För alla drogmotståndare där ute. Vill diskutera lite.|Page 7|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
För alla drogmotståndare där ute. Vill diskutera lite.
ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
sp_UserOfflineSmall Offline
1129078
April 5, 2007 - 3:24 pm
sp_Permalink sp_Print

-=*ThE_cRoW*=- wrote:
Det skulle jag dock tvivla starkt på. Med tanke på vilket trångsynt motstånd man bara möter på ett sådant här ställe. 😉

Trångsyntheten ligger många gånger i betraktarens öga. Själv ser jag det inte det minsta trångsynt att motarbeta en legalisering av cannabisbruk.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
1129081
April 5, 2007 - 3:41 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=-=*ThE_cRoW*=-] Det skulle jag dock tvivla starkt på. Med tanke på vilket trångsynt motstånd man bara möter på ett sådant här ställe. 😉

Trångsyntheten ligger många gånger i betraktarens öga. Själv ser jag det inte det minsta trångsynt att motarbeta en legalisering av cannabisbruk.

Men det bör vara öppet för diskussion utan att det kommer folk o ropar "det är olagligt, bort med det" för att de varit matade med det från barnsben.

Jag ser både för och nackdelar med det och det skulle vara väldigt intressant med en riktig undersökning om hur cannabis påverkar människan, särskilt jämfört med alkohol.
Jag menar, det finns pundare som knappt klarar av att leva, samtidigt som det finns människor som lever väldigt bra liv och röker på någon gång ibland.

Extatic
Member
Medlem
Forum Posts: 2910
1129086
April 5, 2007 - 3:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Polekatt wrote: @extatic det var då hemskt vad du ska hänga upp dig på ett exempel, och bidra med lite smutskastning av mina erfarenheter och kunskaper är alltid välkommet :).

hasch var generellt starkare förr i tiden och därav mitt utryck, det behöver inte vara starkare än marijuana, det är från fall till fall, men generellt har hasch setts som starkare, vilken "kvalitet" eller hur dagens drogare ser på det kan jag inte svara på.

Hänga upp mig?! 😀
Tyckte det va lite ironiskt att du hävdar dig själv som nån professor i ämnet och sen kommer med rena faktafel. 🙄

Förr i tiden? Cannabis är lagligt. Jovisst, för det va det förr i tiden!

ilg@dd wrote: Aha, och vilket av dessa är det som bytt namn/skepnad? Och när hände detta?

Nu är du allt ute och seglar, gubbe lille. :bgrin:
Kallar du öl och cider för skilda droger också eller? laugh

ilg@dd wrote: Hasch gör dej för övrigt mer frånvarande under ruset p.g.a dess högre styrka.
"Det är rätt uppenbart att du inte vet vad du snackar om."

Hehe, lägg ifrån dig skolboken nu.
Hasch är inte starkare än "gräs". Oftare är det snarare tvärtom.
Sanningar från 70-talet behöver inte vara sanningar idag.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1129090
April 5, 2007 - 4:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Extatic wrote:
[quote=ilg@dd]Aha, och vilket av dessa är det som bytt namn/skepnad? Och när hände detta?

I princip ja, eftersom cider i mina ögon är en "tjejdrog".
Men det har dock inte med saken att göra. Majja är torkade plantor, hasch är förädlat. Dock samma typ av stimulantia.

Extatic wrote: [quote=ilg@dd]Hasch gör dej för övrigt mer frånvarande under ruset p.g.a dess högre styrka.

Beror iofs på hur mycket du blandar ner i tobaken, men oftast så blir en som rökt en "lagom" pipa hasch bedrövligare än den som rökt en "lagom" pipa majja.
Skolboken är undanlagd sedan många år, men du däremot bör nog kika lite mer i din istället för att posta trams.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

beta
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1736
1129092
April 5, 2007 - 4:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote:
Jag ser både för och nackdelar med det och det skulle vara väldigt intressant med en riktig undersökning om hur cannabis påverkar människan, särskilt jämfört med alkohol.

