January 13, 2003
obelix wrote: [quote=beta] Men nu lägger jag ner denna tråden för min del.
Alkohol dödar.
Cannabis kan inte döda alls oavsett hur mycket man försöker.
Min farfar var alkoholist och tog livet av sig för att slippa det när jag var 2 månader.
Min morfar rökte tobak och dog när jag var 7år.
Detta hade inte hänt om de fått och velat använda cannabis istället. Tänk på det nästa gång era släktingar dör för de använder tunga droger.Adjö för mig i denna tråden.
så om man har rökt på och kör bil, där färden slutar i en dödskrasch, vad är orsaken till dödsolyckan? (vet ett flertal som har kört ihjäl sig när dom har rökt på)
Dina sista två meningar är de mest korkade jag har läst i denna tråden... :)R
Ohhh, skulle ju inte skriva mer här men hur snedvridna är ni?
Att folk dör när de är pårökta och kör bil, visst, det skulle kanske hända, men folk är mindre benägna att köra bil pårökta än berusade på alkohol då de helt klart inte orkar gå ut.
Jag vet att tusentals kör ihjäl sig rattfulla. Så ditt och ilg@dd´s inlägg var lika korkade som alla era andra inlägg.
Suck, att ni ens tog upp det bevisar er brist på att se verkligheten idag, har ni precis missat att det varit påsk? Varje gång det är lite större helg börjar myndugheterna "Ush nu ska alla korkade svenskar ut och köra rattfulla igen och många kommer dö." Vet inte varför men folk tror väl de är pansarvagnar när de druckit sprit och att de kan köra i 200km/h in i väggar och gå framför tåg och skit, är ju inte ett dugg bättre än att tro att man kan flyga. Så fy fan vilket korkat argument det var. Adjö!
beta wrote: [quote=obelix][quote=beta] Men nu lägger jag ner denna tråden för min del.
Alkohol dödar.
Cannabis kan inte döda alls oavsett hur mycket man försöker.
Min farfar var alkoholist och tog livet av sig för att slippa det när jag var 2 månader.
Min morfar rökte tobak och dog när jag var 7år.
Detta hade inte hänt om de fått och velat använda cannabis istället. Tänk på det nästa gång era släktingar dör för de använder tunga droger.Adjö för mig i denna tråden.
så om man har rökt på och kör bil, där färden slutar i en dödskrasch, vad är orsaken till dödsolyckan? (vet ett flertal som har kört ihjäl sig när dom har rökt på)
Dina sista två meningar är de mest korkade jag har läst i denna tråden... :)R
Ohhh, skulle ju inte skriva mer här men hur snedvridna är ni?
Att folk dör när de är pårökta och kör bil, visst, det skulle kanske hända, men folk är mindre benägna att köra bil pårökta än berusade på alkohol då de helt klart inte orkar gå ut.
Jag vet att tusentals kör ihjäl sig rattfulla. Så ditt och ilg@dd´s inlägg var lika korkade som alla era andra inlägg.
Suck, att ni ens tog upp det bevisar er brist på att se verkligheten idag, har ni precis missat att det varit påsk? Varje gång det är lite större helg börjar myndugheterna "Ush nu ska alla korkade svenskar ut och köra rattfulla igen och många kommer dö." Vet inte varför men folk tror väl de är pansarvagnar när de druckit sprit och att de kan köra i 200km/h in i väggar och gå framför tåg och skit, är ju inte ett dugg bättre än att tro att man kan flyga. Så fy fan vilket korkat argument det var. Adjö!
Ett till irrationellt inlägg av beta.. Var har jag ens snuddat vid rattfylleri i mina inlägg?
Tyckte du mumlade något om sakliga argument tidigare i tråden, är det inaktuellt nu? (Men ok, för att göra dej glad skall jag nu gå in på det ämnet också.)
Lägg i minne att alkoholbruket i mångt och mycket mer utbrett än cannabisbruk, vilket gör att statistik angående rattfylleri knappast kan jämföras med "rattpårökeri".
Ingen har heller påstått att alkoholbruk skulle vara speciellt hälsosamt.
Hur många har förresten hört talas om snusrelaterade trafikolyckor? Eller vansinnesdåd utförda under "snusrus"?
