July 8, 2001

jag tycker vi ska gå med i EMU eftersom vi får större inflytande och högre röst om vi går med, annars kan vi börja diskutera om vi ska dra oss ur EU helt. om vi inte går med kommer dom andra länderna se på oss som om vi är emot en enad uniun och därmed mindre inflytande..
ska vi vara med i EU så ska vi vara det helhjärtat inte lite halft..
January 15, 2002

Jag har presic skrivit en uppsats om Eu och EMU. Vår SO lärare tyckte de var bra att vi jobbade lite med det. Första uppgiften var att förklara sin & sina föräldrars roll i det ekonomiska kretsloppet och den andra uppgiften var att skriva ett politiskt tal om varför vi ska gå med i EMU
Men de gick ganska bra. Talet blev väl inte så bra presic. Tror ingen politiker skulle vilja läsa upp de
July 8, 2001

enda som känns fel är att besluten och makten förs längre ifrån oss. men ärligt talat så litar jag inte mer på dom som sköter ränter å skit i sverige än dom i Bryssel. och idag känner jag mig knappast delaktig eller upplever någon insyn i hur kronan sköts. jag tror EMU kommer löna sig i längden och när vi vant oss..
July 11, 2002

Visst kommer det bli kul med nya sedlar och mynt? so efter 10 år har du vant dig och med pengarna.
Dessutom tycker jag inte att sverige ska utvecklas till någon Europeisk stat som ska likna usa. Tycker att eu ska vara som de är nu fast lite bättre när det gäller miljö samt utrikespolitik
Chansen är liten,
men visst kan det bli inflation och då brakar hela europa samman, och euro är värda lite mot dollarn eller inte ens mer än lingon
Blev lite inspererad av Pain idee: Att vi går med i en union med Norge, eller varför inte med hela norden. så att vi kan få 2000 talets vikingsamhälle
November 26, 2002

Jag har ingen aning.
Å ena sidan är det ju, som PaiN säger, lite kul med nya sedlar och mynt, och det vore ju lite roligt om Europa fick lite mer att säga till om i världspolitiken och kunde sätta dit USA lite. Risken är väl att det blir gnäbbel istället för att man åstadkomer någonting.
Å andra sidan så kanske det blir så att vi får mindre och mindre att säga till om, och det skulle ju kunna bli dyrare.
Bosse var ju i skolan och predikade för ja-sidan, men det blev ju bara Irakdiskussion av det, så man fick ju inte ut så mycket.
Det vore ju förkastligt att behöva blankrösta i det första riktiga valet man får vara med i
1 Guest(s)