February 12, 2002
Farbror wrote: om allt det du säger är med (dator med internetuppkoppling vilket jag inet tror man får ha i fängelse) så skulle jag sitta enne 2 år för 100k
Eller kanske tom med gratis om man hade permis ofta (nån gång per månad) ....
-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=Vamp]Jadu, med tanke på att fick kabeltv, dator (antar att man får internetuppkoppling också), styrketräningsrum m.m så räcker det nog med en, svårt .. 2 år är en ganska lång tid iaf, utan kompisar och sånt. Några miljoner, så svårt att säga nu hur mycket man skulle vilja ha.
Internetuppkopling får du tyvärr klara dig utan.. Men tror nog du kan lyckas få gratis spel.. Frisk fick ju alla hyrfilmer han ville ha så.. 🙂
🙂
Yrka på att du var/är sinnesjuk å behöver behandling så får du egen yakotsi *stavning* också. :bgrin:
February 12, 2002
Själv skulle jag kunna tänka mig sitta i svenskt fängelse i 2 år för cirkus 10 miljoner. Samtidigt kan ja ju skaffa mig en utbildning och få gratis mat å boende.. Så vad sägs, vem har trumfkortet när så många kan tänka sig att sitta i fängelse för pengar? De kriminella eller staten? 🙂
November 26, 2002
jag tyckte också det var ganska konstigt att det var så bra förhållanden på fängelsen, fram tills att jag var på ett studiebesök på ett, och lyssnade på två knarklangare som satt en bunta år var, kommer inte ihåg hur länge.
de berättade vad de hade gjort, hur det var på fängelset och så, och när de var färdiga så tyckte jag nästan synd om dem.
hursomhelst, att sitta i fängelse är inte "kabeltv, dator, eget rum och 3 måltider per dag. Med fri tillgång till aktivitetsrum, biblotek, bio, sporthallar och styrketräningslokaler mm"
vet inte hur det är överallt, men de celler jag såg hade typ en säng, ett bord och en liten tv, samt toalett/badrum.
fri tillgång till diverse aktiviteter? ja kanske, när du är ledig. för du jobbar åtta timmar om dagen, minst.
sen blir du inlåst vid tiotiden.
jag skulle iallafall inte vilja vara där.
sen, de där två åren, medför det en motsvarande belastning i polisens register när ni kommer ut?
har du samma möjligheter att hamna i isoleringscell bara du börjar bråka och har lite otur?
får du jobba med att sitta och montera nån skitpryl dag ut och dag in?
finns det många tvåmetersbiffar som potentiellt kan irritera sig på att man är där frivilligt för att man tycker att det är kul?
hur ofta får jag träffa mina kompisar eller min familj?
February 12, 2002
Öwall wrote: jag tyckte också det var ganska konstigt att det var så bra förhållanden på fängelsen, fram tills att jag var på ett studiebesök på ett, och lyssnade på två knarklangare som satt en bunta år var, kommer inte ihåg hur länge.
de berättade vad de hade gjort, hur det var på fängelset och så, och när de var färdiga så tyckte jag nästan synd om dem.hursomhelst, att sitta i fängelse är inte "kabeltv, dator, eget rum och 3 måltider per dag. Med fri tillgång till aktivitetsrum, biblotek, bio, sporthallar och styrketräningslokaler mm"
vet inte hur det är överallt, men de celler jag såg hade typ en säng, ett bord och en liten tv, samt toalett/badrum.
fri tillgång till diverse aktiviteter? ja kanske, när du är ledig. för du jobbar åtta timmar om dagen, minst.
sen blir du inlåst vid tiotiden.
jag skulle iallafall inte vilja vara där.sen, de där två åren, medför det en motsvarande belastning i polisens register när ni kommer ut?
har du samma möjligheter att hamna i isoleringscell bara du börjar bråka och har lite otur?
får du jobba med att sitta och montera nån skitpryl dag ut och dag in?
finns det många tvåmetersbiffar som potentiellt kan irritera sig på att man är där frivilligt för att man tycker att det är kul?
hur ofta får jag träffa mina kompisar eller min familj?
Återkommer med mer sen, har inte tid nu.
Men om du vet att du har 10 miljoner när du kommer ut som väntar på dig, du kan leva på rentan gott å väl resten av livet. Kan inte de vara värt 2 år och en fläck på papperet?
Sen de där med arbetet, har för mig att ingen i Sverigen kan tvingas till att arbeta om inte han själv godkänner det. Är väl antagligen för som av en eller annan anledning måste ha inkomst i fängelset.
En sak till, angående monterandet av "skitprylar". Jag har suttit å monterat 8000 elmätare.. De har ja varit "tvungen" till... :bgrin:
November 26, 2002
-=*ThE_cRoW*=- wrote: Återkommer med mer sen, har inte tid nu.
Men om du vet att du har 10 miljoner när du kommer ut som bäntar på dig, du kan leva på rentan gott å väl resten av livet. Kan inte de vara värt 2 år och en fläck på papperet?Sen de där med arbetet, har för mig att ingen i Sverigen kan tvingas till att arbeta om inte han själv godkänner det. Är väl antagligen för som av en eller annan anledning måste ha inkomst i fängelset.
det är möjligt att de inte kan tvinga en att arbeta, det vet jag faktiskt inte. men hellre det än att sitta och titta på ordjakten eller agent cody banks.
sen vet jag inte om jag skulle vilja leva så resten av livet. jag är lite utav en idealist och vill förtjäna mitt uppehälle =)
an inte tänka mig att det är kul att få allting på silverfat, då har man ju ingenting att sträva efter.
fast jag vet inte, det är en ganska abstrakt situation.
February 12, 2002
-=*ThE_cRoW*=- wrote: Själv skulle jag kunna tänka mig sitta i svenskt fängelse i 2 år för cirkus 10 miljoner. Samtidigt kan ja ju skaffa mig en utbildning och få gratis mat å boende.. Så vad sägs, vem har trumfkortet när så många kan tänka sig att sitta i fängelse för pengar? De kriminella eller staten? 🙂
19/4 just nu...
Tycker det talar sitt tydliga språk angående folks inställning mot de svenska fängelse systemet.
Och som sagt, de vi filosoferat om här kanske är en helt felaktig bild utav hur det är i ett fängelse. Men spelar det nån roll när så många tror att de är så? Menar fängelse ska ju vara nått avskräckande så fort man bara tänker på det.
Jag tror dock fortfarande att de som hamnar i fängelse i Sverige har det ganska så mycket bättre än i andra länder.
November 29, 2003
Tyrfing wrote: BTW man får a sex med flickvänner i fängelser i svergie.
Apropå det, "massor" med kvinnor drar sig till fångar.
Så man kan få massa beundrare också, då snackar vi inte bara pundar brudar. Nej det är även väl utbildade brudar också enlligt Aftonbladet. :bok:
November 26, 2002
-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=-=*ThE_cRoW*=-]Själv skulle jag kunna tänka mig sitta i svenskt fängelse i 2 år för cirkus 10 miljoner. Samtidigt kan ja ju skaffa mig en utbildning och få gratis mat å boende.. Så vad sägs, vem har trumfkortet när så många kan tänka sig att sitta i fängelse för pengar? De kriminella eller staten? 🙂
19/4 just nu...
Tycker det talar sitt tydliga språk angående folks inställning mot de svenska fängelse systemet.
Och som sagt, de vi filosoferat om här kanske är en helt felaktig bild utav hur det är i ett fängelse. Men spelar det nån roll när så många tror att de är så? Menar fängelse ska ju vara nått avskräckande så fort man bara tänker på det.
Jag tror dock fortfarande att de som hamnar i fängelse i Sverige har det ganska så mycket bättre än i andra länder.
sitt tydliga språk?
vi snackar om att sitta två år för 5 miljoner, inte några tusen i månaden.
det tyder snarare på att folk gör vad som helst för pengar än säger någonting alls om fängelse
4 Guest(s)