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
January 12, 2004
beta wrote: Ohhh, skulle ju inte skriva mer här men hur snedvridna är ni?
vem har förnekat alkoholens skadeinverkan på folk?
jag har inte gjort det iaf.
Det jag gjorde var att påpeka att de som "röker på" visst kan dö pga sitt bruk geonom att tex smälla med bilen.
February 12, 2002
Delph1, numera bara dina motargument (ja motargument och motargument du fattar vad jag menar) jag orkar lägga ner någon tanke i, känns som resten. Ja resten... 🙂
De där du sa om att kunderna får lita på langaren som i många fall vill ha folk på farligare skit eller i vissa fall inte ens vet bättre själv. Du tycker inte då att min argument med en statlig undersökning och information till folket skulle kunna vara något positivt i det fallet? Visst iofs så har det ju inget med lagalisering av cannabis att göra i slutändan, så varför inte göra det hur som helst? Men.
Vart jag vill komma är som jag sagt tidigare, vissa är redan förlorade. Bättre låta en än tio dö pga hycklande. Vissa är bara sugen på nya upplevelser men är i grund och botten solida medborgare. Vore det inte synd om dessa också går förlorade för att de råkar gå på en mina som hade kunnat undvikas om bara staten gett ett alternativ och information?
Let the children lose it
Let the children use it
Let all the children boogie
October 18, 2002
skiroy wrote: [quote=[-Pale-]]Jag vet iaf att jag aldrig skulle ha pallat med alla cellgifter utan cannabis. Sen skiter jag i om det är lagligt eller inte.
Flera andra länder använder det i medicinskt syfte. Så även jag. Ska dom bura in mig bara för att jag vill må drägligt under min sjukdomstid. Fine, då hade jag hällre dött.Jag är inte för legalisering för alla. Blir för lätt för småttingar att få tag i det då. Men jag är för medicinsk användning.
Medicinsk användning har jag absolut inget emot.
Det är något som hjälper i vissa fall vet jag men anser att självmedicinering är lite väl...
Det behövs en översyn där.
Översyn?
Det är knappast så att man tar överdos av Cannabis. Det går bara inte. På sin höjd kan man väl spy eller däcka.
Och jag lästepå en hel del innan jag gav mig in på det. Vilka olika sorter som fungerar bra mot illamående och vilka som kan få än på bätre humör utan att man blir som en degklump.
Röker man bara en liten mängd så försvinner illamåendet ganska snabbt och man blir klarare i skallen då man kan tänka på annat än att man mår dåligt.
Jag skulle nog när jag tänkt på det ett tag vilja se att alla ska få bruka cannabis. Precis som alkohol, för jag har aldrig vart med om folk som är pårökta och slåss.
T.ex de festivaler jag vart på. Öland roots (reggae festival) och URF (uppsala reggae festival)
På Öland har det aldrig vart slagsmål eller våldtäkter.
På URF hade dom ett slagsmål 2006. 2006 va det året som polisen var där och tog alla som rökte.
Hultsfred 2006 våldtogs två flickor första dagen. Ett flertal åkte dit för narkotika brott. Då va det tjack de åkte dit för. Och ett flertal fall av misshandel rapporterades första dagen redan.
Fler läskiga fall första dagen. Än om man räknar ihop alla dagar på de åren som reggae festivalerna pågått.
Det tycker iaf jag säger ganska mycket.
Men som jag sa innan vill jag inte att det skall finnas för småungar.
Men i dagsläget får ju ungar tag på Öl och sprit utan problem. Äver sett att många använder reseptbelagda sömnmedel och annat tillsammans med sprit vilket resulterar i känslokalla idioter som slåss och härjar.
November 27, 2003
-=*ThE_cRoW*=- wrote: De där du sa om att kunderna får lita på langaren som i många fall vill ha folk på farligare skit eller i vissa fall inte ens vet bättre själv. Du tycker inte då att min argument med en statlig undersökning och information till folket skulle kunna vara något positivt i det fallet? Visst iofs så har det ju inget med lagalisering av cannabis att göra i slutändan, så varför inte göra det hur som helst? Men.