Det finns, jag har länkat till sådana i flera cannabis-trådar förr. Världshälsoorganisationens (tillhör FN), Canadas senatsrapport och ett par till. De två jag nämde är bland de största undersökningarna som gjorts och ALL forskning säger samma sak. Jämfört med alkohol och tobak ÄR cannabis en relativt harmlös stimulant. INGEN har avlidit av cannabis, flera hundratusen (rent av miljoner skulle jag tro) har avlidit av tobak och alkohol.
Cannabis är enbart mildt psykiskt beroendeframkallande och är även där jämfört med alkohol och tobak väldigt lätt att "avvänja" någon från.
Det dyker varje år fram mängder av possitiva egenskaper med cannabis. Bara det är en anledning att göra det lagligt för medicinskt bruk. Morsan lider t.ex. av fibromylagi, en muskelsjukdom som gör att när det är som värst kan hon inte ens lyfta 1l mjölk. Det finns inget botemedel mot detta, men det finns ett preparat som tar bort symtomen.
Är inte det surt? Min morsa får gå sjukpensionerad och kan knappt göra ett skit för att CIA spred falsk propaganda för att sätta dit mexikaner?
Hade bara forskningen och det sunda förnuftet fått sätta gränserna istället...

Nej, jag kunde inte låta bli att skriva i denna tråden, me jag höll mig till sida 5 iaf.

Nåja, det är kul iaf. Skrattar lika gott åt ALLA här som gnäller på folk som tar sig en holk när de själva använder sig av tobak och alkohol. Det är så stort brist på kunskap att det är just skrattretande.

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
1129094
April 5, 2007 - 4:13 pm
sp_Permalink sp_Print

beta wrote: [quote=Json_81] Jag ser både för och nackdelar med det och det skulle vara väldigt intressant med en riktig undersökning om hur cannabis påverkar människan, särskilt jämfört med alkohol.

Det finns, jag har länkat till sådana i flera cannabis-trådar förr. Världshälsoorganisationens (tillhör FN), Canadas senatsrapport och ett par till. De två jag nämde är bland de största undersökningarna som gjorts och ALL forskning säger samma sak. Jämfört med alkohol och tobak ÄR cannabis en relativt harmlös stimulant. INGEN har avlidit av cannabis, flera hundratusen (rent av miljoner skulle jag tro) har avlidit av tobak och alkohol.
Cannabis är enbart mildt psykiskt beroendeframkallande och är även där jämfört med alkohol och tobak väldigt lätt att "avvänja" någon från.
Det dyker varje år fram mängder av possitiva egenskaper med cannabis. Bara det är en anledning att göra det lagligt för medicinskt bruk. Morsan lider t.ex. av fibromylagi, en muskelsjukdom som gör att när det är som värst kan hon inte ens lyfta 1l mjölk. Det finns inget botemedel mot detta, men det finns ett preparat som tar bort symtomen.
Är inte det surt? Min morsa får gå sjukpensionerad och kan knappt göra ett skit för att CIA spred falsk propaganda för att sätta dit mexikaner?

Nej, jag kunde inte låta bli att skriva i denna tråden, me jag höll mig till sida 5 iaf.

Nåja, det är kul iaf. Skrattar lika gott åt ALLA här som gnäller på folk som tar sig en holk när de själva använder sig av tobak och alkohol. Det är så stort brist på kunskap att det är just skrattretande.

Oj vilken tid det tog för dig att dyka in i denna tråd. 😀

Du som vet så mycket om detta ämne...kan du berätta om den historik denna drog har, hur länge har nyttjandet av denna drog kunnat dokumenteras?

beta
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1736
1129098
April 5, 2007 - 4:21 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: [quote=beta][quote=Json_81] Jag ser både för och nackdelar med det och det skulle vara väldigt intressant med en riktig undersökning om hur cannabis påverkar människan, särskilt jämfört med alkohol.

