April 11, 2003
Tjena. Jag har ärft en Ford Scorpio. Men det får ingen gnista till motorn. Vad är fel ?
Jag ringde till en verkstad, och dom sa att det brukar vara ett vanligt fel att slutsteget i tändsystemet slutar funka på Scorpio.
Jag är skitdålig på att veta vad man ska skriva när man söker på tex google, för att hitta ett forum där någon har diskuterat problemet innan. Jag har försökt att söka, utan bra resultat.
Jag har sökt på:
Ford Scorpio
ford scorpio +tändning
ford scorpio +tändningproblem
ford +tändningsproblem
forum +bil
tändningsproblem
tändningsproblem +ford scorpio
Någon vänlig själ här på NH som kan hjälpa en Rune i nöd. 😛
April 5, 2003
Kolla om du får nån gnista genom att ta ut en tändhatt och dra igång startmotorn gnistrar det så är felet nån annanstans men gnistrar det inte är det bara fortsätta leta bakåt tillslut kommer du till ett ställe där det finns ström och då är det steget efter det som är kaputt.
Lycka till.
March 1, 2001
jag hade en ford scorpio, ett topplock eller nått shit paja på den...så det lät som en tvättmaskin fylld med tomburkar i några kilometer. Den läckte olja genom hela kvarteret...sen dog den..:) Scorpio power...bästa är ju att man får in en skolklass i det mkt rymliga baksätet...:)
tyvärr är jag inte så duktig på bilar så jag kan inte hjälpa till
January 23, 2002
Darko har ju gett ett bra svar men om du vill ha mer hjälp så kan du ju alltid kolla länkarkivet för portaler på:
http://www.carlinks.nu/
Deras egna forum kanske inte är det bästa men där finns länkar till en jäkla massa bilforum och annat smått å gott.
November 26, 2002
Jag hade en Scorpio tidiagre med samma problem. Så fort det blev minusgrader så vägrade den tända. Jag hade dock tur. Ford hade då, kanske fortfarande, en garanti som sa: Om dom lämnar tillbaka en bil från deras verkstad och hävdar att dom lagat felet och det visar sig att symptomen är kvar, så betalar du inte en krona till. Verkstaden tar kostnade för fortsatt reparation, inklusive eventulla delar. Jag betalade ca 1500 första gången, när felet visade sig vara kvar så tog dom alla kostnader. Det slutade med att dom bytte ut hela tändsystemet. Sen gick bilen, men dom viste aldrig vad som var fel.
Lycka till!!
1 Guest(s)