July 27, 2002
Dehman wrote: [quote=Callister]Nu tänkte jag inte tipsa om dig, utan om trådskaparen. Eftersom tiden är given (ikväll).
Jaha, jovisst. Men där uppe skrev du ju ett par öl?
Ja och din poäng är?
Att du först skriver ett par öl och sedan ger en uträkning på en 33cl burk för att få det att bli okej att köra bil då.
Det är klart som fasen att det går att köra bil på bra mycket mer än så, men det handlar om vad som är okej eller inte. Och ja, en liten sketen 33cl burk kan nog de flesta vara rena ifrån på 3-4 timmar. Men jag tror inte att Dani tänkt dricka en sådan (bara).
April 22, 2007
Jag måste inflika och håller med er om att de är korkat att ens tänka tanken på att köra bil när man har druckit ifall de skulle hända nåt, både för egen del men framför allt om man nu mot förmodan skulle köra på någon. Du är då definitivt inte lämplig att ha körkort med hänsyn till ditt resonemang. :cy:
June 23, 2002
Callister wrote: [quote=Dehman][quote=Callister]Nu tänkte jag inte tipsa om dig, utan om trådskaparen. Eftersom tiden är given (ikväll).
Jaha, jovisst. Men där uppe skrev du ju ett par öl?
Ja och din poäng är?
Att du först skriver ett par öl och sedan ger en uträkning på en 33cl burk för att få det att bli okej att köra bil då.
Det är klart som fasen att det går att köra bil på bra mycket mer än så, men det handlar om vad som är okej eller inte. Och ja, en liten sketen 33cl burk kan nog de flesta vara rena ifrån på 3-4 timmar. Men jag tror inte att Dani tänkt dricka en sådan (bara).
Ett par = 2st eller vad har jag missat för lektioner i skolan?
Så frågan är väl när han dricker dom och hur länge han väntar, dessutom är det faktiskt inte nolltolerans i Sverige som nån sa. Nu vet jag varken hur mycket Dani tål eller hur mycket han väger men finns nog en hel personer som skulle kunna dricka 2st 33cl öl och kunna köra utan större bekymmer sen och ändå köra lagligt.
March 5, 2002
Not even up for discussion.. Om jag druckit en öl (varför skulle jag bara dricka en öl? ;)) så hade jag kört tidigast 3 timmar efter den var uppdrucken... Men dricker man mer så nej, inte förrän dagen efter (och helst inte ens då, om vi snackar många öl). Det borde ju vara självklart för alla som har körkort...
Vidhåller fortfarande att folk som ens tänker tanken "Kan jag köra nu, jag har ju bara druckit xx öl" ej är lämpliga som körkortinnehavare..
Det här är faen den dummaste diskussion jag sett här på NH..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
January 13, 2003
Fackamato wrote: Not even up for discussion.. Om jag druckit en öl (varför skulle jag bara dricka en öl? ;)) så hade jag kört tidigast 3 timmar efter den var uppdrucken... Men dricker man mer så nej, inte förrän dagen efter (och helst inte ens då, om vi snackar många öl). Det borde ju vara självklart för alla som har körkort...
That he said.
October 22, 2002
macrus wrote: [quote=Fangtastic]Det är ju som sagt bättre att de ta säkra för de osäkra för de är ju som svårt att dra en gräns när man börjat dricka.
Svårt att dra en gräns på att dricka en eller två öl max?
Har du problem med alkoholen?
Om man promt ska dricka alkohol så lämnar man bilen hemma.
Att vara på fest och dricka en eller två öl så kan man lika gärna vara nykter. En till två öl ger knappast något rus om man inte väger 35kg och är 12år vilken trådskaparen inte är eftersom kk finns.
Va nykter, ta bilen till festen annars åk buss sup hårt och ta en taxi hem.
September 27, 2005
Som sagt, det handlar om reflexerna. Jag kan berätta en historia:
jag var hemma och hade druckit kanske 2 glas vin, ingen speciell anledning. Ville bara ha något gott till maten 🙂 Kan meddela att jag kände mig helt nykter och det kändes inte som jag dryckigt någon alkohol alls. Sätter mig därefter vid datorn för att spela en runda CS (detta begav sig nämligen på den tiden då detta var ok) Kan säga att jag till min stora förvåning att det gick ännu sämre än det brukar. Något forskarna tidigare varit eniga om inte varit möjligt. Och då menar jag rejält sämre, kunde inte träffa sanden på de_dust2 :bgrin: Fattade inte först varför men sen slog det mig att de där två glasen vin måste vara boven i dramat.
Det där med 2cl per timme och också inget du kan ta som en standard. Skiljer _väldigt_ från person till person och tillfälle till tillfälle.
Så mitt tips blir, prova va nykter en kväll! Det funkar, är mycket roligare att titta på hur dumt alla onyktra beter sig än att själv snubbla omkring 😉
April 22, 2007
macrus wrote: [quote=Fangtastic]Det är ju som sagt bättre att de ta säkra för de osäkra för de är ju som svårt att dra en gräns när man börjat dricka.
Svårt att dra en gräns på att dricka en eller två öl max?
Har du problem med alkoholen?
Nej men du har tydligen problem som besudlar mig
January 8, 2005
radar paret marcus och dehman igång igen...
helt otroligt att man äns disskuterar något sånt här...
du har inget i bilen att göra om du druckit, det handlar inte om vad som är lagligt eller inte lagligt, det är rent vett i skallen, det är inte bara du själv som riskerar livet utan även dina medmänniskor, skärpning.
ta taxin. nuff said.
best regards, pole
3 Guest(s)