern med jobbpolitik och en framtidsvision.
September 12, 2001
Jag har inte ens pratat om ansvar i detta fall.
Det är du som tolkar det så...det vore som att säga att högern ska ta ansvar för vad extrema högerfalanger gör vilket högern knappast gör.
Jag sade att gemene man knappast stödjer,sympatiserar med OP ett minsta lilla dugg.
OP är en samling oansvarslösa förvirrade stackare till människor helt enkelt!
August 2, 2001
zx5 wrote: Det står inte ord på deras sajt att de skulle ligga bakom, men om det är dom så bevisar det ju att det var vänstern som stod bakom.
Med andra ord, det hela är mycket enkelt, vänstern tar till terrorism för att vinna valet.
Vad är mest skandalöst ?
Vänstern vill vinna med hjälp av skandaler och bomber, högern med jobbpolitik och en framtidsvision.
Exakt villka grupper menar du när du skriver att "vänstern" ev. ligger bakom dådet?
November 27, 2003
zx5 wrote: Det står inte ord på deras sajt att de skulle ligga bakom, men om det är dom så bevisar det ju att det var vänstern som stod bakom.
Vad är mest skandalöst ?
Men är du på riktigt eller?
Hur kan du överhuvudtaget skylla något sådant här på vänstern och med det menar jag V och SAP?
Bara för att det faller in i din vision om att det blå blocket ska komma och vinna valet och sedan förvandla Sverige till något slags euopia?
Att V och SAP skulle ha något överhuvudtaget att göra med dessa desillusionerade nötter känns väldigt långsökt, men det gjorde å andra sidan dataintrånget med. Vet inte vad man ska tro idag, men att göra sådana här beskyllningar utan bevis känns rätt onödigt.
//Andreas
February 4, 2003
skiroy wrote: Jag har inte ens pratat om ansvar i detta fall.
Det är du som tolkar det så...det vore som att säga att högern ska ta ansvar för vad extrema högerfalanger gör vilket högern knappast gör.Jag sade att gemene man knappast stödjer,sympatiserar med OP ett minsta lilla dugg.
Vad allt för många missar är att folk i gemen knappast stödjer dessa förvirrade stackare som osynliga partiet faktiskt är.
Om man ska stödja något så tar man ju oftast också "ansvar" för det. För att förtydliga det. Om man stödjer Folkpartiet så får man ju också ta ansvar för att det finns "dumma personer" internt (även om man inte stödjer deras handlingar). Det är partiets ansvar att se till att detta ej kan hända.
Observera också att jag aldrig sagt att Vänstern på något sätt ska ta ansvar för vad OP gör. Det vore helt fel. Tragiskt för demokratin om enstaka personer förstörde politiken / framtiden.
Jag vart bara intresserad vart "gränsen" går. Drog det hela mycket långt. Givetviss är det helt beklagligt det OP gör, och som Json och du säger så ska man skilja på höger- och höger. Vänster- och vänster.
EDIT: Och som du säger har även högern personer som är "extrimister", som inte högern vill förknippas med. Finns inga änglar....
September 12, 2001
davidhellmyrs wrote: [quote=skiroy]Jag har inte ens pratat om ansvar i detta fall.
Det är du som tolkar det så...det vore som att säga att högern ska ta ansvar för vad extrema högerfalanger gör vilket högern knappast gör.Jag sade att gemene man knappast stödjer,sympatiserar med OP ett minsta lilla dugg.
Om man ska stödja något så tar man ju oftast också "ansvar" för det. För att förtydliga det. Om man stödjer Folkpartiet så får man ju också ta ansvar för att det finns "dumma personer" internt (även om man inte stödjer deras handlingar). Det är partiets ansvar att se till att detta ej kan hända.
Observera också att jag aldrig sagt att Vänstern på något sätt ska ta ansvar för vad OP gör. Det vore helt fel. Tragiskt för demokratin om enstaka personer förstörde politiken / framtiden.
Jag vart bara intresserad vart "gränsen" går. Drog det hela mycket långt. Givetviss är det helt beklagligt det OP gör, och som Json och du säger så ska man skilja på höger- och höger. Vänster- och vänster.
EDIT: Och som du säger har även högern personer som är "extrimister", som inte högern vill förknippas med. Finns inga änglar....
Bra, du har förstått vad jag menade och vi är helt överens nu. 🙂
Fast ibland tar det bara lite tid innan du helt och fullt förstår. 😉
July 19, 2001
Kolla in det här angående sossarnas säkerhet.
http://www.google.se/search?hl.....nnect+root
http://www.expressen.se/index......p?a=682711
Dock är det ett gammalt lösenord men ändå.
October 31, 2003
Folkpartiet, "det där partiet som alla lärare röstar på". Det är väl bra att dom får bort sin mesiga och mossiga låt gå stämpel. De har alltså enligt min mening tjänat på att media har rapporterat om detta. Lite coola Star Trek prylar(gärna BORG stil) på Lasse så har han min röst med. Hoppas han blir utrikesminister för han är ett bra ansikte utåt.
2 Guest(s)