June 20, 2002
azN- wrote: " Föräldrarna pratar inte engelska, universitetet har därför försett dem med tolk."
Där blev jag förvånad, vilken svensk pratar inte engelska?! :O
Det är 25% av befolkningen som anser sig inte kunna engelska tillräckligt bra för att kunna delta i ett samtal.
June 17, 2002
Callister wrote: Aa min mormor kan t.ex inte engelska men pratar perfekt tyska och franska.
Hursomhelst; det kan ju ha varit något mjukt han landat på, typ en gammal säng på taket. 🙂 Det måste ju vara fysiskt omöjligt att flyga så många våningar ner och landa på något hårt...
men förklara då dom som har hoppat fallskärm o klarat sig..
July 27, 2002
MULLVADEN wrote: [quote=Callister]Aa min mormor kan t.ex inte engelska men pratar perfekt tyska och franska.
Hursomhelst; det kan ju ha varit något mjukt han landat på, typ en gammal säng på taket. 🙂 Det måste ju vara fysiskt omöjligt att flyga så många våningar ner och landa på något hårt...
men förklara då dom som har hoppat fallskärm o klarat sig..
Även om fallskärmen inte fungerar så är den iaf ute och då snurrar man ner i en "spiral" liksom, och kan i praktiken landa som ett flygplan gör i sidled, mer eller mindre. Tjejen som överlevde 3000fot snurrade ju ner precis på det sättet. 🙂
November 12, 2002
csm101 wrote: Finns ju mirakel...
Läs i Guiness rekkordbok om flygvärdinnan som hoppade ur flygplanet på drygt 11 000 meters höjd utan fallskärm eller hjälm eller något och överlevde...
fan men då måste det vara typ allvarliga skador efter.
finns det nån artikel om detta?
August 11, 2005
trunks wrote: [quote=csm101]Finns ju mirakel...
Läs i Guiness rekkordbok om flygvärdinnan som hoppade ur flygplanet på drygt 11 000 meters höjd utan fallskärm eller hjälm eller något och överlevde...
fan men då måste det vara typ allvarliga skador efter.
finns det nån artikel om detta?
Som sagt, bara att slå upp i guiness rekordbok... Men skadorna beskrevs inte noggrannare...
Men finns ju såna praktexempel på tex fallskärmshoppare som landar frn tre kilometers höjd och får "enbart" ett brutet ben eller dylikt ju...
Själv bryter jag bägge ben och en handled om jag hoppar från en pall 😛
2 Guest(s)