I det läget är det absolut att föredra med en statlig kontroll av det, men jag gillar ändå inte tanken av att legalisera det på så vis. Jag tror fortfarande att det kommer finnas en tyngre marknad som kommer locka många.
Vart jag vill komma är som jag sagt tidigare, vissa är redan förlorade. Bättre låta en än tio dö pga hycklande. Vissa är bara sugen på nya upplevelser men är i grund och botten solida medborgare. Vore det inte synd om dessa också går förlorade för att de råkar gå på en mina som hade kunnat undvikas om bara staten gett ett alternativ och information?
Let the children lose it
Let the children use it
Let all the children boogie
Jag anser inte att narkotika tillför något till samhället så jag är fortfarande emot 😉
Narkotika förstör bara.
//Andreas
September 12, 2001
[-Pale- wrote: ][quote=skiroy][quote=[-Pale-]]Jag vet iaf att jag aldrig skulle ha pallat med alla cellgifter utan cannabis. Sen skiter jag i om det är lagligt eller inte.
Flera andra länder använder det i medicinskt syfte. Så även jag. Ska dom bura in mig bara för att jag vill må drägligt under min sjukdomstid. Fine, då hade jag hällre dött.Jag är inte för legalisering för alla. Blir för lätt för småttingar att få tag i det då. Men jag är för medicinsk användning.
Det är något som hjälper i vissa fall vet jag men anser att självmedicinering är lite väl...
Översyn? *snippar ett längre inlägg*
Nu vet jag inte om du är pårökt eller nåt vid tillfället då inlägget skrevs. 😉
Vad jag menar med översyn är att det borde verkligen ses över att lagligt kunna ordinera cannabis till dessa som faktiskt får en vettig smärtlindring av cannabis.
Hoppas att du hänger med nu. 😉
October 18, 2002
skiroy wrote: [quote=[-Pale-]][quote=skiroy][quote=[-Pale-]]Jag vet iaf att jag aldrig skulle ha pallat med alla cellgifter utan cannabis. Sen skiter jag i om det är lagligt eller inte.
Översyn? *snippar ett längre inlägg*
Nu vet jag inte om du är pårökt eller nåt vid tillfället då inlägget skrevs. 😉
Vad jag menar med översyn är att det borde verkligen ses över att lagligt kunna ordinera cannabis till dessa som faktiskt får en vettig smärtlindring av cannabis.
Hoppas att du hänger med nu. 😉
Wops, sorry, fattade fel. Och stenad är jag inte. Nu är jag förhoppnigsvis frisk nu och brukar inte cannabis längre.
[-Pale- wrote: ] Wops, sorry, fattade fel. Och stenad är jag inte. Nu är jag förhoppnigsvis frisk nu och brukar inte cannabis längre.
Gott att höra..Eller läsa kanske man ska säga..Hmm, skriva...
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=ilg@dd]Gott att höra..Eller läsa kanske man ska säga..Hmm, skriva...
Ännu ett gott argument att legalisera cannabis. Hur fasiken skall man annars kunna skratta åt sånna där skämt. :cy:
Snarare ett argument mot cannabisrökning ifall du nu uppfattade det där som ett skämt..
Gott att höra att [-Pale-] förhoppningsvis är frisk nu..
Men ganska korkat att skriva höra och säga, när man emellertid läser och skriver. Jag hade ingen som helst avsikt att locka till skratt.
🙄 :cy:
-=*ThE_cRoW*=- wrote: Å du är säker på att du valt rätt sida i den här diskutionen? 🙄
Jajjemän, jag har aldrig motsagt narkotiska preparat i mediciskt syfte, däremot är jag på Skiroys sida vad det gäller detta, det skall vara restriktioner, ej möjligt för gemene man att bara handla och röka på.
March 23, 2007
ilg@dd wrote: [quote=-=*ThE_cRoW*=-]Å du är säker på att du valt rätt sida i den här diskutionen? 🙄
Jajjemän, jag har aldrig motsagt narkotiska preparat i mediciskt syfte, däremot är jag på Skiroys sida vad det gäller detta, det skall vara restriktioner, ej möjligt för gemene man att bara handla och röka på.
