February 17, 2004
Ska på fest idag och undrar då hur mycket alkohol en normalperson förbränner i timmen i runda tal? Anledningen till att jag undrar är att jag starkt överväger att ta bilen till festen. Varför undrar ni, lokaltrafiken suger säger jag. Min sista buss går 00.22 och det innebär att jag måste lämna festen innan 24 = NOT :P. Alltså min avsikt är inte att supa skallen av mig utan ha trevligt, dricka ett par öl...
OBS Taxi kostar ca 300kr + dricks som jag inte känner för att lägga.
November 29, 2003
Dani wrote: Ska på fest idag och undrar då hur mycket alkohol en normalperson förbränner i timmen i runda tal? Anledningen till att jag undrar är att jag starkt överväger att ta bilen till festen. Varför undrar ni, lokaltrafiken suger säger jag. Min sista buss går 00.22 och det innebär att jag måste lämna festen innan 24 = NOT :P. Alltså min avsikt är inte att supa skallen av mig utan ha trevligt, dricka ett par öl...
Hur mångs gånger om året åker du taxi?
Du kan väl unna dig det nån gång.
Ställ upp för laget, släpp sargen och kom in i matchen så att säga.
August 2, 2001
Dani wrote: Ska på fest idag och undrar då hur mycket alkohol en normalperson förbränner i timmen i runda tal? Anledningen till att jag undrar är att jag starkt överväger att ta bilen till festen. Varför undrar ni, lokaltrafiken suger säger jag. Min sista buss går 00.22 och det innebär att jag måste lämna festen innan 24 = NOT :P. Alltså min avsikt är inte att supa skallen av mig utan ha trevligt, dricka ett par öl...
Det är ingen idé som de andra redan har sagt om du inte ska vara helt nykter. Ta en taxi eller sov där istället.
February 17, 2004
Polekatt wrote: Håller med, glöm att ta bilen, jag klarade mig precis under gränsen och jag hade druckit 2 rätt stora glas vin dan innan och körde på morgonen, kommer aldrig köra bil dagen efter igen... (hade 0.1 promille)
Det här är inte vad jag har hört under min levnadstid. Uppgifterna har varit blandade men 1 stor stark 0,4 förbränner du lätt under 2 h, dvs för en normalperson. Sen har man hört massor med historier då de har druckit 10 öl utan nån påverkan, 16-20 öl för att bli fulla.
Ska fundera under dagen vilket beslut jag tar.
Eftersom du ens tänker tanken på att dricka och köra bil senare samma kväll, så föreslår jag hellre att du tar och lämnar in ditt körkort hos närmsta poliskontor.
Med den attityden vad gäller rusdrycker och bilkörning har du i mitt tycke förbrukat rätten att inneha ett sådant.
:cy:
Med dom tankegångarna lär det iaf bara vara en tidsfråga innan du mister det.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
January 8, 2005
inte ofta jag håller med ilg@dd till 100% men jag måste instämma helt och hållet till vad som skrivits ovan.
best regards, pole
January 8, 2005
Dehman wrote: Äsch, om det bara handlar om ett par öl är det lugnt.
äsch om det bara är ett par öl som gör att han dödar en medmänniska i en bilkrock så är det väl lugnt också ?
om något händer, är det värt att behöva tänka "jag skulle inte druckit och kört"
trött jag blir.
best regards, pole
March 10, 2002
Polekatt wrote: [quote=Dehman]Äsch, om det bara handlar om ett par öl är det lugnt.
äsch om det bara är ett par öl som gör att han dödar en medmänniska i en bilkrock så är det väl lugnt också ?
om något händer, är det värt att behöva tänka "jag skulle inte druckit och kört"
trött jag blir.
best regards, pole
Ett par öl försämrar knappast ens förmåga att köra bil. Om OP nu dricker ett par öl fram till låtsäga 00:00 och kör hem vid typ 04:00-tiden så tror jag nog snarare att tröttheten är den vinnande faktorn om man nu skulle köra ihjäl någon.
February 17, 2004
Polekatt wrote: [quote=Dehman]Äsch, om det bara handlar om ett par öl är det lugnt.
trött jag blir.
best regards, pole
Tack Dehman för ditt medhåll 8-).
Och nää jag lär INTE krocka efter ett par öl och det har gått 4h.
Ska inte uppmana folk att dricka och köra men vissa är lite petiga. VI HAR INGEN NOLLTOLERANS I SVERIGE! Ville bara upplysa er som inte vet
July 27, 2002
Gör som du vill. Men krockar du sönder bilen för du ingen försäkring, skadar du en annan människa så kan du räkna med 10ggr värre straff ifall du var påverkad.
För övrigt så håller jag med de flesta att du är ett stolpskott som ska köra bil alls.
Du kanske tycker det är okej att köra bil lite påverkad, de flesta ser inte problemet här; reflexerna. Händer det något så har du EXTREMT nedsatt reflexförmånga.
Att köra hem i frid och fröjd klarar nog de flesta även efter 10 öl, men dyker det upp något i trafiken som kräver din uppmärksamhet så är du körd.
March 10, 2002
Callister wrote: Gör som du vill. Men krockar du sönder bilen för du ingen försäkring, skadar du en annan människa så kan du räkna med 10ggr värre straff ifall du var påverkad.
För övrigt så håller jag med de flesta att du är ett stolpskott som ska köra bil alls.
Du kanske tycker det är okej att köra bil lite påverkad, de flesta ser inte problemet här; reflexerna. Händer det något så har du EXTREMT nedsatt reflexförmånga.
Att köra hem i frid och fröjd klarar nog de flesta även efter 10 öl, men dyker det upp något i trafiken som kräver din uppmärksamhet så är du körd.
Du talar av erfarenhet hör jag.
July 27, 2002
Dehman wrote: [quote=Callister]Gör som du vill. Men krockar du sönder bilen för du ingen försäkring, skadar du en annan människa så kan du räkna med 10ggr värre straff ifall du var påverkad.
Du talar av erfarenhet hör jag.
Gör du?
Jag vet inte riktigt hur NH tycker det är okej med denna diskussion överhuvudtaget. Det är ju trots allt olagligt och warez får vi ju inte prata om.
Skiroy kanske kollar upp ditt ip nr och tar reda på namnet. Då är det lätt att ringa skatteverket och få fram personr och därifrån bilen. Sedan kan man ringa polisen och "tipsa".
March 10, 2002
Ja jag har kört när jag druckit ett par öl efter några timmar. Jag tror nog redan Skiroy vet mitt namn, och du får gladeligen "tipsa polisen" om att jag kör rattonykter. Vad ska de göra skugga mig?
Sen tycker jag för övrigt att alla moralkärringar kan bespara sig med sina predikningar. Tror inte Dani skapade denna tråd för att få det. Han ville veta om det är möjligt att han kan köra efter några antal öl vilket det är. Jag tror nog redan han vet att det inte är bra att köra när man druckit.
En 33cl 5,0 är ungefär 4cl 40%-sprit, man förbränner ungefär 2cl sprit/h. Så ja det är fullt möjligt.
1 Guest(s)