Förbränning av alkohol|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Förbränning av alkohol
Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
sp_UserOfflineSmall Offline
1171609
December 27, 2007 - 2:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Nu tänkte jag inte tipsa om dig, utan om trådskaparen. Eftersom tiden är given (ikväll).

Jaha, jovisst. Men där uppe skrev du ju ett par öl?

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
1171610
December 27, 2007 - 2:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: Nu tänkte jag inte tipsa om dig, utan om trådskaparen. Eftersom tiden är given (ikväll).

Ja och din poäng är?

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
1171612
December 27, 2007 - 2:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: [quote=Callister]Nu tänkte jag inte tipsa om dig, utan om trådskaparen. Eftersom tiden är given (ikväll).

Ja och din poäng är?

Att du först skriver ett par öl och sedan ger en uträkning på en 33cl burk för att få det att bli okej att köra bil då.

Det är klart som fasen att det går att köra bil på bra mycket mer än så, men det handlar om vad som är okej eller inte. Och ja, en liten sketen 33cl burk kan nog de flesta vara rena ifrån på 3-4 timmar. Men jag tror inte att Dani tänkt dricka en sådan (bara).

Fangtastic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 291
1171615
December 27, 2007 - 2:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag måste inflika och håller med er om att de är korkat att ens tänka tanken på att köra bil när man har druckit ifall de skulle hända nåt, både för egen del men framför allt om man nu mot förmodan skulle köra på någon. Du är då definitivt inte lämplig att ha körkort med hänsyn till ditt resonemang. :cy:

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
1171616
December 27, 2007 - 2:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: [quote=Dehman][quote=Callister]Nu tänkte jag inte tipsa om dig, utan om trådskaparen. Eftersom tiden är given (ikväll).

Ja och din poäng är?

Att du först skriver ett par öl och sedan ger en uträkning på en 33cl burk för att få det att bli okej att köra bil då.

Det är klart som fasen att det går att köra bil på bra mycket mer än så, men det handlar om vad som är okej eller inte. Och ja, en liten sketen 33cl burk kan nog de flesta vara rena ifrån på 3-4 timmar. Men jag tror inte att Dani tänkt dricka en sådan (bara).

Ett par = 2st eller vad har jag missat för lektioner i skolan?

Så frågan är väl när han dricker dom och hur länge han väntar, dessutom är det faktiskt inte nolltolerans i Sverige som nån sa. Nu vet jag varken hur mycket Dani tål eller hur mycket han väger men finns nog en hel personer som skulle kunna dricka 2st 33cl öl och kunna köra utan större bekymmer sen och ändå köra lagligt.

fackamato
Member
Medlem
Forum Posts: 5913
1171618
December 27, 2007 - 3:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Not even up for discussion.. Om jag druckit en öl (varför skulle jag bara dricka en öl? ;)) så hade jag kört tidigast 3 timmar efter den var uppdrucken... Men dricker man mer så nej, inte förrän dagen efter (och helst inte ens då, om vi snackar många öl). Det borde ju vara självklart för alla som har körkort...

Fangtastic
Kommer du hit ofta?
Medlem
1171619
December 27, 2007 - 3:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är ju som sagt bättre att de ta säkra för de osäkra för de är ju som svårt att dra en gräns när man börjat dricka.

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
1171620
December 27, 2007 - 3:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Fangtastic wrote: Det är ju som sagt bättre att de ta säkra för de osäkra för de är ju som svårt att dra en gräns när man börjat dricka.

Svårt att dra en gräns på att dricka en eller två öl max?

Har du problem med alkoholen?

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1171622
December 27, 2007 - 3:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Vidhåller fortfarande att folk som ens tänker tanken "Kan jag köra nu, jag har ju bara druckit xx öl" ej är lämpliga som körkortinnehavare..
Det här är faen den dummaste diskussion jag sett här på NH..

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

beta
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1736
1171624
December 27, 2007 - 3:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Fackamato wrote: Not even up for discussion.. Om jag druckit en öl (varför skulle jag bara dricka en öl? ;)) så hade jag kört tidigast 3 timmar efter den var uppdrucken... Men dricker man mer så nej, inte förrän dagen efter (och helst inte ens då, om vi snackar många öl). Det borde ju vara självklart för alla som har körkort...