Oj vilken tid det tog för dig att dyka in i denna tråd. 😀

Du som vet så mycket om detta ämne...kan du berätta om den historik denna drog har, hur länge har nyttjandet av denna drog kunnat dokumenteras?

Har för mig jag svarat på det här innan med men minns inte i vilken av alla trådarna.
Jag vet däremot att de har hittat lämningar där människan använt cannabis för ca 10,000 år sedan. Men det var ett tag sen jag läste om cannabis och jag försöker hålla det ifrån mig så jag har inga länkar kvar till någon källa kvar att ge. Går förvisso att leta upp men jag orkar inte, då blir jag bara så överdriven av mig igen och sitter här hela påsken och slänger in länkar till alla möjliga rapporter. Ja, du vet hur det var förr. :bok:

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1129100
April 5, 2007 - 4:24 pm
sp_Permalink sp_Print

beta wrote: [quote=Json_81] Jag ser både för och nackdelar med det och det skulle vara väldigt intressant med en riktig undersökning om hur cannabis påverkar människan, särskilt jämfört med alkohol.

Så lagom korkat skrattande då..
Skillnaden är den att tobak och alkohol är legalt att använda i slutänden iaf.
Visst, jag har också läst om att majja skall vara ett bra alternativ vid t.ex fibromyalgi (Kärringsjuka ofta kallat) och i de flesta fall av teumatismliknande problem, men jag ser det inte som en lösning. Iofs skulle jag kunna stötta ett sådant förslag om det kanske gällde folk på 60+ och då sjukdomar som det inte finns bot för, och om patienten ändå inte kommer att komma tillbaks till ett "vanligt" liv igen.. Men att legalisera majja bara för att några snorungar ska få röka på legalt?? Knappast, finns iaf inte i min agenda.

dubbeldusch
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 62
1129102
April 5, 2007 - 4:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Laglorden wrote:
Okej, just nu är det olagligt aga kvinnor... jag föreslår det blir lagligt igen. Man ska få köpa en "smack-my-biatch-up" licens från staten, sedan får man dunka på. Fördelar:

+ Avståndet till att vara olaglig ökar när folk slipper känna att de gått över den gränsen när de bara slår sin tjej.
+ Kontroll på vem som slår. Så inte annan skit (våldtäkt) är inblandad
+ Kontroll till vem som gör det i större utsträckning
+ Färre lagliga sätt utagera sin frustration, men mer skadliga droger i användning
+ Minskade våldsbrott
+ Minskade kostnader för våldsbrott
+ Ökade intäkter i försäljning av licenser. Pengar som kan användas till att jaga tyngre brottslingar och till andra funktioner i samhället.
+ Mer information till folket (hur man ska slå för att inte skada henne allvarligt)

- Ökade sjukhuskostnader?
- Myndigheterna bemyndigare ett beteende och säger att den är lika ok som alkohol. + Å andra sidan är det redan vanligt ute bland folket.
- lättare åtkomst till ....

Mest dummaste jag hört...
Ska du göra en jämförelse gör den åtminstonde korrekt.

Skulle vara kul att veta åldern på de inblandade i den här debatten. Jag kan förstå om man är 16 år och negativ inställd till droger, då är det snarare positivt. Men är man över 20 år så bör man iaf kunna tänka själv och kunna argumentera för sin sak.

Vad anser ni alla drogmotståndare om drogen Ibogaine då?

