Förbaskade strejkt från midnatt !|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Förbaskade strejkt från midnatt !
Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
sp_UserOfflineSmall Offline
318242
April 22, 2003 - 7:23 pm
sp_Permalink sp_Print

=) min pappa är service tekniker och får ut 38 000 efter skatt.
Till topic 😛
har inget o säga ville bara skryta embarassed

sebbe3680
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 70
318244
April 22, 2003 - 7:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Det finns MÅNGA i Sverige idag som bara sitter på sitt feta arsle och INTE VILL / ORKAR jobba.. De ska absolut inte få bidrag, det kostar en jävla massa miljarder för staten i onördan.. En annan sak är att vara arbetslös och leta jobb, då ska man få en halvhyfsad a-kassa så man klarar sig, hyra, mat etc. Men som sagt; INGA PENGAR TILL DE SOM INTE vill jobba!

Callister
Member
Medlem
318245
April 22, 2003 - 7:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Öwall wrote: [quote=chrippaz]Min första tanke: Man får fan skylla sig själv om man har gått omvårdnadsprogrammet på gymnaiset.
Min andra tanke: Skit samma, dom är ändå viktiga för att ett samhälle ska fungera! Klart att dom ska få högre lön. 😡

Sen det där med maten: Det lär finnas lagar om att elever ska få mat i (grund)-skolan ifall den inte är privat. Det är klart att mattanterna inte haffas, det är nog skolan som får böta... så att eleverna får ännu sämre mat 👿

Din första tanke: Ganska dum
Din andra tanke: Mycket bättre

🙂

eheh vadå sköter man sig i skolan går man ju inte IV wink

Smirnoff
Member
Medlem
Forum Posts: 3881
318251
April 22, 2003 - 7:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag håller med Chrippaz första tanke, jag tänkte ungefär som han.
Ju bättre utbildning desto högre lön.
Vill du tjäna 13-14 tusen utan en utbildning bli matkärring, vill du tjäna mer skaffa mer en primitiv utbildning så tjänar du ett par tusenlappar mer.

Att man har blivit arbetslös är ju inte ens fel, min far kommer att gå från ericssons utvecklingsteam i gävle pgr av deras instabila eknomi men han kommer få sin fulla lön i ett år och ska vara till och hitta nytt jobb...

Att privatisera och att staten skulle få in miljarder skulle släcka törsten i ett par år/månader. sen då?

Öwall
Member
Medlem
Forum Posts: 4377
318252
April 22, 2003 - 7:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: [quote=Öwall][quote=chrippaz]Min första tanke: Man får fan skylla sig själv om man har gått omvårdnadsprogrammet på gymnaiset.
Min andra tanke: Skit samma, dom är ändå viktiga för att ett samhälle ska fungera! Klart att dom ska få högre lön. 😡

Sen det där med maten: Det lär finnas lagar om att elever ska få mat i (grund)-skolan ifall den inte är privat. Det är klart att mattanterna inte haffas, det är nog skolan som får böta... så att eleverna får ännu sämre mat 👿

Din första tanke: Ganska dum
Din andra tanke: Mycket bättre

🙂

eheh vadå sköter man sig i skolan går man ju inte IV wink

Jag är inte helt säker på vad du babblar om, men jag hoppas att du inte blandar ihop IV och omvårdnadsprogrammet..

Annars: Man kan visst gå IV om man sköter sig i skolan. Det kan vara så att man inte vet vad man ska göra, bara att man inte vill läsa någon annan linje. Ungefär som att rösta blankt till riksdagsvalet.

sebbe3680
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 70
318255
April 22, 2003 - 7:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister; tänk om alla skulle säga sin farsas löner efter skatt i kanalen, skulle bli ganska jobbigt haha 😛

Kan då passa på att vi äger en stor villa med bubbelpool
och megastor tomt? Haha.. Och massa mer men vem orkar tjöta om sånt .. hehe

Öwall
Member
Medlem
318259
April 22, 2003 - 7:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Smirnoff wrote: Jag håller med Chrippaz första tanke, jag tänkte ungefär som han.
Ju bättre utbildning desto högre lön.

Vill du tjäna 13-14 tusen utan en utbildning bli matkärring, vill du tjäna mer skaffa mer en primitiv utbildning så tjänar du ett par tusenlappar mer.

Jo, jag håller med till viss del.
Men om man tar exemplet lärare då? De har minst fyra år på högskolan, och de tjänar inte speciellt mycket pengar.
Och sen ska man ju inte tjäna alldeles för lite pengar bara för att man råkar ha mindre utbildning. Man kan ju vara bra på det man gör ändå.

Callister
Member
Medlem
318272
April 22, 2003 - 7:44 pm
sp_Permalink sp_Print

trodde ni menade omvårdnads prg.et, GAH skrev fel menar IV! =)
Min pappa har också villa, dock bor jag inte med han, träffar han 3 timmar i veckan kanske.

Öwall
Member
Medlem
318277
April 22, 2003 - 7:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: trodde ni menade omvårdnads prg.et, GAH skrev fel menar IV! =)
Min pappa har också villa, dock bor jag inte med han, träffar han 3 timmar i veckan kanske.

Du skrev IV, och om inte det är jag som cyklar så menade vi omvårdnadsprogrammet.

Callister
Member
Medlem
318279
April 22, 2003 - 7:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag e förvirrad, vi skiter i det och gör nåt annat. kan fan inte tänka,
btw : kan man om man supte tillräckligt mycket i söndags, känna av det nu? 😀

chrippaz
Member
Medlem
Forum Posts: 3518
318280
April 22, 2003 - 7:49 pm
sp_Permalink sp_Print

För att ta mig själv som ex: jag skulle aldrig ens tänka tanken på att välja omvårdnadsprogramet pga att jag inte vill tjäna a-kassa+lite fickpengar.
Det är det som är felet, man måste höja lönerna för att behålla dom som redan arbetar och göra yrket attraktivt!
Men jag tycker fortf. att mer utbildning=mer pengar och att det ska vara så. Lärare är ett praktexempel på hur det []inte[/] ska fungera. Lång utbildning+skitlön+dålig arbetsmiljö...

Öwall
Member
Medlem
318284
April 22, 2003 - 7:54 pm
sp_Permalink sp_Print

chrippaz wrote: För att ta mig själv som ex: jag skulle aldrig ens tänka tanken på att välja omvårdnadsprogramet pga att jag inte vill tjäna a-kassa+lite fickpengar.
Det är det som är felet, man måste höja lönerna för att behålla dom som redan arbetar och göra yrket attraktivt!
Men jag tycker fortf. att mer utbildning=mer pengar och att det ska vara så. Lärare är ett praktexempel på hur det []inte[/] ska fungera. Lång utbildning+skitlön+dålig arbetsmiljö...

Det håller jag med om.
Speciellt nu när den kommunala skolan måste slåss mot friskolor om de bästa lärarna.

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
318289
April 22, 2003 - 8:00 pm
sp_Permalink sp_Print

läste i 2 dagar att om du sköljer badbrallorna så håller dom längre, och det finns tydligen nya matrial som håller i mååånga år utan att nötas av kloret.

Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
318296
April 22, 2003 - 8:11 pm
sp_Permalink sp_Print

chrippaz wrote: För att ta mig själv som ex: jag skulle aldrig ens tänka tanken på att välja omvårdnadsprogramet pga att jag inte vill tjäna a-kassa+lite fickpengar.

Ta mig som ett annat exempel. Varför läser jag till en fil. mag. (när jag inte ens tänker jobba med någonting relaterat till det)? Att jag sedan inte vill jobba med det beror inte på lönen utan helt enkelt på bristen på intressanta jobb som kräver kunskaper i det jag studerar.

Vi kan väl komma överens om att det finns personer som pluggar för pengar, men också personer som pluggar för intresse. Detsamma torde gälla arbete.

Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
318307
April 22, 2003 - 8:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Äh, låt dom protestera.. Höjj deras löner och alla blir glada...

Öwall
Member
Medlem
318325
April 22, 2003 - 8:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Jerry wrote: [quote=chrippaz]För att ta mig själv som ex: jag skulle aldrig ens tänka tanken på att välja omvårdnadsprogramet pga att jag inte vill tjäna a-kassa+lite fickpengar.

Ta mig som ett annat exempel. Varför läser jag till en fil. mag. (när jag inte ens tänker jobba med någonting relaterat till det)? Att jag sedan inte vill jobba med det beror inte på lönen utan helt enkelt på bristen på intressanta jobb som kräver kunskaper i det jag studerar.

Vi kan väl komma överens om att det finns personer som pluggar för pengar, men också personer som pluggar för intresse. Detsamma torde gälla arbete.

Hmm.. Då vill jag ta mig själv som ett exempel också.
jag kommer studera med det jag tycker verkar kul, så långt det går, sen kommer jag försöka jobba med det också.
bra 🙂

Smirnoff
Member
Medlem
318328
April 22, 2003 - 8:30 pm
sp_Permalink sp_Print

HELIX wrote: Äh, låt dom protestera.. Höjj deras löner och alla blir glada...

och dina päron blir såååååå glada över att betala mer skatt 😀

Mind: väldigt trevligt, spelar ingen roll hur mycket du sköljer ett par badbyxor om du simmar ofta eftersom de ruttar ihop efter ett par veckor ändå

Öwall
Member
Medlem
318334
April 22, 2003 - 8:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Smirnoff wrote: [quote=HELIX]Äh, låt dom protestera.. Höjj deras löner och alla blir glada...

och dina päron blir såååååå glada över att betala mer skatt 😀

om det leder till att han får det bättre i skolan så tror jag att de tycker att det är bra

Smirnoff
Member
Medlem
318349
April 22, 2003 - 8:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Tror jag knappast, egentligen är vi människor födda till egoister.

Men det låter mycket ironiskt när vi ser till våra skyhöga skatter och trots alla problem (löner,skolan,polisen listan kan göras lång)

fan hur kommer det säg att danskarna/norrmänen har fått det mycket bättre (Bnp) än oss på ett par decenium.

På 70 talet var sverige värdlens 3-4 rikaste nation när det gällde BNP, nu ligger vi o bottnar där tillsammans med finnarna.

Öwall
Member
Medlem
318357
April 22, 2003 - 8:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Smirnoff wrote: Tror jag knappast, egentligen är vi människor födda till egoister.

Men det låter mycket ironiskt när vi ser till våra skyhöga skatter och trots alla problem (löner,skolan,polisen listan kan göras lång)

fan hur kommer det säg att danskarna/norrmänen har fått det mycket bättre (Bnp) än oss på ett par decenium.

På 70 talet var sverige värdlens 3-4 rikaste nation när det gällde BNP, nu ligger vi o bottnar där tillsammans med finnarna.

Vi ligger fortfarande i topp på HDI, vilket är en större bragd om du frågar mig.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 236
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL