Kizo wrote:
Hälften av mina föräldrar är av den dåliga skolan men de senaste åren har jag och resten av mina föräldrar bott själv.
Dagens fyndigaste formulering..
:pray:
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
September 1, 2002
Kizo wrote: [quote=Dinos]Jag har haft det OK.
Som några tidigare skrev, tyckte väl det var tjat när man va yngre men det var bara bra.Finns dock stunder man önskar att man lyssnat mer och att de tjatat ytterligare.
Trivs så bra att jag fortfarande bor hemma 😉 Ska fylla 24, men jobbar och betalar hyra och mat som alla andra.
Ska plugga i höst och framåt så därför bor jag kvar för det är lite billigare!
Vitsen med att bo hemma är väl att man slipper det? 😛
Nah... betalar ju självklart mindre än om jag skulle fixa en egen lya.
Men är trångsynt som fan vad gäller boende, bor i villa och kommer knappt palla lägenhet och ta hänsyn till grannar och sånt. Gillar att väsnas om nätterna. Dessutom finns det bara tre platser för mig att bo på: Orminge, Vasastan eller Södermalm (stockholm). Lär iofs flytta i hop med damen snart.
July 14, 2004
Dinos wrote: [quote=Kizo][quote=Dinos]Jag har haft det OK.
Som några tidigare skrev, tyckte väl det var tjat när man va yngre men det var bara bra.Finns dock stunder man önskar att man lyssnat mer och att de tjatat ytterligare.
Trivs så bra att jag fortfarande bor hemma 😉 Ska fylla 24, men jobbar och betalar hyra och mat som alla andra.
Ska plugga i höst och framåt så därför bor jag kvar för det är lite billigare!
Vitsen med att bo hemma är väl att man slipper det? 😛
Nah... betalar ju självklart mindre än om jag skulle fixa en egen lya.
Men är trångsynt som fan vad gäller boende, bor i villa och kommer knappt palla lägenhet och ta hänsyn till grannar och sånt. Gillar att väsnas om nätterna. Dessutom finns det bara tre platser för mig att bo på: Orminge, Vasastan eller Södermalm (stockholm). Lär iofs flytta i hop med damen snart.
Tro mig, bor du i ett betonghus så lär du inte behöva bry dig om grannar.... så länge du inte har alla fönster öppna då vill säga...
April 14, 2002
Dehman wrote: Hela världen borde visa respekt för min mor. Då hon har lyckats med den stora bedriften att sätta en underbar kille som mig till världen. 😉
Nått har ju gått fel i din uppfostran, så självsäker som du är är inte rätt att vara 😉
Jag skulle gärna jobba för att kunna flytta hemifrån och klara mig helt på egen hand. Skulle vara så skönt att föräldrarna inte har så stor makt över en som de ändå har. Men jag kan helt enkelt inte försörja mig själv och trivs helt okej med att bo hemma.
Är det vanligt nu för tiden att bo hemma efter att man fyllt 18-20 år??
Själv flyttade jag till eget vid 17..
Vem vill leva på mammsen och pappsen när man är myndig.
Kanske ser annorlunda ut nu, vad vet jag..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
September 1, 2002
ilg@dd wrote: Är det vanligt nu för tiden att bo hemma efter att man fyllt 18-20 år??
Jag kan då inte klaga, behöver inte brassa eget käk utan käkar de som dom lagar 😀 En bra bonus enligt mig som hatar att laga mat.
April 14, 2002
ilg@dd wrote: Är det vanligt nu för tiden att bo hemma efter att man fyllt 18-20 år??
Tror det blivit rätt vanligt. Har ingen aning om hur man försörjer sig vid 17års ålder.
Marcan- wrote: [quote=ilg@dd]Är det vanligt nu för tiden att bo hemma efter att man fyllt 18-20 år??
Tror det blivit rätt vanligt. Har ingen aning om hur man försörjer sig vid 17års ålder.
I mitt fall så var det att jobba åt skogsvårdsstyrelsen..
🙂
April 14, 2002
ilg@dd wrote: [quote=Marcan-][quote=ilg@dd]Är det vanligt nu för tiden att bo hemma efter att man fyllt 18-20 år??
🙂
Med tanke på att de flesta ungdommar nu går gymnasiet så är det inte speciellt vanligt att man flyttar innan det är avklarat.
May 1, 2005
Handlar väl till 60% om cash och 40% lathet. I vissa städer är det ju tillgången på lägenheter som styr också. Har flera kompisar som var tvungna att bo hemma bra länge efter myndig ålder för att de inte fick lägenheter när de skulle plugga på högskolan. Jag däremot ville ut så fort som möjligt och flyttade in hos en kompis tills jag fick egen lägenhet. 🙂
November 5, 2001
Marcan- wrote: [quote=ilg@dd]Är det vanligt nu för tiden att bo hemma efter att man fyllt 18-20 år??
Flyttade hemifrån när jag var 16 år eftersom det var för jobbigt att pendla till skolan.
Om man är 17 går man på gymnasiet eller hur? Då försörjer staten dig. Du får bostadsbidrag och studiebidrag. Blir inte mycket att leva på men det går. Jag klarade mig iaf. När skolan är slut är det bara att skaffa jobb.
Marcan- wrote: [quote=ilg@dd][quote=Marcan-][quote=ilg@dd]Är det vanligt nu för tiden att bo hemma efter att man fyllt 18-20 år??
🙂
Med tanke på att de flesta ungdommar nu går gymnasiet så är det inte speciellt vanligt att man flyttar innan det är avklarat.
Jo, det förståss..
Gick iofs själv gymnasieskola (Skogsbruk), fast det var bara en 2-årig..
(Gick ut det gymnasiet 1983 kanske skall tilläggas)
Bodde väl kvar hemma 1 månad efter jag slutade där.
Var iofs nästan 18, fyller år i oktober...
Dom flesta gymnasieskolorna är väl 4-åriga nu??
Arny wrote: [quote=ilg@dd]Dom flesta gymnasieskolorna är väl 4-åriga nu??
Öhh, nej. Tror knappt det finns några sådana längre. Fanns fyrårigt förr om man läste tekniskt har jag för mig.
Vad är det då som är vanligast?? 3-årigt?
När jag gick var det 3-årig som var vanligast, 4-årig vara bara nån teknisk, och skogsbruk antagligen det enda 2-åriga..
November 5, 2001
ilg@dd wrote: [quote=Arny][quote=ilg@dd]Dom flesta gymnasieskolorna är väl 4-åriga nu??
Öhh, nej. Tror knappt det finns några sådana längre. Fanns fyrårigt förr om man läste tekniskt har jag för mig.
Japp. Vet inga 4-åriga men finns väl några KY-utbildningar som är 2-åriga. Klassas nog inte som gymnasium då man inte läser alla ämnen som krävs för grundläggande behörighet till högskola.
May 1, 2005
Arny wrote: [quote=ilg@dd]Dom flesta gymnasieskolorna är väl 4-åriga nu??
Inte lätt för ilg@dd att hålla koll på läroverket. Mycket har hänt sedan han var med om Stora rättstavningsreformen, folkskola och realexamen. :bgrin:
(nu drar man säkert en pik som bara den äldre generationen förstår 😛 Kontenta iaf: ilg@dd är gammal )
Arny wrote: [quote=ilg@dd][quote=Arny][quote=ilg@dd]Dom flesta gymnasieskolorna är väl 4-åriga nu??
Japp. Vet inga 4-åriga men finns väl några KY-utbildningar som är 2-åriga. Klassas nog inte som gymnasium då man inte läser alla ämnen som krävs för grundläggande behörighet till högskola.
Jodå, det var gymnasieskola, iaf på den tiden..
Så hade man viljat söka högskola efteråt skulle det inte vara några problem.
dreamweaver wrote: [quote=Arny][quote=ilg@dd]Dom flesta gymnasieskolorna är väl 4-åriga nu??
Inte lätt för ilg@dd att hålla koll på läroverket. Mycket har hänt sedan han var med om Stora rättstavningsreformen, folkskola och realexamen. :bgrin:
(nu drar man säkert en pik som bara den äldre generationen förstår 😛 Kontenta iaf: ilg@dd är gammal )
Ähh, hejda dej nu..Jag är född -65 bara..
February 1, 2002
Jag tror jag aldrig haft något speciellt otalt med mina föräldrar och tycker dom inte är särskilt jobbig alls.
Morsan kan vara lite påfrestande ibland, men inget farligt alls.
När dom dör kommer även en stor bit av mig dö!
KY räknas inte som gymnasium eftersom det är ett samarbete mellan högskolorna. Yrkesutbildnig är vad det är.
April 14, 2002
Arny wrote: Flyttade hemifrån när jag var 16 år eftersom det var för jobbigt att pendla till skolan.
Om man är 17 går man på gymnasiet eller hur? Då försörjer staten dig. Du får bostadsbidrag och studiebidrag. Blir inte mycket att leva på men det går. Jag klarade mig iaf. När skolan är slut är det bara att skaffa jobb.
Antar att dina föräldrar hjälpte dig lite då eftersom du flyttade för att komma närmare skolan?
1 Guest(s)