January 12, 2004
Kom och tänka på en sak när det gäller föräldrar när jag såg detta nlägget.
optimuz wrote: [sätt in valfritt fult ord] brukar jag kalla henne för för hon tjatar jämt och jag pallar aldrig lyssna 🙂
Det är lätt att tycka när man är i tonåren att ens föräldrar tjatar, gnatar och lägger sig i allt för mycket i ens liv.
Men det är nåt man först lär sig att förstå och uppskatta när man blivit vuxen och fått distans.
Och om man inte har haft sådana föräldrar, så inser man desto mer nyttan och kärleken bakom det hela.
Tro mig, ni kommer att uppskatta det när ni blir äldre, och när ni får egna barn så kommer ni troligen bli lika dana.
Det är en stor skillnad på dåliga och bra föräldrar, vårda era ömt (om dom är bra, vilket majoriteten är).
June 23, 2002
Ehm.. visst tjatar föräldrarna ibland men inte går jag och kallar dom massa fula ord. Det känns bara löjligt efter allt dom gjort och gör för mig. Skulle absolut inte klara mig utan dom i dagens läge.
Visst blir man irriterad ibland när dom tjatar men man märker ju oftast sen att det är för ens eget bästa.
April 14, 2002
macrus wrote: Ehm.. visst tjatar föräldrarna ibland men inte går jag och kallar dom massa fula ord. Det känns bara löjligt efter allt dom gjort och gör för mig. Skulle absolut inte klara mig utan dom i dagens läge.
Visst blir man irriterad ibland när dom tjatar men man märker ju oftast sen att det är för ens eget bästa.
Bra sagt, håller med till fullo.
January 12, 2004
Jag tillhör kategorin som har haft dåliga föräldrar.
Föräldrar som har brytt sig mer om sprit än oss barn.
Där det var mer regel än undantag med slagsmål hemma och besök av polisen.
Där det slutade med att jag bodde själv from att jag var 13 år.
Så man kan säga att jag blir en smula "grinig" när jag hör ungdommar som klagar över att dom har föräldrar som bryr sig om dom och älskar dom.
July 1, 2003
obelix wrote: Jag tillhör kategorin som har haft dåliga föräldrar.
Där det slutade med att jag bodde själv from att jag var 13 år.Så man kan säga att jag blir en smula "grinig" när jag hör ungdommar som klagar över att dom har föräldrar som bryr sig om dom och älskar dom.
Usch vad hemskt. Måste vara bland det värsta som kan hända ett barn.
January 12, 2004
Righgor wrote: [quote=obelix]Jag tillhör kategorin som har haft dåliga föräldrar.
Där det slutade med att jag bodde själv from att jag var 13 år.Så man kan säga att jag blir en smula "grinig" när jag hör ungdommar som klagar över att dom har föräldrar som bryr sig om dom och älskar dom.
Usch vad hemskt. Måste vara bland det värsta som kan hända ett barn.
Mja, jag vet dom som har haft det bra mycket värre än vad jag hade.
April 14, 2002
obelix wrote: Jag tillhör kategorin som har haft dåliga föräldrar.
När man har det så är det klart man ska klaga.
March 10, 2002
macrus wrote: [quote=pompougnac]Jag är så fruktansvärt bortskämd så jag kan inte med att tycka illa om mina föräldrar... de följer minsta vink vilket gör att jag respekterar de ännu mer. Det går inte att tycka illa om mina föräldrar. Jag är 19 år...
Känner igen mig lite. 😛
Känner också igen macrus lite. ;P
April 14, 2002
Dehman wrote: [quote=macrus][quote=pompougnac]Jag är så fruktansvärt bortskämd så jag kan inte med att tycka illa om mina föräldrar... de följer minsta vink vilket gör att jag respekterar de ännu mer. Det går inte att tycka illa om mina föräldrar. Jag är 19 år...
