July 11, 2002
jaha strejk?, och nu blir man riktig påverkad.
För det första så kommer alla ungar i Gävle få svälta på lunchen eftersom ingen lunch kommer att serveras (gynnar säkert Donken och kebabtjossorna)
Sen kommer skolorna i Gävle inte att städas, och jag antar att efter 2 dagar så kommer det vara stopp i toaletterna 😕
Och för det tredje, som påverkar min datorkondition är att vårt bad vart jag simmtränar 4ggr/vecka kommer att stännga 👿
Och dessutom kommer vår JÄVLA sketna komun att dra in på dom flesta biddragen till föreningstödet till idrotsklubbar mm.. VIlket innebär att man blir tvungen att börja sälja bingolotto eller att avgiften höjs. btw terminsavgiften är på runt 2000 spänn plus dussintals med badbyxor (ruttnar ihop efter ett par veckor)
hmm, är skolan tvungen att mata ungarna, finns det någon lag på det?
July 11, 2002
Och en sak som retar gallfeber på mig är att alla komunala arbetare får fri entré, och medans vi får betala höga summor för att få plaska lite plus att bidragen dras ner 👿 👿 👿 👿 👿
Om någon som vill visa ren solidraritet mot mig, om strejken bryter ut är att ni kan väl sätta in ett par kronor på mitt konto för en halvtjaskig kebab 🙄
February 13, 2002
om staten sålde ut flera företag till vinsdrivande privatpersoner
(inte dumma människor :P) så hade staten fått ihop mycket mer pengar..
mycket fler privatskolor m.m borde införas med en låg terminstavgift,
invandringen borde minskas (inte för jag e rasist men ändå),
så kanske allting hade varit bättre!?
March 20, 2001
Smirnoff wrote: hmm, är skolan tvungen att mata ungarna, finns det någon lag på det?
lag? vem fan ska göra nått om dom inte gör det? Det är ju inte så jag tror att polisen skulle börja haffa matkärrningarna för att dom strejkar. I övrigt så tycker jag att det är jävligt rätt av sjukvårds personal med flera att dom strejkar dom ska fan ha högre löner vissa som jobbat i 15 år kan kan 15k i månan innan skatt. det är fan sjukt.
July 11, 2002
Det finns arbetsmiljölagar, som säger massa saker.
Tänkte om det fanns något när det gäller maten, men ursäkta då Waco.
Men det är fortfarande dålig stil av komunen och ge alla komunalare (läkare osv) fri Entre till gym/bad medans ungarna drabbas.
Eftersom barnen skall drabbs minst (man ska tänka mest på dom) eller?
Eller sossarna kanske vill kanske att ungarna ska bli lata o feta och dricka alcohol och stödja systemet ?
Dessutom gillar jag definitft inte sverigesskatte system. nää flyttar till Norge istället o borrar olja och tjänar bra 🙂
November 4, 2001
Min första tanke: Man får fan skylla sig själv om man har gått omvårdnadsprogrammet på gymnaiset.
Min andra tanke: Skit samma, dom är ändå viktiga för att ett samhälle ska fungera! Klart att dom ska få högre lön. 😡
Sen det där med maten: Det lär finnas lagar om att elever ska få mat i (grund)-skolan ifall den inte är privat. Det är klart att mattanterna inte haffas, det är nog skolan som får böta... så att eleverna får ännu sämre mat 👿
November 26, 2002
sebbe3680 wrote: om staten sålde ut flera företag till vinsdrivande privatpersoner
(inte dumma människor :P) så hade staten fått ihop mycket mer pengar..mycket fler privatskolor m.m borde införas med en låg terminstavgift,
invandringen borde minskas (inte för jag e rasist men ändå),
så kanske allting hade varit bättre!?
Det är så man gör i exempelvis USA, och jag personligen tycker att vi har det bättre än dem.
November 26, 2002
PaiN wrote: Öwall har varit i USA och gått i skolan och därefter utvärderat?
Jag menar egentligen inte just skolorna, utan mer ekonomin överlag (som till stor del påverkar skolorna)
Jag utgår från det faktum att en tredjedel av USA's befolkning är fattig. Den siffran är betydligt lägre i Sverige.
Men visst, det finns säkert några i USA som har det ännu bättre. Men inte så många.
November 26, 2002
chrippaz wrote: Min första tanke: Man får fan skylla sig själv om man har gått omvårdnadsprogrammet på gymnaiset.
Min andra tanke: Skit samma, dom är ändå viktiga för att ett samhälle ska fungera! Klart att dom ska få högre lön. 😡Sen det där med maten: Det lär finnas lagar om att elever ska få mat i (grund)-skolan ifall den inte är privat. Det är klart att mattanterna inte haffas, det är nog skolan som får böta... så att eleverna får ännu sämre mat 👿
Din första tanke: Ganska dum
Din andra tanke: Mycket bättre
🙂
1 Guest(s)