August 11, 2005
Dehman wrote: [quote=csm101]Kör full för fan!
Är man så j**la urbota dum att man ens tänker den tanken förtjänar man få sig en kyss av en gran.
Hoppas du är ute och går.
En rattful mindre på vägen är bara något jag är glad över. Och jag skrev en gfran, kunde ha skrivit du på en cykel med, men gjorde inte det av en viss anledning.
April 22, 2007
csm101 wrote: [quote=Dehman][quote=csm101]Kör full för fan!
Är man så j**la urbota dum att man ens tänker den tanken förtjänar man få sig en kyss av en gran.
Hoppas du är ute och går.
En rattful mindre på vägen är bara något jag är glad över. Och jag skrev en gfran, kunde ha skrivit du på en cykel med, men gjorde inte det av en viss anledning.
[Image Can Not Be Found]
Det som talar emot är ju att de är fullkomligt ansvarslöst med att sätta sig bakom ratten ifall han ifråga skulle köra över någon/några.
February 4, 2003
Polekatt wrote: Håller med, glöm att ta bilen, jag klarade mig precis under gränsen och jag hade druckit 2 rätt stora glas vin dan innan och körde på morgonen, kommer aldrig köra bil dagen efter igen... (hade 0.1 promille)
Bara nyfiken på hur du "åkte dit"? För polisen visar väl grönt eller rött, och vanliga alkotestare som man hittar ute i affärerna är ofta inte så tillförlitliga.
Tycker det låter jätte skumt att du hade 0,1 promille dagen efter två stora glas vin.
Men, hur som, låt bilen stå. Kör aldrig förräns typ 22-23 tidigast dagen efter, bara av ren "säkerhet".
Mvh/D
April 22, 2007
csm101 wrote: [quote=Fangtastic]
[Image Can Not Be Found]
Det som talar emot är ju att de är fullkomligt ansvarslöst med att sätta sig bakom ratten ifall han ifråga skulle köra över någon/några.
Talar emot vad?
De jag menar är att du har rätt i de du säger men de är ju upp till han att ansvara för sitt eget liv men om han kör ihjäl någon så är de ju destovärre.
January 8, 2005
davidhellmyrs wrote:
Bara nyfiken på hur du "åkte dit"? För polisen visar väl grönt eller rött, och vanliga alkotestare som man hittar ute i affärerna är ofta inte så tillförlitliga.Tycker det låter jätte skumt att du hade 0,1 promille dagen efter två stora glas vin.
Ingen aning vad de använder, polisen sa att jag hade 0.1 och sa åt mig att jag borde vänta ett tag till för att vara på den säkra sidan innan jag kör efter att druckit, glasen jag drack var iofs rätt ganska stora, och det togs nog en cider sen ute på stan, men poängen var att jag inte var värst dragen under kvällen och jag kunde lika väl åkt dit på den morgonen.
February 17, 2004
Kan berätta att jag tog bilen till festen, är lite lat. Jag tog en öl vid 22 och åkte hem ca 1.45. Sen efter några kilometer kände jag mig lite dålig, troligtvis för att jag börjar bli förkyld. Så jag stannade vid en mack och väntade till 02.20 sen åkte jag hem. Inga poliskontroller på vägen.
Tack alla för bra tips! Om jag inte hade fått tipsen hade jag kanske tagit 2-3 öl och kört hem.
Någon som vet vad straffet är för alkohol i blodet vid bilkörning? Var går gränsen för att bli av med körkortet, promille i blodet?
December 31, 2001
Dani wrote: Kan berätta att jag tog bilen till festen, är lite lat. Jag tog en öl vid 22 och åkte hem ca 1.45. Sen efter några kilometer kände jag mig lite dålig, troligtvis för att jag börjar bli förkyld. Så jag stannade vid en mack och väntade till 02.20 sen åkte jag hem. Inga poliskontroller på vägen.
Tack alla för bra tips! Om jag inte hade fått tipsen hade jag kanske tagit 2-3 öl och kört hem.
Någon som vet vad straffet är för alkohol i blodet vid bilkörning? Var går gränsen för att bli av med körkortet, promille i blodet?
August 11, 2005
Fangtastic wrote: De jag menar är att du har rätt i de du säger men de är ju upp till han att ansvara för sitt eget liv men om han kör ihjäl någon så är de ju destovärre.
Det är nackdelen, att de utsätter andra för fara, men omen rattful person kör in i ett träd och enbart tar död på sig själv är det inget jg tycker syndom.-
Kör denne istället över tre fyra pers så är ju det en annan femma, och det var av denna anledning jag fakstiskt skrev en gran och inte tex en lastbil...
April 22, 2007
csm101 wrote: [quote=Fangtastic]De jag menar är att du har rätt i de du säger men de är ju upp till han att ansvara för sitt eget liv men om han kör ihjäl någon så är de ju destovärre.
Det är nackdelen, att de utsätter andra för fara, men omen rattful person kör in i ett träd och enbart tar död på sig själv är det inget jg tycker syndom.-
Kör denne istället över tre fyra pers så är ju det en annan femma, och det var av denna anledning jag fakstiskt skrev en gran och inte tex en lastbil...
Exakt, de är så jag menar men de känns ju hemskt om någon kör ihjäl sig ändå. Nåväl, jag fick höra här förut av någon som hade blivit stoppad av popopolis och fick blåsa sen så visade mätaren att han hade 4.0 promille i blodet och de låter ju inte så rimligt men anledningen var att han hade tagit Listerine och sköljt sin mun med det. Han blev ju självklart frisläppt senare samma kväll när han hade fått ta blodprover i alla fall.
1 Guest(s)