Ja det tycker jag också, samma restriktioner som på alkohol, helst strängare om det är möjligt. Bara valmöjligheten finns. 😀
dubbeldusch wrote: [quote=ilg@dd][quote=-=*ThE_cRoW*=-]Å du är säker på att du valt rätt sida i den här diskutionen? 🙄
Ja det tycker jag också, samma restriktioner som på alkohol, helst strängare om det är möjligt. Bara valmöjligheten finns. 😀
Valmöjlighet och valmöjlighet.. Doctor's order typ..
Callister wrote: Alla droger är farliga.
Först, bort med snuset.
Tog en dubbel snus igår och magen kved sig, resulterade i fjärtar och höjning av växthuseffekten. Helt klart en börda för samhället.
:)R
January 13, 2003
Delph1 wrote: [quote=dubbeldusch]Att det skulle vara en inkörsport stämmer inte, om folk börjar med tyngre droger är det just för att det är olagligt och langaren vill kränga annan skit också, dvs ett argument för legalisering.
Det stämmer visst. Det är dokumenterat och bevisat.
//Andreas
Bara för att dra upp det igen, vet att jag redan citerat detta inlägget.
Det är inte droger i sig som gör det till en gateway-drog, det är förbudet.
Det är förbudet som gör ett ämne mer intressant. Thinner är en drog likt alkohol, det är lagligt och används inte. Lustgas är en drog som är laglig och används bara inom sjukvård och i enstaka fall som kortvarig berusning.
Sista alternativet är Datura som är en hallusigen långt kraftigare än LSD. Att folk skär av sig kroppsdelar under daturarus för "det är inte en del av mig" är inget ovanligt. Datura är helt lagligt och väldigt vanligt i sverige. Datura odlas av en stor del äldre tanter, de har en drog hemma som är långt värre alla andra, deras barn och barnbarn har denna drog nära och tillgänglig, under namnet Änglatrumpet. Men nästan ingen använder denna drog, vet ni varför? Just det, den är laglig och då är den inte intressant för ungdomar. Hur kan de vara revolterande bråkstakar och använda en laglig drog? Det går inte, det är inte "tufft" och spännande i deras ögon.
En drog, långt kraftigare än LSD och svamp, i många trädgårdar och så gott som ingen använder den just för den är laglig, precis som de andra alternativen.
November 27, 2003
beta wrote: [quote=Delph1][quote=dubbeldusch]Att det skulle vara en inkörsport stämmer inte, om folk börjar med tyngre droger är det just för att det är olagligt och langaren vill kränga annan skit också, dvs ett argument för legalisering.
Det stämmer visst. Det är dokumenterat och bevisat.
//Andreas
Bara för att dra upp det igen, vet att jag redan citerat detta inlägget.
Det är inte droger i sig som gör det till en gateway-drog, det är förbudet.
Det är förbudet som gör ett ämne mer intressant. Thinner är en drog likt alkohol, det är lagligt och används inte. Lustgas är en drog som är laglig och används bara inom sjukvård och i enstaka fall som kortvarig berusning.
Sista alternativet är Datura som är en hallusigen långt kraftigare än LSD. Att folk skär av sig kroppsdelar under daturarus för "det är inte en del av mig" är inget ovanligt. Datura är helt lagligt och väldigt vanligt i sverige. Datura odlas av en stor del äldre tanter, de har en drog hemma som är långt värre alla andra, deras barn och barnbarn har denna drog nära och tillgänglig, under namnet Änglatrumpet. Men nästan ingen använder denna drog, vet ni varför? Just det, den är laglig och då är den inte intressant för ungdomar. Hur kan de vara revolterande bråkstakar och använda en laglig drog? Det går inte, det är inte "tufft" och spännande i deras ögon.
En drog, långt kraftigare än LSD och svamp, i många trädgårdar och så gott som ingen använder den just för den är laglig, precis som de andra alternativen.
Att säga att det inte är det måste jag motsätta mig för världen är inte så pass svart eller vit. Det är en stor gråzon och anledningarna till att en drog eller liknande blir en inkörsport beror på flera anledningar. Nyfikenhet och det faktum att det är "olagligt" är en av dom. En annan är att du kan använda cannabis utan du kanske känner av något av den direkt efteråt.
//Andreas
2 Guest(s)