February 12, 2002
Polekatt wrote: ofta de som dealar använder även det också, så där går du emot din egen tro att de som röker inte testar starkare prylar.
Nu var jag ju tvungen att loggga in igen. 😛
De tycker jag väl inte att jag sa. Men min poäng och vad jag menar är iaf med det att är det olagligt så har man passerat den röda linjen. Då är det lättare att fortsätta där efter.
Jag tror cannabis räknas som den stora inkörsdrog den gör idag just för att det är det första man stöter på efter att man klivit över till den mörka sidan. Hade det varit lagligt hade betydligt färre gjort något olagligt och inte kännt att "äh, jag har ju liks gått så här långt, varför inte ta ett steg till".
Som jag skrev i min text så tror jag (omservera igen, tror jag) att folket skulle kunna nöjja sig där. Då har den friheten att välja.
Nu var det där ihopjäktet för nu måste jag verkligen fara.
January 8, 2005
@Json_81
aa men nu serru tror jag inte på det du skrev, så vad gör ditt inlägg mer rättfärdigt än mina ?
och jag vet en hel del om ämnet så vi kan väl skippa skitsnacket tack.
@-=*ThE_cRoW*=-
jag ser vad du menar, men jag tror inte att själva anledningen till att man väljer en tyngre drog baseras på att man redan e olaglig så då kan man lika väl vara det ännu mer ?
antignen är man olaglig eller inte finns inte mer olaglig och mycket olaglig 😉
Utan skälet jag ser det som är att efter man använt cannabis ett tag vill man ha starkare grejjer, du letar dig då fram till starkare droger.
eftersom den vardagliga svensson inte har kontakterna funkar det alldelles utmärkt med whiskey flaskan och dricker därför alldeles för mycket och däckar i soffan, är det droger så finns det mycket värre konsekvenser, även om alkohol kan få det med men inte alls i samma utrsträckning. då det e svårare att överdosera alkohol än vad det är med droger.
sen tycker jag du sa precis det du sa 😛
best regards, pole
July 27, 2002
Oavsett skador, statistik m.m. Så anser jag att cannabis bör vara lagligt.
Detta är dels för att jag vill bestämma över min kropp och jag anser inte att cannabis påverkar omgivningen i lika hög grad som alkohol gör.
Man blir minst lika pundig som att överkonsumera cb som alkohol.
Och när jag skriver detta, är det utifrån mina egna erfarenheter och utan källa att hänvisa till.
January 8, 2005
hymer wrote: Måste bara säga att det där med Cannabis som inkörsport till tyngre droger är juh bara bull 🙁 det är för att vi blir matade med att bla bla fraligt röka bla bla 😛 men isf är juh alkoholen inkörsport för många till cannabis? så då kan vi juh likagärna förbjuda allt då?
hade jag inte haft något emot.
men varför tillåta mer ?
December 17, 2005
macrus wrote: Låt alla sköta sitt eget, vill man röka en j**el eller dra en lina så ska man få göra det utan att bli jagad som en mördare. Alla har ju ansvar för sig själv och sin egen kropp.
Eget ansvar för fan.
Åandra sidan verkar inte vissa ha nån självdistans, tråkigt för dom.
Jo visst är det så, men när folk inte kan sköta sig själva osv då måste man ta tag i saken..
T.ex hur mycket skit ställer inte fulla personer till med? Hur många dunk-, bilolyckor osv?
Va fan du måste ju titta på hela bilden.. Kan inte bara säga "låt alla sköta sitt eget" fungerar liksom inte så..
June 23, 2002
Bjornstrom wrote: [quote=macrus]Låt alla sköta sitt eget, vill man röka en j**el eller dra en lina så ska man få göra det utan att bli jagad som en mördare. Alla har ju ansvar för sig själv och sin egen kropp.
Eget ansvar för fan.
Jo visst är det så, men när folk inte kan sköta sig själva osv då måste man ta tag i saken..
T.ex hur mycket skit ställer inte fulla personer till med? Hur många dunk-, bilolyckor osv?
Va fan du måste ju titta på hela bilden.. Kan inte bara säga "låt alla sköta sitt eget" fungerar liksom inte så..
Varför är då alkohol tillåtet?
Ska det vara så kan man ju lika bra förbjuda allting.
December 17, 2005
macrus wrote: [quote=Bjornstrom][quote=macrus]Låt alla sköta sitt eget, vill man röka en j**el eller dra en lina så ska man få göra det utan att bli jagad som en mördare. Alla har ju ansvar för sig själv och sin egen kropp.
Eget ansvar för fan.
Alko hade förbjudits rätt fort om skiten kom idag, skulle tro det är rätt omöjligt att förbjuda nu :S Det borde väl även du förstå?
Vadå förbjuda allt? Vilka saker syftar du på?
June 23, 2002
Bjornstrom wrote: [quote=macrus][quote=Bjornstrom][quote=macrus]Låt alla sköta sitt eget, vill man röka en j**el eller dra en lina så ska man få göra det utan att bli jagad som en mördare. Alla har ju ansvar för sig själv och sin egen kropp.
Eget ansvar för fan.
Alko hade förbjudits rätt fort om skiten kom idag, skulle tro det är rätt omöjligt att förbjuda nu :S Det borde väl även du förstå?
Då kan man ju legalisera det som är mindre farligt, eftersom det du säger stämmer. Man kan inte förbjuda alkohol idag.
