August 7, 2001
L0rden wrote: [quote=dree][quote=Öwall][quote=L0rden]Jag har åsikten att vi är vänliga och tar emot folk, vi ger dem möjlighet till ett nytt liv med allt vad det innebär. De får ta seden dit de kommer, eller ta sitt pick och pack och åka tillbaka eller pröva lyckan i nått annat land.
Min åsikt är att din åsikt är en del av vad som skapar kulturella motsättningar.
Helt korrekt det ökar bara kulturkrocken.
Nu har jag ångrat mig! Jag tycker precis som er. Bäst för alla är om vem som helst kan komma hit hur som helst. De ska få hala-slakta sina djur, förtrycka sina kvinnor och knarka. Allra bäst vore om de kunde smitta av sig på övriga svenskar, eller ännu hellre: Utrota allt som är svenskt.
🙄
Och nu kan vi spinna vidare och säga att Bert Karlsson är en fisk?
May 15, 2005
dree wrote: [quote=L0rden][quote=dree][quote=Öwall][quote=L0rden]Jag har åsikten att vi är vänliga och tar emot folk, vi ger dem möjlighet till ett nytt liv med allt vad det innebär. De får ta seden dit de kommer, eller ta sitt pick och pack och åka tillbaka eller pröva lyckan i nått annat land.
Min åsikt är att din åsikt är en del av vad som skapar kulturella motsättningar.
Helt korrekt det ökar bara kulturkrocken.
Nu har jag ångrat mig! Jag tycker precis som er. Bäst för alla är om vem som helst kan komma hit hur som helst. De ska få hala-slakta sina djur, förtrycka sina kvinnor och knarka. Allra bäst vore om de kunde smitta av sig på övriga svenskar, eller ännu hellre: Utrota allt som är svenskt.
🙄
Och nu kan vi spinna vidare och säga att Bert Karlsson är en fisk?
Det tycker jag helt klart.
March 27, 2003
DiDi wrote: När eleverna har lektion kan jag förstå denna nya regel. Skre undervisningen på svenska så gör den det... Sker den på engelska så gör den det... sker den på serbiska så gör den det... osv osv osv
Dock tycker jag inte att man kan förbjuda det när eleverna inte har lektion.
Det är väl typ så det kommer bli... Hur ska dom kunna ha koll på vilket språk folk snackar i korridoren eller matsalen... Regeln kommer bara kunna kontrolleras i klassrummet, vissa kommer ta den till sig och snacka svenska även i matsalen men långt ifrån alla...tror jag...
November 27, 2003
L0rden wrote: Nu har jag ångrat mig! Jag tycker precis som er. Bäst för alla är om vem som helst kan komma hit hur som helst. De ska få hala-slakta sina djur, förtrycka sina kvinnor och knarka. Allra bäst vore om de kunde smitta av sig på övriga svenskar, eller ännu hellre: Utrota allt som är svenskt.
🙄
Det där var väl ändå rätt korkad jämförelse? Varför dra upp allt annat negativt som media matar folk med istället för att se vad vi kan lära?
FYI: Det finns inget som är helt svenskt längre. Det är bara inse att även många av de rätter som vi anser vara svensk husmanskost inte alls är svensk egentligen.
Istället för att sitta och gnälla som småungar över det som man inte håller med om i deras kultur kan man ju försöka dra nytta av varandra. Nej istället förbjuder vi det...
//Andreas
November 26, 2002
L0rden wrote: Nu har jag ångrat mig! Jag tycker precis som er. Bäst för alla är om vem som helst kan komma hit hur som helst. De ska få hala-slakta sina djur, förtrycka sina kvinnor och knarka. Allra bäst vore om de kunde smitta av sig på övriga svenskar, eller ännu hellre: Utrota allt som är svenskt.
🙄
Skitbra, då blir vi av med både jantelagen och bidragsfusket!
Jag ser iaf ingen som helst anledning till att det skall pratas utländska språk i en Svensk skola, såvida i det är en lektion i språk då förstås..
Det här är redan regel på skolan där min son går..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
1 Guest(s)