Känner igen mig lite. 😛
September 12, 2001
Dehman wrote: [quote=macrus][quote=pompougnac]Jag är så fruktansvärt bortskämd så jag kan inte med att tycka illa om mina föräldrar... de följer minsta vink vilket gör att jag respekterar de ännu mer. Det går inte att tycka illa om mina föräldrar. Jag är 19 år...
Känner igen mig lite. 😛
Men så är du en slacker också... 😉
March 10, 2002
skiroy wrote: [quote=Dehman][quote=macrus][quote=pompougnac]Jag är så fruktansvärt bortskämd så jag kan inte med att tycka illa om mina föräldrar... de följer minsta vink vilket gör att jag respekterar de ännu mer. Det går inte att tycka illa om mina föräldrar. Jag är 19 år...
Känner igen mig lite. 😛
Men så är du en slacker också... 😉
Nu var det inte mig vi pratade om. :eye:
August 16, 2003
mina föräldrar tjatar nog mer än vad många andras gör.
jag har haft det lite annorlunda än vad andra har haft det.
medans alla mina kompisar har varit på disco eller något annat normalt, träffat tjejer och sådant under helgen så har pappa tvingat ut mig och min bror ut till landet, dom senare åren så har jag hatat stället över allt annat, på senare tid har jag mest blivit uttvingad dit för att klippa gräset. (stället är sålt nu)
följden av detta är att jag vet INTE hur man gör när man går på disco, jag vet INTE hur jag bör göra om jag skulle ha en tjej
mamma är bussförare inne i stan, hon ser bråk och skit hela tiden så hon vill inte att jag är ute på stan - jag har inte fått något busskort trots att alla andra har haft det.
pappa är über kontroll freak, om det inte blir som han vill så är det inte kul.
jag och brorsan skulle gibba på InfernoOnline på lördagsnatten, bussen vi tog gick 22:25 18:30 talade vi om vad vi skulle göra, han sa att jag var emot det. sen när vi började ta på oss skorna för att gå 22:15 då fick han ett utbrott, "jag godkänner inte det här, jag godkänner inte att ni går på internet café och skjuter hela natten, du Pontus som har ansträngda ögon, det är varmt (vad har värmen med saken att göra?) det är bus ute på stan, lördag kväll och allt, och du Marcus om du ahr så gott om pengar så kommer jag inte betala ut någon månadspeng något mer" sen så gick jag och brorsan.
väl på bussen fick jag ett SMS som var lite skummt, det var till brorsan men skickad till min mobil av misstag: "Din farfar lärde mig att stå för mina löften! Jag betalar ej ut någon månadspeng till dig! Att ränna på internetcafé på natten med buset går jag ej med på alls!"
efter några minuter ringde brorsans mobil, då var det mamma (som just då satt och körde en annan buss på andra sidan stan) och hon ringde och frågade saker och sa att pappa hade ringt henne och var skitförbannad. efter ytterligare några minuter fick brorsan samma SMS som jag fick fast till honom, sen kom ett nytt SMStill mig: "Det första meddelandet var avsett för Marcus! Din farfar lärde mig att stå för mina löften! Du skall få utlovad grafikkort; men sedan vill jag ej mer finansiera"
väl på IO så ringde mamma brorsan och frågade om hon skulle komma och hämta oss när gibbet var slut (överbeskyddande)
jag är nästan 19 år, stark och vältränad brorsan snart 16 år och 190 lång (inga jävla mellanstadie kluttar...)
March 10, 2002
Poontus wrote: massa text
Det där låter inte speciellt kul. Vet inte hur det är att ha det så. Har alltid haft väldigt fritt och fått bestämma över mig själv. Det tycker jag är väldigt bra. Skönt att lära sig ta ansvar tidigt. Följden av det har blivit att jag tar vara på mig själv så gott det går. Ber nästan aldrig någon om tjänster. Ber aldrig folk betala tillbaka skulder etc. Både på gott och ont.
4 Guest(s)