Ja alla nöjesgrejer som är farliga.
Nej friare drogpolitik vill jag ha, dock ska absolut inte allting legaliseras. Visst långt ifrån allt.
Lättare droger bör legaliseras, de tyngre ska det dock fortfarande vara ett förbjud emot.
December 17, 2005
macrus wrote: [quote=Bjornstrom][quote=macrus][quote=Bjornstrom][quote=macrus]Låt alla sköta sitt eget, vill man röka en j**el eller dra en lina så ska man få göra det utan att bli jagad som en mördare. Alla har ju ansvar för sig själv och sin egen kropp.
Eget ansvar för fan.
Då kan man ju legalisera det som är mindre farligt, eftersom det du säger stämmer. Man kan inte förbjuda alkohol idag.
Nej friare drogpolitik vill jag ha, dock ska absolut inte allting legaliseras. Visst långt ifrån allt.
Lättare droger bör legaliseras, de tyngre ska det dock fortfarande vara ett förbjud emot.
Vilka saker är mindre farliga?
Alla "nöjen" är inte farliga.. Sen finns det skillnad på farligt och farligt.
Men varför ska lättare droger legaliseras? Varför ska några droger vara "lagliga" som inte är det idag?
Jag hoppas droger i all utsträckning (även alko, cigg, snus) kommer bli mer stryp i framtiden..
Om du inte gillar drogpolitiken, vilket jag inte tror kommer ändras.. Är det väl bara att flytta till Holland. Ett hett tips, man kan ha kul utan sprit och droger.. Du kanske borde testa?
September 27, 2005
Men det ändrar ju ingenting att legalisera cannabis? Du påstår att den är olaglig gör att det finns en svart marknad som fungerar som inkörsport till att börja "deala" med tyngre saker. Och genom att tillåta cannabis skulle man bli av med detta.
Men skulle inte legaliseringen av cannabis bara skjuta problemet ett steg högre upp på stegen?
Tror du alla de som nu "dealar" cannabis bara skulle sluta upp med alla kriminallitet och bli laglydiga om det fanns cannabis på systemet? Är det inte mer troligt att eftersom cannabis nu var lagligt var de tvungna att ta steget upp och börja "deala" med ännu tyngre saker? Om nu cannabis går att få tag på överallt kommer ju de som nu vill ha cannabis istället vilja ha nästa steg på knarkets "grovhets-skala" Vad vinner du på detta?
Är likadant i alla exempel du tar. Du löser inte problemet du skickar bara vidare det till en högre nivå av missbruk!
June 23, 2002
Bjornstrom wrote: [quote=macrus][quote=Bjornstrom][quote=macrus][quote=Bjornstrom][quote=macrus]Låt alla sköta sitt eget, vill man röka en j**el eller dra en lina så ska man få göra det utan att bli jagad som en mördare. Alla har ju ansvar för sig själv och sin egen kropp.
Eget ansvar för fan.
Vilka saker är mindre farliga?
Alla "nöjen" är inte farliga.. Sen finns det skillnad på farligt och farligt.
Men varför ska lättare droger legaliseras? Varför ska några droger vara "lagliga" som inte är det idag?
Jag hoppas droger i all utsträckning (även alko, cigg, snus) kommer bli mer stryp i framtiden..
Om du inte gillar drogpolitiken, vilket jag inte tror kommer ändras.. Är det väl bara att flytta till Holland. Ett hett tips, man kan ha kul utan sprit och droger.. Du kanske borde testa?
Ja, kan du inte se skillnad på cannabis och heroin får du söka lite. Vad som är mindre farligt än alkohol har diskuteras i många år och undersökningar kommer hela tiden men det är hela tiden olika beroende på. Så det tugget kan man i och för sig skippa. Går att se på allting på olika sett.
Nej alla nöjen är inte farliga, men de finns de som är det.
Staten inte ska styra folket, dessutom om det är nån som hamnar i missbruk så är det lättare att ge personen i fråga den hjälp personen behöver. Att förbjuda allt är inte alltid rätt metod. Jag tror inte heller drogpolitiken kommer förändras, inte en chans.
Ja men du styrs av staten det har jag sett i andra trådar.
Har för mycket att förlora här för att flytta till Holland just nu och jag skulle absolut inte välja Holland om jag skulle flytta. Dessutom behöver man inte flytta för man inte gillar drogpolitiken.
Visst kan man ha kul utan alkohol och droger, men man kan ha roligare anser JAG. Brukar faktiskt ha det. Du kanske borde testa själv nångång att ha det roligt med.
January 8, 2005
Json_81 wrote: [quote=Polekatt]@Json_81
aa men nu serru tror jag inte på det du skrev, så vad gör ditt inlägg mer rättfärdigt än mina ?och jag vet en hel del om ämnet så vi kan väl skippa skitsnacket tack.
Du behöver inte ta åt dig, det var inte ditt inlägg jag menade 🙂
ahh k var inte många inlägg värda nämna ovanför mig så trodde det var ämnat åt mig bland annat, ber om ursäkt.
January 8, 2005
macrus wrote: Varför är då alkohol tillåtet?
varför legalisera något som är dåligt för dig ?
om det nu är så lätt att få tag på så vad behöver ändras ? e ni rädda för att åka fast när ni använder cannabis eller vad är problemet ?
förstår inte.
best regards, pole
1 Guest(s)