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1129106
April 5, 2007 - 4:36 pm
sp_Permalink sp_Print

dubbeldusch wrote: [quote=Laglorden] Okej, just nu är det olagligt aga kvinnor... jag föreslår det blir lagligt igen. Man ska få köpa en "smack-my-biatch-up" licens från staten, sedan får man dunka på. Fördelar:

+ Avståndet till att vara olaglig ökar när folk slipper känna att de gått över den gränsen när de bara slår sin tjej.
+ Färre lagliga sätt utagera sin frustration, men mer skadliga droger i användning
+ Minskade våldsbrott
+ Ökade intäkter i försäljning av licenser. Pengar som kan användas till att jaga tyngre brottslingar och till andra funktioner i samhället.
+ Mer information till folket (hur man ska slå för att inte skada henne allvarligt)

- Myndigheterna bemyndigare ett beteende och säger att den är lika ok som alkohol. + Å andra sidan är det redan vanligt ute bland folket.

Skulle vara kul att veta åldern på de inblandade i den här debatten. Jag kan förstå om man är 16 år och negativ inställd till droger, då är det snarare positivt. Men är man över 20 år så bör man iaf kunna tänka själv och kunna argumentera för sin sak.

En vild gissning angående majjaförespråkarnas ålder från min sida hamnar på 16-25.. Detta p.g.a att de flesta visar tecken på att inte ha varit med om så mycket ännu.

Ibogaine har jag aldrig hört talas om.

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
Forum Posts: 4679
1129107
April 5, 2007 - 4:38 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Men att legalisera majja bara för att några snorungar ska få röka på legalt?? Knappast, finns iaf inte i min agenda.

Men snälla! Har du inte hängt med över huvudtaget? Jag förstår att du anser dig som en klok och världsvan man men när skall du stanna upp och grunna över vad alla pratar om utan att bara fortsätta att mata ur dig samma sak om och om igen?

Det handlar för 10de gången i den här tråden inte om att några snorungar skall få röka på. Det handlar om att ersätta livsfarliga droger med ett alternativ. Det handlar om missriktade resurser som skulle kunna användas till annat...

Sen Laglorden de var då tamejfan det skamligast försvar du kunde komma med. Har du inte bättre får du gärna hålla käft resten av den här tråden. Nästan så jag tycker att skiroy eller någon av de andra mer vettiga moderatorerna på detta forumet skulle ge gubben från ”vettet” en varning för ett sådant utspel.

För jag fann inget intressant i att gämföra att göra kvinnomisshandel laglig gentemot att göra en drog laglig som ett substitut och en fallo grund för de som redan eller som tänker prova andra droger än alkohol och tobak någon dag.

Edit:

ilg@dd wrote: En vild gissning angående majjaförespråkarnas ålder från min sida hamnar på 16-25.. Detta p.g.a att de flesta visar tecken på att inte ha varit med om så mycket ännu.

Det ligger nog något i det. Men grunden till det ilg@dd tror jag mest ligger i att det är svårt att lära gamla hundar sitta. Det är svårt för en människa som vant sig vid ett betende och ett tankesätt att omvärdera och tänka i nya banor.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1129110
April 5, 2007 - 4:56 pm
sp_Permalink sp_Print

-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=ilg@dd]Men att legalisera majja bara för att några snorungar ska få röka på legalt?? Knappast, finns iaf inte i min agenda.

Men snälla! Har du inte hängt med över huvudtaget? Jag förstår att du anser dig som en klok och världsvan man men när skall du stanna upp och grunna över vad alla pratar om utan att bara fortsätta att mata ur dig samma sak om och om igen?

Det handlar för 10de gången i den här tråden inte om att några snorungar skall få röka på. Det handlar om att ersätta livsfarliga droger med ett alternativ. Det handlar om missriktade resurser som skulle kunna användas till annat...

Sen Laglorden de var då tamejfan det skamligast försvar du kunde komma med. Har du inte bättre får du gärna hålla käft resten av den här tråden. Nästan så jag tycker att skiroy eller någon av de andra mer vettiga moderatorerna på detta forumet skulle ge gubben från ”vettet” en varning för ett sådant utspel.

För jag fann inget intressant i att gämföra att göra kvinnomisshandel laglig gentemot att göra en drog laglig som ett substitut och en fallo grund för de som redan eller som tänker prova andra droger än alkohol och tobak någon dag.

Edit:

ilg@dd wrote: En vild gissning angående majjaförespråkarnas ålder från min sida hamnar på 16-25.. Detta p.g.a att de flesta visar tecken på att inte ha varit med om så mycket ännu.

Det ligger nog något i det. Men grunden till det ilg@dd tror jag mest ligger i att det är svårt att lära gamla hundar sitta. Det är svårt för en människa som vant sig vid ett betende och ett tankesätt att omvärdera och tänka i nya banor.

Du bommade uppenbarligen medvetet eller omedvetet raderna ovanför det du citerade:
"Visst, jag har också läst om att majja skall vara ett bra alternativ vid t.ex fibromyalgi (Kärringsjuka ofta kallat) och i de flesta fall av teumatismliknande problem, men jag ser det inte som en lösning. Iofs skulle jag kunna stötta ett sådant förslag om det kanske gällde folk på 60+ och då sjukdomar som det inte finns bot för, och om patienten ändå inte kommer att komma tillbaks till ett "vanligt" liv igen.."

Jag är faen inte itutad några åsikter angående majjarökande, det jag baserar mitt tyckande på är egna erfarenheter. Kicken med att röka på är säkerligen densamma nu som förr, och ett regelbundet rökande är definitivt inte att rekommendera.. Jag har helt enkelt varit med och sett för mycket för att gå på det där snacket.
Man kan ju även fundera lite över anledningen till varför du startar en sådan här tråd. Nu är det ju iofs kråkan det handlar om, så inget ämne är iofs överraskande när det gäller dej. Vore det någon annan som skapat tråden skulle jag nog misstänka ett försök att muta in en kundkrets.

Extatic
Member
Medlem
Forum Posts: 2910
1129111
April 5, 2007 - 5:02 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=Extatic] [quote=ilg@dd]Aha, och vilket av dessa är det som bytt namn/skepnad? Och när hände detta?

HAHA, vad barnslig du är. Kallar du whiskey och brännvin skilda droger också? Eller har du nån löjlig bortförklaring på det också?

Extatic wrote: [quote=ilg@dd]Hasch gör dej för övrigt mer frånvarande under ruset p.g.a dess högre styrka.

ilg@dd wrote: Beror iofs på hur mycket du blandar ner i tobaken, men oftast så blir en som rökt en "lagom" pipa hasch bedrövligare än den som rökt en "lagom" pipa majja.
Skolboken är undanlagd sedan många år, men du däremot bör nog kika lite mer i din istället för att posta trams.

Sorgligt att se hur ignorant du är. Ska vara hygglig och lägga fram ett exempel så t.o.m du förstår - svart på vitt.

http://img186.imageshack.us/my.php?image=sjksjkkdsuv6.jpg

Titta på bilden så ser du att jag ringat in tre cannabisfrö-sorter. De har som du ser olika styrka (procentuell THC-halt).

Gör hasch av den nedersta sorten och behåll "gräset" från den mellersta.
Vilken tror du man blir mest "bedrövlig" av om man röker samma mängd av varje?

Eller. Gör hasch av den mellersta plantan och jämför med gräs från samma planta. Du kommer få samma THC-halt i både gräset och haschet.

Som du ser kan man inte generalisera så som du har gjort. "Hasch som hasch" stämmer inte ett skit, som du verkar tro.
Försök förstå att det finns så jävla många olika sorter att det inte ens går att räkna dom.

