October 2, 2002
Fick idag reda på att mina valda kurser Data B och programmering B inte kommer att bli av pågrund av bristande intresse. Fan tänkte jag då som inte skulle få några lättförtjänta poäng. Nej men allvarligt, är inte detta jäkligt trist att en svensk skola inte kan erbjuda de kurser de säger att de först kan erbjuda?! 👿
February 21, 2003
lunari wrote: Fick idag reda på att mina valda kurser Data B och programmering B inte kommer att bli av pågrund av bristande intresse. Fan tänkte jag då som inte skulle få några lättförtjänta poäng. Nej men allvarligt, är inte detta jäkligt trist att en svensk skola inte kan erbjuda de kurser de säger att de först kan erbjuda?! 👿
Låter snålt. Min gymnasieskola lät mig t ex läsa högskolekurser i kryptologi. Högskolan låg dessutom i en annan stad och de betalade både resor och kåravgift. 😀
Men du borde kunna snacka till dig de kurserna. Iofs blir det nog kanske mycket självstudier då och att du nån gång i veckan får redovisa hos en lärare vad du har gjort och ställa frågor. Det är bäst om du går till en schysst datalärare och snackar med honom om hur du vill göra. Sedan kan han eller/och du gå till rektorn och tala om hur ni hade tänkt att göra. Det krävs ju faktiskt bara att du på något sätt visar att du behärskar kursinnehållet och sedan låta en lärare bedöma ditt arbete för att få betyg. Du måste alltså inte sitta bakom skolbänken i en skolsal för att det ska räknas som en kurs.
Du skulle bara ana hur mycket jag lyckades snacka till mig under gymnasiet. Det borde du klara också...
October 28, 2002
pfffftt..:!!! skola?!?! vad ska vi ha det till när vi kan ta bort all skatt, och skänka bort våra sista slantar till alkolisterna och dom som e för dum i huvet för att lyckas med och få jobb/utbildning!!!
skola...varför satsa på det?!?! vänsterpartiet är ju så bra, och alla vänsterpartister har ju ingen utbildning/förmåga att tänka själva och bli nått så vad ska dom med skola till?!?!?! och varför ska dom betala skatt!??! det kan dom med något i huvet göra, så lever vi på dom!! sen om man nu skulle råka vara vänsterpartist med pengar kan man ju alltid låta bli att betala skatten!! förespråkar t om våran partiledare!!
varför jobba för sina pengar när man kan få dom utan att göra nånting..?!?
Och i fall att det skulle spricka så kan vi ju alltid hävda att det är sexistiskt (stavning...) och tvinga alla män att arbete åt oss!! dom svinen har ju fått mkt mer lön än oss så pas länge nu så det är dags att betala tillbaka!
October 2, 2002
Ogrebeast wrote: [quote=lunari]Fick idag reda på att mina valda kurser Data B och programmering B inte kommer att bli av pågrund av bristande intresse. Fan tänkte jag då som inte skulle få några lättförtjänta poäng. Nej men allvarligt, är inte detta jäkligt trist att en svensk skola inte kan erbjuda de kurser de säger att de först kan erbjuda?! 👿
Låter snålt. Min gymnasieskola lät mig t ex läsa högskolekurser i kryptologi. Högskolan låg dessutom i en annan stad och de betalade både resor och kåravgift. 😀
Men du borde kunna snacka till dig de kurserna. Iofs blir det nog kanske mycket självstudier då och att du nån gång i veckan får redovisa hos en lärare vad du har gjort och ställa frågor. Det är bäst om du går till en schysst datalärare och snackar med honom om hur du vill göra. Sedan kan han eller/och du gå till rektorn och tala om hur ni hade tänkt att göra. Det krävs ju faktiskt bara att du på något sätt visar att du behärskar kursinnehållet och sedan låta en lärare bedöma ditt arbete för att få betyg. Du måste alltså inte sitta bakom skolbänken i en skolsal för att det ska räknas som en kurs.
Du skulle bara ana hur mycket jag lyckades snacka till mig under gymnasiet. Det borde du klara också...
Mycket trevligt peptalk ifrån din sida. 😀
Ska imorrn ta och snacka med både min handledare och rektor. Tack tack 8)
November 9, 2002
Newbie2K wrote: pfffftt..:!!! skola?!?! vad ska vi ha det till när vi kan ta bort all skatt, och skänka bort våra sista slantar till alkolisterna och dom som e för dum i huvet för att lyckas med och få jobb/utbildning!!!
skola...varför satsa på det?!?! vänsterpartiet är ju så bra, och alla vänsterpartister har ju ingen utbildning/förmåga att tänka själva och bli nått så vad ska dom med skola till?!?!?! och varför ska dom betala skatt!??! det kan dom med något i huvet göra, så lever vi på dom!! sen om man nu skulle råka vara vänsterpartist med pengar kan man ju alltid låta bli att betala skatten!! förespråkar t om våran partiledare!!
varför jobba för sina pengar när man kan få dom utan att göra nånting..?!?
Och i fall att det skulle spricka så kan vi ju alltid hävda att det är sexistiskt (stavning...) och tvinga alla män att arbete åt oss!! dom svinen har ju fått mkt mer lön än oss så pas länge nu så det är dags att betala tillbaka!
Passa vad du säger lite, dra inte alla över en kam, lovar att de finns vänsterpartister som har bra utbildning, bra mkt bättre än vad vissa högerpartister kommer få
May 14, 2001
Hmm jag är ju ett sånt dumhuvud som gick ut skolan med 1.7 i snitt :bok:
Sedan dess har jag betalat skatt sedan jag var 16 år jobbat hela tiden med undantag för lättare underhållning som värnplikt och fn-tjänst.
Skatt som går till snorvalpar som inte kan ta vilket jobb som helst för att dom är ju så välutbildade och kloka efter att ha krökat sig igenom högskolan.
Jag har inget lägga min skatt på att hjälpa folk som har rasat dom kan ju resa sig igen och bli produktiva.
January 30, 2002
andy wrote: Hmm jag är ju ett sånt dumhuvud som gick ut skolan med 1.7 i snitt :bok:
Sedan dess har jag betalat skatt sedan jag var 16 år jobbat hela tiden med undantag för lättare underhållning som värnplikt och fn-tjänst.
Skatt som går till snorvalpar som inte kan ta vilket jobb som helst för att dom är ju så välutbildade och kloka efter att ha krökat sig igenom högskolan.
Jag har inget lägga min skatt på att hjälpa folk som har rasat dom kan ju resa sig igen och bli produktiva.
Tycker mig märka en viss avundsjuka över att du inte själv fått chansen att gå på högskola?!
kan upplysa om att högskolestudier (oftast) finansieras med studielån som sedan betalas tillbaka med ränta.
Snorvalparna som inte vill ta vilket jobb som helst finns det nog en hel del av bland folk som inte läst på högskola också... Känner till en hel del av dem!
January 30, 2002
andy wrote: Ordet som fattas är "emot".
Och nä jag är inte avundsjuk men jag kan bli lätt irriterad på folk som likställer intilligens och utbildning.
att folk likställer intelligens med utbildning tror jag personligen är vanligare bland lågutbildade...
I alla fall av vad jag hört från folk!
October 2, 2002
Och så kan vi gå ontopic igen! 😀
Hur som helst, jag var och snackade med skolan idag om mina kurser. JAg blev runt bollad mellan olika lärare, men efter ett tag fick jag beskedet att det inte gick att välja men att jag kanske kunde ta och välja WebDesign A och B. Ska ta och prata med datorläraren imorgon igen.
Jobbigt med skola! 🙂
1 Guest(s)