January 12, 2004
Mind wrote: [quote=obelix]Att vara överviktig är en lika stor rättighet som att vara smal.
Sedan är det vanligt att överviktiga inte äter för mycket, utan för lite.
Dom äter fel mat och för sällan.Om man inte äter frukost, lunch, middag på fasta tider, och därimellan minst 2-3 mellanmål, så kan kroppens balans sättas ur spel.
Kroppen har ett inbygt försvar mot detta, som förövrigt kallas svältläge.
När kroppen får svältsignaler, omvandlar den all energi till fettreserver som kroppen ska ha när maten tar helt slut.Men när man sedan helt plötsligt börjar äta normalt igen, tar det ett tag innan kroppen litar på att den får mat som den ska igen, den fortsätter att förvandla energi till fett.
Om man lever så jämt och ständigt, är det inte konstigt att man går upp i vikt.
Jag äter 1-5 gånger om dagen i väldigt varierande mängder och jag har inte blivit fet, visserligen är jag bara 21 men jag har haft samma mängd underhudsfett så länge jag kan minnas.
så det slår nog väldigt olika.
Vänta tills du hmnar på backen som bara går utför.
Kroppen börjar förfalla när du närmar dig 30 års åldern.
September 28, 2003
obelix wrote: [quote=fastbullit]alltså jag har lite fördomar så ja, fast inte mkt speciellt om dem klagar det är: omöjligt etc...
liksom folk som är feta och inte vill vara det här är en dunderkur:
sluta äta bara ni kommer inte dö av det, jag har gått ett par dar utan
mat och jag är smal, men ni har de där reserverna kör slut på dem så är ni inte feta längre🙂
En bekant gjorde så, han dog.
Hela kroppen rasade samman på honom, han trodde på att det skulle funka att svälta sig ner i vikt.
I själva verket så har det en motsatt effekt, du går upp i vikt när kroppen får mat igen, läs gärna mitt förra inlägg.
allvarligt?? coolt, men asso isf skulle han gjort det mer gradvis låtit kroppen fått känna hur det känns att vara utan käk osv
January 12, 2004
fastbullit wrote: [quote=obelix][quote=fastbullit]alltså jag har lite fördomar så ja, fast inte mkt speciellt om dem klagar det är: omöjligt etc...
mat och jag är smal, men ni har de där reserverna kör slut på dem så är ni inte feta längre🙂
Hela kroppen rasade samman på honom, han trodde på att det skulle funka att svälta sig ner i vikt.
I själva verket så har det en motsatt effekt, du går upp i vikt när kroppen får mat igen, läs gärna mitt förra inlägg.
allvarligt?? coolt, men asso isf skulle han gjort det mer gradvis låtit kroppen fått känna hur det känns att vara utan käk osv
Eh...
Coolt?
Det är farligt att göra sånt utan att en läkare är med under resans gång.
den dieten jag provade, där jag skulle leva på 700 kalorier/dag i form av 4 st påsar á 2dl, fick endast göras under läkares ständiga koll.
Det kan vara livsfarligt att experimentera med sånt.
September 28, 2003
obelix wrote: [quote=fastbullit][quote=obelix][quote=fastbullit]alltså jag har lite fördomar så ja, fast inte mkt speciellt om dem klagar det är: omöjligt etc...
Eh...
Coolt?
Det är farligt att göra sånt utan att en läkare är med under resans gång.
den dieten jag provade, där jag skulle leva på 700 kalorier/dag i form av 4 st påsar á 2dl, fick endast göras under läkares ständiga koll.
Det kan vara livsfarligt att experimentera med sånt.
med coolt menade jag liksom: huh vafan :O trodde inte det var möjligt. ya' see
July 27, 2002
Kalorifri mat? :)R Kemiska slagprodukter?
Asså det är ingen mening att diskutera på NH om sånt här, helt ärligt jag blir irreterad. Kolla bara på hur många okunniga **** som skriver i tråden, alltid samma visa.
....
Och det grundar jag inte på ovanstående felskrivelse...
Exempel:
Öhh shit va, de får ju fan sluta äta liksom, det är bara att skita i att äta!111etta
Jag kan slå vad om 100 spänn att flera tusen tjockskallar på NH äter 200% onyttigare än de flesta överviktiga idag. Och är fortfarande smala som fan
July 13, 2002
Callister wrote:
Jag kan slå vad om 100 spänn att flera tusen tjockskallar på NH äter 200% onyttigare än de flesta överviktiga idag. Och är fortfarande smala som fan
Därav fördomarna, man utgår från att det är fel på tjocka personer eftersom de måste agerat "sämre" än en själv då man inte äter överdrivet nyttigt men ändå är smal... måste väl betyda att tjocka bara TRYCKER i sig mat?
Synd att man inte kunde låta alla känna varandra innan man dömde varandra...
December 15, 2002
Coalan wrote: Har väl inte fördomar för att de är feta.
Dock är det väl så att jag kan tänka hur de kan ha låtit det hända, dock sitter väl mkt sånt i generna. Då är det ju inte så lätt kanske.(Äntligen ett ämne callister kan ngt om ;D)
ähh, hade jag också gått från fet till normalbyggd hade jag förmodligen varit lika påläst som honom 😉
July 27, 2002
Extatic wrote: [quote=Coalan]Har väl inte fördomar för att de är feta.
Dock är det väl så att jag kan tänka hur de kan ha låtit det hända, dock sitter väl mkt sånt i generna. Då är det ju inte så lätt kanske.(Äntligen ett ämne callister kan ngt om ;D)
ähh, hade jag också gått från fet till normalbyggd hade jag förmodligen varit lika påläst som honom 😉
Jag e fortfarande överviktig. 8)
July 27, 2002
Men jag är mycket påläst om man jämför med andra överviktiga. De flesta idag drar bara ner på maten och det funkar ju, bara det inte blir för extremt. De flesta idag tror att man kan svälta ner fettet t.ex. Men anledningen till det är för att jag har det som privat intresse och kan tänkas jobba med det när jag blir äldre, och om man med extra kunskaper går ner i vikt kan man göra resan mindre plågsam, tänja gränserna.
2 Guest(s)