That he said.

alrik
Member
Medlem
Forum Posts: 2923
1171625
December 27, 2007 - 3:29 pm
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote: [quote=Fangtastic]Det är ju som sagt bättre att de ta säkra för de osäkra för de är ju som svårt att dra en gräns när man börjat dricka.

Om man promt ska dricka alkohol så lämnar man bilen hemma.

Att vara på fest och dricka en eller två öl så kan man lika gärna vara nykter. En till två öl ger knappast något rus om man inte väger 35kg och är 12år vilken trådskaparen inte är eftersom kk finns.

Va nykter, ta bilen till festen annars åk buss sup hårt och ta en taxi hem.

Johan Karlsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1947
1171626
December 27, 2007 - 3:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Som sagt, det handlar om reflexerna. Jag kan berätta en historia:

jag var hemma och hade druckit kanske 2 glas vin, ingen speciell anledning. Ville bara ha något gott till maten 🙂 Kan meddela att jag kände mig helt nykter och det kändes inte som jag dryckigt någon alkohol alls. Sätter mig därefter vid datorn för att spela en runda CS (detta begav sig nämligen på den tiden då detta var ok) Kan säga att jag till min stora förvåning att det gick ännu sämre än det brukar. Något forskarna tidigare varit eniga om inte varit möjligt. Och då menar jag rejält sämre, kunde inte träffa sanden på de_dust2 :bgrin: Fattade inte först varför men sen slog det mig att de där två glasen vin måste vara boven i dramat.

Det där med 2cl per timme och också inget du kan ta som en standard. Skiljer _väldigt_ från person till person och tillfälle till tillfälle.

Så mitt tips blir, prova va nykter en kväll! Det funkar, är mycket roligare att titta på hur dumt alla onyktra beter sig än att själv snubbla omkring 😉

Fangtastic
Kommer du hit ofta?
Medlem
1171631
December 27, 2007 - 3:59 pm
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote: [quote=Fangtastic]Det är ju som sagt bättre att de ta säkra för de osäkra för de är ju som svårt att dra en gräns när man börjat dricka.

Nej men du har tydligen problem som besudlar mig

Polekatt
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1135
1171638
December 27, 2007 - 5:06 pm
sp_Permalink sp_Print

radar paret marcus och dehman igång igen...

helt otroligt att man äns disskuterar något sånt här...

du har inget i bilen att göra om du druckit, det handlar inte om vad som är lagligt eller inte lagligt, det är rent vett i skallen, det är inte bara du själv som riskerar livet utan även dina medmänniskor, skärpning.

ta taxin. nuff said.

best regards, pole

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
1171639
December 27, 2007 - 5:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Bara för detta ska jag dricka en öl och köra till statoil.

Fangtastic
Kommer du hit ofta?
Medlem
1171641
December 27, 2007 - 5:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: Bara för detta ska jag dricka en öl och köra till statoil.

:bash: :)R

Templar-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1062
1171642
December 27, 2007 - 6:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Men drick ett par folköl då? Ok att det inte är riktigt lika gott, men du dricker väl inte för alkoholens skull?
Mina erfarenheter säger att det är lättare att inte dricka alkohol alls en kväll än att bara ta "ett par" öl..

nXsty
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1926
1171644
December 27, 2007 - 6:15 pm
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote: [quote=Marcan-]Förstår inte riktigt problemet. Vill du stanna länge får du ta taxi, vill du inte göra det så får du väl finna dig i att åka buss.

Eller göra just som han funderar på att göra?

Eller så är hans ansvarsfull och låter bli.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1171671
December 27, 2007 - 9:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag lutar mer och mer åt att trådskaparen desperat försöker hitta någon av form av stöd för en handling som han innerst vet är korkad...

//Andreas

csm101
Member
Medlem
Forum Posts: 2672
1171672
December 27, 2007 - 10:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Kör full för fan!

Är man så jävla urbota dum att man ens tänker den tanken förtjänar man få sig en kyss av en gran.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 364
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL