October 16, 2002
October 16, 2002
May 8, 2001
När polaren körde upp påpekade hans kontrollant att han inte testade ALLA lägen på fläkten! (Han testade ett par) Han måste ha haft den mest nitiska kontrollanten av alla. Dock så fick han körkortet men att ens kommentera det...
Desktop: Gigabyte GA-MA770-DS3 | AMD Phenom II 955 BE | 8GB PC6400 | Samsung 1TB + 500GB | Powercolor HD3870
3DMark 2006: 11932 3DMark Vantage: P5137
Laptop: Macbook Pro 2012 | 8GB | Samsung 830 128GB SSD
HTPC: Mac Mini | 3GB | 500GB
January 18, 2003
jonaz wrote: När polaren körde upp påpekade hans kontrollant att han inte testade ALLA lägen på fläkten! (Han testade ett par) Han måste ha haft den mest nitiska kontrollanten av alla. Dock så fick han körkortet men att ens kommentera det...
Shit, det låter ju helt absurt alltså. Den kontrollanten hade ju helt klart inte fyllt sin kuggningskvot för den månaden, den saken är ju klar...
October 16, 2002
October 27, 2001
pazsoto wrote: Pain : tackar för hjälpen 🙂
No problem.
Om du ska titta in i huven så ska man tänka på de tre S:en. Se, stanna, styra.
Se - spolarvätska
Stanna - bromsvätska
Styra - olja! (eLLEr intE!)... styrservovätska
..och när man väl har hufvudet nerkört där kan man ju peka på olje påfyllnings hålet och oljemätarhålet och säga: "Där hade jag fyllt på olja om det hade behövts" och "Där hade jag kollat oljenivån, om jag brytt mig/orkat."
October 16, 2002
May 11, 2003
keffing wrote: hehe... en kille som jag känner glömde ta på sig bältet utan att snubben märkte, så när dom var o körde tänkte han att han var tvungen att sätta på sig det... så han stannade, gick ut och sparkade på döcken, o gick sen o satte sig o drog på sig bältet...
det sämsta jag har hört på länge!! Trodde du på det också eller?
July 8, 2003
Suck, jag fick göra fullständig kontroll både inne och ute.
Ute:
Alla blinkers, lusen, hellysen, alla däck. Tror det var massa mer också.
Inne:
Tuta, handbroms... Öhh, vad mer där med. Fan, man glömmer fort när man inte kör bil längre. =)
Jag tror jag höll på i 10 minuter på min uppkörning bara med kontrollen. Sen insåg gubben att jag kunde det och då började vi köra. =)
Klarade mig för den delen på första försöket. =)
April 1, 2001
Jag tror mycket av det man får höra av dom som blir kuggade är skitsnack. Jag menar, vem vill säga när nån frågar varför man kuggade; "för att jag inte kan köra bil tillräckligt bra" - Ingen antagligen.. Kontrollanterna är inte så benhårda som man kan tro (finns naturligtvis undantag). Men om dom anser att man inte klarar sig bra så får man ju inte kortet heller...
Det som är det viktiga är riskmedvetenhet, det är bara det som gäller. Hela deras protokoll bygger ju liksom på det. Om det kan hända att man krockar när man kör ut på en väg så kan man ju testa att vänta lite.
Och att dom skulle vara hårdare mot privatister är också bullshit, det vet jag ju själv..
2 Guest(s)