Kallar du all info för trams när du har fel förresten? wink

EDIT: slarv

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
1129112
April 5, 2007 - 5:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Kan ni för fasen se till att hålla en trevligare ton in era inlägg i fortsättningen? :burn:

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1129113
April 5, 2007 - 5:08 pm
sp_Permalink sp_Print

dubbeldusch wrote: [quote=Laglorden] Okej, just nu är det olagligt aga kvinnor... jag föreslår det blir lagligt igen. Man ska få köpa en "smack-my-biatch-up" licens från staten, sedan får man dunka på. Fördelar:

+ Minskade våldsbrott

Jag har inte skrattat så mycket på länge som när jag läste hans jämförelse, för mig kändes den otroligt klockren 😉

24 och snart en magisterexamen i biomedicinsk kemi. Jag är nog den som vet mest om vad som faktiskt händer mer exakt, precist kemiskt och fysiologiskt i kroppen. beta har rätt i mycket av det han säger och rapporterna har bevisat att cannabis är en oerhört mild drog i jämförelse med många redan tillåtna. Problemet är bara hur cannabis verkar som en inkörsport för tyngre droger. Som vad jag förstått går att få tag på genom eller via samma ställe som man får tag på cannabis. Mao, ett tyngre beroende ligger runt hörnet.

Kroppens belöningssystem är något som verkar hamnat i skymundan hittills så jag drar väl upp det. Att prova på cannabis vid något enstaka tillfälle kanske man klarar sig undan och du får inget direkt behov att testa igen, men du känner ändå en viss längtan. Det är dock helt individuellt det och för vissa är det inte så enkelt att bara gå ifrån. Många får inget större beroende av drogen dock.
Problemet är att det skapar en kittling hos många, som givetvis är helt individuell den med, och en mer eller mindre omedven nyfikenhet inför tyngre droger. Man klarade av cannabis utan problem och tror sig då av naturliga skäl även mogen att prova på något tyngre, som även då ger ett häftigare rus.

Vad som inte heller nämnts hittills är att den cannabioida receptorn har en del andra mindre trevliga effekter på kroppen som tyvärr inte alls är så pass välstuderande som man skulle önska. Bara detta borde vara nog för att inte legalisera det.

Det behövs mer studier. Även om ett läkemedels exakta verkan inte behöver vetas om när det lanseras så är det för mycket som är okänt för att detta ska vara aktuellt för ett erkännande som behandling.

//Andreas

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1129115
April 5, 2007 - 5:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Extatic wrote: [quote=ilg@dd][quote=Extatic][quote=ilg@dd] Aha, och vilket av dessa är det som bytt namn/skepnad? Och när hände detta?

HAHA, vad barnslig du är. Kallar du öl whiskey och brännvin skilda droger också? Eller har du nån löjlig bortförklaring på det också?

Vet man inte skillnaden på öl, whiskey och brännvin så har man nog en del att ta igen. Upplysningsvis så innehåller Whiskey och brännvin en hel del mer alkohol, dvs det är mer koncentrerat.

Extatic wrote: [quote=Extatic][quote=ilg@dd]Hasch gör dej för övrigt mer frånvarande under ruset p.g.a dess högre styrka.

ilg@dd wrote: Beror iofs på hur mycket du blandar ner i tobaken, men oftast så blir en som rökt en "lagom" pipa hasch bedrövligare än den som rökt en "lagom" pipa majja.

Sorgligt att se hur ignorant du är. Ska vara hygglig och lägga fram ett exempel så t.o.m du förstår - svart på vitt.

http://img186.imageshack.us/my.php?image=sjksjkkdsuv6.jpg

Titta på bilden så ser du att jag ringat in tre cannabisfrö-sorter. De har som du ser olika styrka (procentuell THC-halt).

Gör hasch av den nedersta sorten och behåll "gräset" från den mellersta.
Vilken tror du man blir mest "bedrövlig" av om man röker samma mängd av varje?

Eller. Gör hasch av den mellersta plantan och jämför med gräs från samma planta. Du kommer få samma THC-halt i både gräset och haschet.

Som du ser kan man inte generalisera så som du har gjort. "Hasch som hasch" stämmer inte ett skit, som du verkar tro.
Försök förstå att det finns så j**la många olika sorter att det inte ens går att räkna dom.

Kallar du all info för trams när du har fel förresten? wink

Vänd du och vrid på saker, det du kommer med är lika fullt trams.
Jag pratar majja och hasch rent generellt.

*Edit*
Vilse i citatdjungeln.

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
Forum Posts: 4679
1129116
April 5, 2007 - 5:13 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd, jag struntade i det medvetet då det blev lättare att förstå för dig om jag bara citerade det jag tänkte svara på. (Då samtidigt jag ansåg det ovanstående vara oväsentligt till ämnet.)

Förövrigt har du fortfarande inte förstått min synvinkel att det handlar inte om att släppa något lös. Det handlar om att välja av två ondo och jag gillar att välja det mindre onda. Just faktiskt för att det är det mindre onda. Men, samhällets moral och ditt med många andras förstånd går emot det så vad skall man göra?

Svara gärna kort på det här för efter det så tänker jag inte diskutera mer med dig då vi uppenbarligen upprepar samma sak om och om igen för att inte komma någon stans och det starkaste argumentet du kommit med än så länge handlar om att du är äldst och vet bäst.
(För du in nya argument så är jag självklart öppen att lyssna på dina värderingar och tankar och grunna över dem utifrån men utgångspunkt)

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1129119
April 5, 2007 - 5:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Som jag ser det finns det också ett tredje alternativ och det är att informera mera och kämpa hårdare mot användningen.

//Andreas

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1129121
April 5, 2007 - 5:28 pm
sp_Permalink sp_Print

-=*ThE_cRoW*=- wrote: ilg@dd, jag struntade i det medvetet då det blev lättare att förstå för dig om jag bara citerade det jag tänkte svara på. (Då samtidigt jag ansåg det ovanstående vara oväsentligt till ämnet.)

Förövrigt har du fortfarande inte förstått min synvinkel att det handlar inte om att släppa något lös. Det handlar om att välja av två ondo och jag gillar att välja det mindre onda. Just faktiskt för att det är det mindre onda. Men, samhällets moral och ditt med många andras förstånd går emot det så vad skall man göra?

Svara gärna kort på det här för efter det så tänker jag inte diskutera mer med dig då vi uppenbarligen upprepar samma sak om och om igen för att inte komma någon stans och det starkaste argumentet du kommit med än så länge handlar om att du är äldst och vet bäst.
(För du in nya argument så är jag självklart öppen att lyssna på dina värderingar och tankar och grunna över dem utifrån men utgångspunkt)

Jag förstår helt klart inte din synvinkel i denna debatt, och jag har svårt att tro att speciellt många öht förstår sej på dina lite annorlunda filosofiska utsvävningar.. Så jag lägger helt enkelt ner nu.

Johan Karlsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1947
1129122
April 5, 2007 - 5:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Laglorden wrote:
Okej, just nu är det olagligt aga kvinnor... jag föreslår det blir lagligt igen. Man ska få köpa en "smack-my-biatch-up" licens från staten, sedan får man dunka på. Fördelar:

+ Minskade våldsbrott

:)R Ja men det bästa är ju att då kan ju alla få bilda en egen uppfattning istället för att bara ta den vi är på prockade från skolboken 😉

Förlåt för detta omogna inlägg men jag kunde inte låta bli.
Tycker ni som är för legallisering skall stryka argumentet "staten tjänar pengar", det håller inte! Som mina tidigare postade (på G att bli redigerade) fakta visar.
För ej som ej läst: staten lägger årligen ca 80 miljarder kr på alkoholrelaterade skador/vård/mm. Vad systembolaget drar in till staten är lite oklart men de har en total inkomst på ca 18miljarder(minus inköp, löner,mm) vilket gör att Sverige årligen förlorar runt 70 miljarder på att sprit finns.
Tror man skulle få ungefär samma siffror om man legaliserade cannabis. om Ni har andra uppgifter som tyder på motsatsen får ni gärna posta dem för diskussion.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 358
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL