August 9, 2001
Radioskugga har släppt sitt senaste alster fritt för nerladdning. Adressen till hemsidan är http://www.radioskugga.tk Posta gärna en kommentar om musiken. Direktlänk till zippen: http://vortex.shacknet.nu/radi.....g_2004.zip
Edit: Fel på länk
August 9, 2001
Från grindc0re.tk.
Grindcore or Grind - primarily an English idiosyncrasy - can easily be mistaken for Death Metal with its utter brutality, downtuned guitars, growled vocals and blast beats. Where it differs is the preferred brevity of tracks, simplicity of riffs and extremes of either the terminal sickness, or (this is the influence of Punk) enhanced social responsibility of the lyrics. If Death Metal is sick, Grindcore is sicker. If Death Metal is ordered, Grindcore is chaotic.
August 9, 2001
Varför lyssnar du inte själv och skaffar dig en egen uppfattning istället för att fråga mig om min? Det finns, precis som i alla andra stilar, bra och dåliga grindband. De flesta dödsband är jävligt enformiga och fantasilösa djävulsdyrkarwannabes enligt mig medans de flesta grindband är talanglösa musikerwannabes. Men det är väl ändå inte dom banden man ska lyssna på eller hur? Bra grindband för att nämna nåt är Rotten Sound och Radioskugga. Exempel på bra dödsband skulle väl vara Hate Eternal och Myrkskog. Enligt mig.
January 20, 2003
Ghoast wrote: Läste ni inte ämnet på tråden?
För att citera dig:
Ghoast wrote: Varför lyssnar du inte själv och skaffar dig en egen uppfattning istället för att fråga mig om min?
Ja, då laddar jag hem och lyssnar själv då och skapar mig uppfattningen att detta verkligen var skit.
October 25, 2003
LorD_Kvadd wrote: [quote=Tindy]Jodå, inget fel på det där.
Visst, inte skitbra, men klart värt att tanka.Btw, CoF aeger endå allt.
Inte allt men dom är hyfsade iaf 😛 CoB är ganska bra med.
Hehe, det som gör CoF speciella är ju Dani.
Utan honom skulle de vara ett vanligt, tråkigt band.
Nu får de ju in en "ljus" röst, så jävla underbart.
Ryser varje gång jag hör Her Ghost in The Fog.
Ska man ha ett klassiskt band så finns ju alltig gamla hederliga Dark Funeral, med den eminenta plattan "Teach Childen to Worship S a t a n".
3 Guest(s)