För hur mycket pengar skulle du sitta i fängelse i 2 år?|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
För hur mycket pengar skulle du sitta i fängelse i 2 år?
.doedels
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1972
sp_UserOfflineSmall Offline
881086
April 29, 2005 - 8:40 am
sp_Permalink sp_Print

Aldrig i livet för 5 mille. 2 år av livet verkar dumt att slösa bort... Dessutom är det ju inte helt omöjligt att tjäna 5 miljoner på 2 år.

.ToL
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1319
881089
April 29, 2005 - 8:46 am
sp_Permalink sp_Print

Ja det skulle jag göra.

"I just hope i dont drop the soap"...

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
Forum Posts: 4679
881090
April 29, 2005 - 8:46 am
sp_Permalink sp_Print

.doedels wrote: Aldrig i livet för 5 mille. 2 år av livet verkar dumt att slösa bort... Dessutom är det ju inte helt omöjligt att tjäna 5 miljoner på 2 år.

5 miljoner kan man tjäna på 5 minuter.. Liksom därför du skulle hana i fängelse.. 🙄
Du gör tex en stöt mot värdetransport, pengarna lagras och återfinns aldrig medans du sitter av straffet. När du kommer ut splittar ni, du får 5 mille...

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
881122
April 29, 2005 - 9:57 am
sp_Permalink sp_Print

Skulle krävas mycket för mig.
Mycket av livet skulle försvinna och förstöras. 2år är ganska länge.

Sen tror jag knappast man skulle må så bra psykiskt efter man suttit i fängelset i 2år.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
881136
April 29, 2005 - 10:17 am
sp_Permalink sp_Print

whak wrote: [quote=Delph1]Nope, på två år hinner man med mycket du inte kan värdera i pengar.

//Andreas

Det är sant, men när man sen kommer ut så kan man ju leva som man själv vill. 🙂

Nja, 5 mille tar nog slut snabbt om det vill sig.

//Andreas

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
881144
April 29, 2005 - 10:37 am
sp_Permalink sp_Print

-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=.doedels]Aldrig i livet för 5 mille. 2 år av livet verkar dumt att slösa bort... Dessutom är det ju inte helt omöjligt att tjäna 5 miljoner på 2 år.

5 miljoner kan man tjäna på 5 minuter.. Liksom därför du skulle hana i fängelse.. 🙄
Du gör tex en stöt mot värdetransport, pengarna lagras och återfinns aldrig medans du sitter av straffet. När du kommer ut splittar ni, du får 5 mille...

Märkte just att ja läst ditt inlägg fel.. Missförstod, sorry. embarassed

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
881146
April 29, 2005 - 10:41 am
sp_Permalink sp_Print

Utan tvekan. Dock beror det ju på vad man hade blivit dömd för.

Julmus7
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 39
881149
April 29, 2005 - 10:45 am
sp_Permalink sp_Print

skulle göra de för 1 nästan.. 5 miljoner = LÄTT .. tänk va kul när man kmr ut då.. nytt hus.. bil.. båt .. 200 super datorer.. skaffa flickvän .. barn .. = 🙂

Öwall
Member
Medlem
Forum Posts: 4377
881151
April 29, 2005 - 10:47 am
sp_Permalink sp_Print

-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=.doedels]Aldrig i livet för 5 mille. 2 år av livet verkar dumt att slösa bort... Dessutom är det ju inte helt omöjligt att tjäna 5 miljoner på 2 år.

om du rånar en värdetransport på 5 miljoner får du lite mer än två år iofs =)

GroundX
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1619
881152
April 29, 2005 - 10:47 am
sp_Permalink sp_Print

för 5miljoner skulle jag lätt sitta i fängelse i 2år! Det ger ju en månadslön på drygt 283 000kr 😀

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
881163
April 29, 2005 - 11:12 am
sp_Permalink sp_Print

Öwall wrote: [quote=-=*ThE_cRoW*=-][quote=.doedels]Aldrig i livet för 5 mille. 2 år av livet verkar dumt att slösa bort... Dessutom är det ju inte helt omöjligt att tjäna 5 miljoner på 2 år.

De tror ja väl inte? Men ja kanske har fel, har vi nått fall vi kan ta upp som exempel på tid de fick sitta?

Öwall
Member
Medlem
881172
April 29, 2005 - 11:43 am
sp_Permalink sp_Print

-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=Öwall][quote=-=*ThE_cRoW*=-][quote=.doedels]Aldrig i livet för 5 mille. 2 år av livet verkar dumt att slösa bort... Dessutom är det ju inte helt omöjligt att tjäna 5 miljoner på 2 år.

De tror ja väl inte? Men ja kanske har fel, har vi nått fall vi kan ta upp som exempel på tid de fick sitta?

det beror väl lite på hur du går tillväga, men jag skulle tippa på att brottet skulle anses vara grovt, och då får du mellan fyra och tio år.

MoparPower
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1613
881173
April 29, 2005 - 11:47 am
sp_Permalink sp_Print

-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=Öwall][quote=-=*ThE_cRoW*=-][quote=.doedels]Aldrig i livet för 5 mille. 2 år av livet verkar dumt att slösa bort... Dessutom är det ju inte helt omöjligt att tjäna 5 miljoner på 2 år.

Det finns lite andra risker med att råna saker... Ex du måste hinna undan och gömma degen, annars sitter du 2år gratis. Under ev biljakt måste du dra iväg några salvor med AK-4=Mordförsök osv osv Och när du kommer ut har nån snott stålarna 🙁 Men om man skulle sitta och skyffla papper hela dagen och vet att en transaktion inte upptäcks på en månad :-k :D/

Öwall
Member
Medlem
881184
April 29, 2005 - 12:28 pm
sp_Permalink sp_Print

sen är frågan, om polisen vet att du har gömt undan fem miljoner, du sitter din tid och kommer utoch börjar leva livet, kan de då inte spåra pengarna och upptäcka att det är pengarna från rånet och helt enkelt ta dem?
för pengarna är helt säkert förverkade.

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
881186
April 29, 2005 - 12:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Öwall wrote: sen är frågan, om polisen vet att du har gömt undan fem miljoner, du sitter din tid och kommer utoch börjar leva livet, kan de då inte spåra pengarna och upptäcka att det är pengarna från rånet och helt enkelt ta dem?
för pengarna är helt säkert förverkade.

De brukar (har jag hört :roll:) vara så vid organiserade stötar att de finns folk som tar hand om pengarna och de som utför själva stöten vet vad som gäller om de åker fast.
Sen har man att göra med organiserad brottslighet så, behöver inte ens vara allt för hög nivå på fulingarna iofs. Så är det inte helt lätt att spåra pengar bara de tänkt till lite, att tvätta pengar i Sverige är inte så svårt. 🙂

ZIre
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1776
881206
April 29, 2005 - 12:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Om jag fick pengarna av nån okänd välgörare kanske jag skulle sitta inne. Men inte om jag rånade nån och blev fångad..

Arne_Garflak
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 916
881304
April 29, 2005 - 3:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Hade kunnat tänka mig att göra det för 5 miljoner, gärna mer pengar men det är helt klart värt 5 miljoner.
Skulle nog inte bli så stor skillnad mot hur jag har det nu, gå upp, gå till skolan, gå hem o äta, träna, slappa, sova.
Är nog inte så svårt att klara av om man tänker på pengarna.

SimMen
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 10
881319
April 29, 2005 - 3:56 pm
sp_Permalink sp_Print

ja skulle gjort det för 10 mille, sen köpa ut sig för 5 av dom.. höhö =)

Nicklasson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1131
881335
April 29, 2005 - 4:11 pm
sp_Permalink sp_Print

beror lite på vad det är för solk som ska sitta där med en.. om samma idiot som pungar ut 5mille för att man sitter där ställer upp som arbetsgivar referens.. ser inte bra ut om man är bort från arbetsmarknaden i två år men inte kan förklara varför.. samt om det dyker upp i mina papper.. är det spårlöst så är det la ok...
sen 5mille i dag är inte så jävla möe

Marcan-
Member
Medlem
Forum Posts: 3747
881341
April 29, 2005 - 4:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Tror fan jag skulle banga. Visst 5 milj. vore nått men frihet går inte att värdera tycker jag.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 377
Currently Browsing this Page:
4 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL