March 15, 2004
Skulle ha beställt en dator från ett företag, men så blev inte fallet. företaget som jag skulle beställa åt fick inte beviljad kredit. Varför får vårt företag inte beviljad kredit när vårt företag inte har några betalningsanmärkningar och har funnits i branschen i över 20 år och anledningen säger dom att vi hade ett dåligt bokslut för 2,5 år sen som slutade på minus.. Alla företag kan väl inte alltid gå plus? men dom finns kvar.
Så jag frågar er ? har jag rätt eller fel när jag säger att jag borde ha fått kredit!?
March 15, 2004
jolund wrote: Sant, men för det säljande företaget är det ju det samma. Släppa varorna utan att ha fått betalning. Men eftersom företaget verkar ha gjort en större koll på likviditeten i företaget så lär det väl röra sig om ett större kreditköp, eller meadhros?
Det var mest det att vi ville få det emot faktura eftersom att postförskott är jobbigare att handskas med. En faktura betalar man så lätt. Jo dom kollade ju upp vårt företag och så det handlade ju trots allt om 24 000 kr exkl. moms.
angående snydes inlägg om att man kunde köpa av någon annan,
Det är precis det vi tänker göra. men vi ville köpa av det företaget eftersom att de hade just de datorerna vi ville köpa. (vill inte nämna namnet på företaget). de finns ingen annanstans, så istället blev det att gå in till en butik i stan och köpa andra likvärdiga datorer (lite dyrare) och få en faktura. Hur lätt som helst inget krångel. önskar att det hade blivit samma med det företaget vi hade tänkt att köpa av innan.
1 Guest(s)